MS Windows
briani 27239
Sukke for lyden i en batfil i Windows7
Fra : Edmund

Dato : 28-08-11 20:46

Hvordan kan jeg slukke"mute" for lyden i en batfil i Windows7

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-11 09:37

Her er et VB script du kan køre fra en batch fil eller køre direkte.
Gem som sluklyd.vb eller lignende:

set WshShell=createobject("wscript.shell")
WScript.Sleep 1000
WshShell.run "sndvol32"
WshShell.AppActivate "Volume Control"
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys("{TAB}{TAB}")
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys(" ")
WScript.Sleep 1000
WshShell.AppActivate "Volume Control"
WshShell.sendkeys "%{f4}"

Der findes måske bedre løsninger afhængigt af formålet.

PS skal muligvis køres som administrator

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mcwm

Dato : 29-08-11 10:05

Den 29-08-2011 10:36, Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> WshShell.sendkeys "%{f4}"
>
> Der findes måske bedre løsninger afhængigt af formålet.
>
> PS skal muligvis køres som administrator

Og et lille s på.. vbs, så kører det fint

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 29-08-11 10:11

Den 29-08-2011 10:36, Jens Peter Karlsen skrev:
> set WshShell=createobject("wscript.shell")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.run "sndvol32"
> WshShell.AppActivate "Volume Control"
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.SendKeys("{TAB}{TAB}")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.SendKeys(" ")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.AppActivate "Volume Control"
> WshShell.sendkeys "%{f4}"
En "sjov" bieffekt er, at sætter du alle sleep til 100, så svarer det
til at klikke START... LUK COMPUTEREN, efter de ønskede funktioner er
udført.

Dette på en XP pro. Andre der oplever det samme?

Venligst
Mcwm

Fra : Edmund

Dato : 29-08-11 14:19

Den 29-08-2011 10:36, Jens Peter Karlsen skrev:
> set WshShell=createobject("wscript.shell")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.run "sndvol32"
> WshShell.AppActivate "Volume Control"
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.SendKeys("{TAB}{TAB}")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.SendKeys(" ")
> WScript.Sleep 1000
> WshShell.AppActivate "Volume Control"
> WshShell.sendkeys "%{f4}"

virker ikke til windows7, sndvol32 findes ikke.

Mvh Edmund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-11 17:17

Edmund frembragte:
> virker ikke til windows7, sndvol32 findes ikke.

På 32 bit Win7 hedder den sndvol

Altså uden 32

Jan

Fra : Edmund

Dato : 30-08-11 20:08

Den 29-08-2011 18:16, Jan Vestergaard skrev:
> Edmund frembragte:
>
> På 32 bit Win7 hedder den sndvol

OK, har prøvet at skrive det ind i scriptet i stedet.
Den dukker en volumekontrol op i nogle sek. men den slukker ikke for lyden.

Har også prøvet at køre det fra komandopromt med adm. rettigheder.

--
Mvh Edmund