Revnet tagrende
Fra : Ole Pedersen

Dato : 28-08-11 12:02

Jeg har en revnet plasttagrende - formentlig en frostsprængning - kan den
lappes med lidt byggesilicone, eller er der bedre alternativer?

på forhånd tak
Ole

Fra : Steen Suder

Dato : 28-08-11 12:24

On 08/28/2011 01:01 PM, Ole Pedersen wrote:
> Jeg har en revnet plasttagrende - formentlig en frostsprængning - kan
> den lappes med lidt byggesilicone, eller er der bedre alternativer?

Silikone er tæt på værdiløst ifm. de fleste plasttyper. Hvis tagrende er
af PVC ville jeg personligt forsøge med PVClim. F.eks. i form af Rørlim
fra Danalim.

- Velvidende at det er en mindre holdbar løsning fordi det nok ikke kan
udføres ordentligt.

--
Steen Suder

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-08-11 12:33

Steen Suder wrote:

> [...]
> Rørlim fra Danalim.
>
> - Velvidende at det er en mindre holdbar løsning fordi det nok ikke

Man kan anvende en "laske" som skæres ud af et nyt stykke PVC-tagrende
og limes udenpå hvis den gamle tagrende er revnet på langs. Det er
vigtigt at den gamle tagrende renses grundigt og slibes let på
limfladerne. Hvis den gamle tagrende er revnet på tværs, kan bruges et
nyt samlestykke til at lime udenpå.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Bak

Dato : 28-08-11 18:40

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den gamle tagrende renses grundigt og slibes let på limfladerne. Hvis den
> gamle tagrende er revnet på tværs, kan bruges et nyt samlestykke til at

Nemlig. God og ordentlig reperation. Og, skal det lige tilføjes, at limen
der skal anvendes naturligvis er tagrendelim, f.eks. fra Plastmo.
http://eshop.silvan.dk/vare_Plastmo-tagrendelim_40163

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 28-08-11 13:24

"Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en revnet plasttagrende - formentlig en frostsprængning - kan den
> lappes med lidt byggesilicone, eller er der bedre alternativer?
>
> på forhånd tak
> Ole

Læg en bane gaffatape på revnen. Udvendigt er nemmest. Husk at rense omkring
revnen, inden gaffatape påføres.
Det er ingen permanent løsning, men den kan holde et par år. Når gaffatapen
falder af, gentages reparationen.

Venligst

Kert Rats

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 28-08-11 12:26

On 28 Aug., 13:01, "Ole Pedersen" <olepeder...@ofir.dk> wrote:
> Jeg har en revnet plasttagrende - formentlig en frostsprængning - kan den
> lappes med lidt byggesilicone, eller er der bedre alternativer?
>
> på forhånd tak
> Ole

http://www.nettobuild.dk/dana-lim-rep-band-988.html

-Lasse

Fra : Bjarne

Dato : 28-08-11 20:30

Ole Pedersen wrote:

> Jeg har en revnet plasttagrende - formentlig en frostsprængning - kan den
> lappes med lidt byggesilicone, eller er der bedre alternativer?

Gå ned i dit lokale byggemarkde og hent et samlestykke og en tube lim fra
plastmo.
Kom lim på samlestykket og klem det det fast på tagrenden.

Husk at måle størrelsen på din tagrende inden.

--
mvh,
Bjarne

Fra : Ole Pedersen

Dato : 01-09-11 22:17

--
mvh,
Bjarne

Tak for inputtene, jeg tror jeg køber et samlestykke og noget lim, selvom
det med taben lyder lettere.

Ole