MS Windows
briani 27239
OCR scanning
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-08-11 11:55

Jeg ønsker fra tid til anden at scanne noget
tekst. Men jeg har besvær med at finde et
OCR program til formålet, som ikke koster en
halv bondegård.

Erfaringer, hints?
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ole C

Dato : 28-08-11 12:03

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> Jeg ønsker fra tid til anden at scanne noget
> tekst. Men jeg har besvær med at finde et
> OCR program til formålet, som ikke koster en
> halv bondegård.
>
> Erfaringer, hints?

Helt gratis:
http://www.freeocr.net/

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-08-11 15:52

Den 28-08-2011 13:03, Ole C skrev:

> Helt gratis:
> http://www.freeocr.net/

Tak for det. Godt program,
men uden dansk sprogpakke.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ole C

Dato : 29-08-11 17:50

> Tak for det. Godt program,
> men uden dansk sprogpakke.

Desværre ja.
Men meget få OCR programmer - om nogen overhovedet - "oversætter" helt
perfekt, så jeg synes egentlig ikke at det har været så slemt at rette til,
de (få) gange jeg har haft brug for FreeOCR.

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-08-11 12:04

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Jeg ønsker fra tid til anden at scanne noget
> tekst. Men jeg har besvær med at finde et
> OCR program til formålet, som ikke koster en
> halv bondegård.
>
> Erfaringer, hints?

Jeg bruger Omnipage SE 4.0 som jeg fik sammen med min Canon scanner. Det
fungerer fortrinligt. Prøv at se om det kan downloades et eller andet
sted fra.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 30-08-11 07:03

Hej Jørgen

> Erfaringer, hints?

Jeg bruger et meget gammelt program der fulgte med
min første Epson Scanner, det hedder TextBridge
Classic 2.0 og det arbejder faktisk fint og understøtter
også de danske tegn.

--
Mvh Max

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-08-11 07:53

On Sun, 28 Aug 2011 12:55:08 +0200, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg ønsker fra tid til anden at scanne noget
>tekst. Men jeg har besvær med at finde et
>OCR program til formålet, som ikke koster en
>halv bondegård.
>
>Erfaringer, hints?
Fine Reader, følger med flere scannere som bundel og kan også genkende
danske bogstaver.
Kan også "læse" fra flere andre ting end lige en scanner, feks.
beskyttede PDF dokumenter kan oftes klares.
Er en gang imellem på tilbud til et par hundrede kroner.

/Hans

Fra : Rado

Dato : 04-09-11 12:58

<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg ønsker fra tid til anden at scanne noget
>tekst. Men jeg har besvær med at finde et
>OCR program til formålet, som ikke koster en
>halv bondegård.
>
>Erfaringer, hints?

Jeg har en OmniPage Pro 16 (nuværende version er 18) i overskud som du
kan få for 300.- hvis du er interesseret. Har aldrig været aktiveret.
Dansk stavekontrol. Win 2000 / XP / Vista / Win 7 - 32/64 kompatibel.
Paperport 11 Standard medfølger.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer