Pergo gulv?
Fra : Klaus G.

Dato : 27-08-11 15:18

Hej.

Findes der andre producenter som laver noget ligende Pergo gulve? Det var
for at undersøge priser, kvalitet osv..

Vi har pt. trægulv i bla. gangen, hvor der har været vandskade. Vi skal
derfor have nyt gulv og overvejer så Pergo gulve, i stedet for trægulv.

--
Klaus G.

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-08-11 15:30

Klaus G. wrote:
> [...]
>

> Vi har pt. trægulv i bla. gangen, hvor der har været vandskade. Vi
> skal derfor have nyt gulv og overvejer så Pergo gulve, i stedet for

Ikea har haft et udmærket laminatgulv, den seneste udgave kunne klikkes
sammen. Jeg kan ikke p. t. finde det på deres hjemmeside.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-08-11 16:08

Erik Olsen wrote:

> Ikea har haft et udmærket laminatgulv, den seneste udgave kunne
> klikkes sammen. Jeg kan ikke p. t. finde det på deres hjemmeside.

Gulvet hedder Tundra. Jeg kan ikke finde det på Ikeas danske hjemmeside,
men der er et væld af udenlandske sider og videoer om lægningen ved
søgning på Google.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-11 07:54

> Gulvet hedder Tundra. Jeg kan ikke finde det på Ikeas danske hjemmeside,
> men der er et væld af udenlandske sider og videoer om lægningen ved
> søgning på Google.
Tak for info. Jeg vil prøve at kigge på det.

--
Klaus G.

Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-11 17:22

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Findes der andre producenter som laver noget ligende Pergo gulve? Det var
> for at undersøge priser, kvalitet osv..

Der er et utal af laminatgulvs-producenter. Nu om dage er de stort set alle
med en eller anden form for klik-system.
Pergo har en uovertruffen slidstyrke i forhold til ridser og lignende,
f.eks. brænder en tabt cigaret ikke mærker i det. Til gengæld er det
uhyggeligt glat.
"Alle" laminatgulve har det problem indbygget, at de dårligt tåler
vandpåvirkning på grund af samlingerne der ikke er vandtætte, hvilket får
kernen til at svulme op når vand trænger ned. Så hvor man går ind og stiller
sine våde sko osv. får gulvet kun et kort liv.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-11 07:57

> [...]
> kernen til at svulme op når vand trænger ned. Så hvor man går ind og
> stiller sine våde sko osv. får gulvet kun et kort liv.
Æv, jeg havde netop regnet med at det skulle ligge lige indenfor hoveddøren.
Hvor der i forvejen ligger trægulv...

Men jeg tænker at hvis der nu ligger en måtte af en art og man ikke stiller
de helt våde sko direkte på gulvet, mon ikke det går så? Eller hvad har du
af erfaring med det?

--
Klaus G.

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-08-11 09:21

Klaus G. wrote:

> Men jeg tænker at hvis der nu ligger en måtte af en art og man ikke
> stiller de helt våde sko direkte på gulvet, mon ikke det går så?
> Eller hvad har du af erfaring med det?

Det kan lade sig gøre hvis beboerne er meget strikse med ikke at stille
våde sko etc. direkte på gulvet. Det er dog vigtigt at en evt. måtte
eller et tæppe er tykt nok til at suge væden og ikke lasder noget gå
igennen. Vi bruger f. eks. store kludetæpper indenfor hoveddør og
terrassedør, de er så brede at der kan stå sko langs kanterne.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-11 11:21

> [...]
> bruger f. eks. store kludetæpper indenfor hoveddør og terrassedør, de er
> så brede at der kan stå sko langs kanterne.
Vi har netop to kludetæpper. Mest fordi så er der et sted barnevognen kan
stå og dryppe lidt af, hvis det har været vådt udenfor.

--
Klaus G.

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-08-11 11:24

Klaus G. wrote:

> Vi har netop to kludetæpper. Mest fordi så er der et sted barnevognen
> kan stå og dryppe lidt af, hvis det har været vådt udenfor.

Det lyder som en dårlig ide at lade barnevogne stå indenfor og dryppe
af. Hvad med at lægge kakler på gulvet i stedet?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-11 16:35

> Det lyder som en dårlig ide at lade barnevogne stå indenfor og dryppe af.
> Hvad med at lægge kakler på gulvet i stedet?
Lidt våde hjul sker der vist ingen skade ved at lade afdryppe. Snakker vi
større mængder, så står den i tørvejr på terassen til den har dryppet færdig
:)

--
Klaus G.

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-11 16:39

Hej igen.

Jeg har været i Bilka i dag og så så de også sælger laminat gulve. Det er
mærket "Kaindl". Kender i noget til det? Eller skal jeg konsekvent bare kun
købe Pergo?

Ikea ser ikke længere ud til at føre Laminat gulve...

--
Klaus G.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-08-11 18:30

> Hej igen.
>
> Jeg har været i Bilka i dag og så så de også sælger laminat gulve. Det er
> mærket "Kaindl". Kender i noget til det? Eller skal jeg konsekvent bare
> kun købe Pergo?

Der er ingen grund til specielt at foretrække Pergo frem for andet. De har
bare været enormt gode til at markedsføre navnet, og så var de blandt de
første der lavede laminatgulve på den måde.

Jeg fandt følgende oplysning op Kaindl:
Kaindl er en af verdens største producenter af laminatgulve med en årlig
produktion på 50 millioner m2 laminatgulve.
"Kaindl er en af verdens største producenter af laminatgulve med en årlig
produktion på 50 millioner m2 laminatgulve."

http://www.danadeco.dk/sortiment/laminatgulve.aspx

Jeg tror ikke at jeg selv har lagt et Kaindl-gulv nogensinde, men jeg kan
ikke afvise det. Det er nok lige så godt eller skidt som andre
laminatgulve...

--
Martin
http://www.martinbak.dk