Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5D og video
Fra : Lars

Dato : 28-08-11 06:57

Hej

Jeg har lige købt et Canon 5D og vil gerne lege lidt med videodelen...
Men..

Kan kameraet ikke stilles så den ting man nu vil filme forbliver i
fokus
når tingen flytter sig.

Kan man slet ikke bruge kameraets video som man gør med et alm
videokamera?

mvh
Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-11 14:14

Lars <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fokus
> når tingen flytter sig.
>
> Kan man slet ikke bruge kameraets video som man gør med et alm

Ingen alm. autofokus når du skyder video ... du skal lære at fokusere
manuelt ...

/thomas

Fra : Lars

Dato : 28-08-11 10:01

videokamera?

> Ingen alm. autofokus når du skyder video ... du skal lære at fokusere
> manuelt ...
>
> /thomas

Ok, så er det derfor jeg ikke kan finde funktionen

Tak for hjælpn

Lars

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 02-09-11 17:40

Lars wrote:
> [...]
> fokus
> når tingen flytter sig.
>
> Kan man slet ikke bruge kameraets video som man gør med et alm

Jeg regner med at du mener 5D-II da den originale 5D ingen video har

Du kan bruge en simpel kontrast fokus, men den er super langsom og ikke
særlig præcis. Så manuel fokus er svaret. Der findes endda
ansigtsgenkendelse, men igen er den ikke særlig effektiv.

Bemærk at lyden let påvirkes af når du fokusere, da selv meget små
"bump" på huset går direkte i mikrofonen. Anskaf en ekstern mikrofon
hvis du skal bruge lyden til noget seriøst.

Jørn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-11 22:08

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> wrote:

> [...]
> "bump" på huset går direkte i mikrofonen. Anskaf en ekstern mikrofon
> hvis du skal bruge lyden til noget seriøst.

Hvis man vil fokuse "rigtigt" kan man få en af disse:

<http://store.redrockmicro.com/Catalog/DSLRRigs>

/thomas

Fra : ET

Dato : 03-09-11 05:40

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man vil fokuse "rigtigt" kan man få en af disse:
>
> <http://store.redrockmicro.com/Catalog/DSLRRigs>

Hvorfor skulle man kunne fokusere bedre med en rig.
hilsen erik thorsen