tomatplanter i plantesæk - skal de stadig ~
Fra : uh

Dato : 26-08-11 00:19

Jeg er imponeret over hvor mange sherry og blommetomater jeg har fået i de
par sække, men skal jeg ikke stoppe gødskningen, de kan jo ikke nå at
udvikle modne tomater mere vel? Jeg vander flere gange om dagen, det er helt
fantastisk hvor meget grøde der er til stede i de planter/og sække .

Mvh uh

Fra : Golf2

Dato : 26-08-11 06:06

> [...]
> udvikle modne tomater mere vel? Jeg vander flere gange om dagen, det er
> helt fantastisk hvor meget grøde der er til stede i de planter/og sække

Jeg ville stoppe med at gødske nu. Samtidig plejer jeg, sidst i august, at
skære toppen af planten, så den ikke udvikler flere tomater, men bruger de
sidste kræfter på at modne
de eksisterende.
Og som du siger: Helt vildt så mange tomater det har givet i år!

mvh
Golf2

Fra : uh

Dato : 26-08-11 09:56

"Golf2" skrev i meddelelsen

[...]

Tak Golf2. Jeg har rigtig mange forskellige topskud, hvor meget fjerner jeg
så ikke planten "forbløder"? Er det noget med at der skal være et par blade
ovenover de sidste blomster?

Mvh uh

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-11 10:22

uh wrote:

> Tak Golf2. Jeg har rigtig mange forskellige topskud, hvor meget fjerner
> jeg så ikke planten "forbløder"? Er det noget med at der skal være et
> par blade ovenover de sidste blomster?

Tomater forbløder aldrig. De er verdensmestre i at hele sig selv. Jeg
kom engang til at knække en tomatplante ved udplantning. Jeg satte
stænglen på og viklede godt med gaffertape omkring. Så satte jeg en
plasticpose over for at holde på fugtigheden.

Nogle få dage efter var den groet sammen og voksede lystigt videre

Ang. topskuddet, så klip under den sidste blomsterklase, med mindre der
allerede er afsat tomater, så klip i stedet over den.

Fra : uh

Dato : 26-08-11 12:46

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

uh wrote:

> [...]

Ang. topskuddet, så klip under den sidste blomsterklase, med mindre der
allerede er afsat tomater, så klip i stedet over den.

Tak for det, godt at vide, jeg er jo ret glad for den, så den skal behandles
pænt . Vil gøre som du siger.

mvh uh