MS Windows
briani 27239
MSE ved Shutdown
Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 12:17

Jeg er egentlig glad for MSE, men irriteres over at den skal køre på et
tidspunkt hvor maskinen er i brug. Er der nogen som ved hvordan den
aktiveres når man lukker ned, og derefter kører inden maskinen slukker?

//finn

Fra : Ole C

Dato : 26-08-11 12:44

Cykelsmeden skrev blandt andet:

> [...]
> et tidspunkt hvor maskinen er i brug. Er der nogen som ved hvordan den
> aktiveres når man lukker ned, og derefter kører inden maskinen

Opdatering af definitions-filen mærker jeg ikke noget til, så jeg går ud fra
at du taler om scanning?
Jeg tvivler på at du kan få dit ønske opfyldt, men på fanen Indstillinger
kan du deaktivere automatisk scanning, som efter min mening er overflødig.
Hvis man føler for det, kan man jo en gang imellem foretage en scanning
manuelt....
Vil du imidlertid bibeholde automatikken, skal du tjekke at der er markering
ud for "Start kun den....etc.", så den netop ikke arbejder når maskinen
bruges til andet. Du kan også indstille hvor meget scanningen må belaste
CPU'en.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-11 14:55

Lav en batchfil der først kører MSE
http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_scanning/does-mse-have-the-ability-to-scan-from-the-command/809b0b84-9396-49b2-95c4-68e7ec539fc7
derefter køres shutdown.exe /s /f

Har du Windows 7 pro eller Ultimate kan du bruge gpedit til at sætte
det op så det sker automatisk.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 16:05

Den 26-08-2011 15:55, Jens Peter Karlsen skrev:
> http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_scanning/does-mse-have-the-ability-to-scan-from-the-command/809b0b84-9396-49b2-95c4-68e7ec539fc7
> derefter køres shutdown.exe /s /f

fint, har nu et fint nødstop som kører MSE og lukker ned!

> Har du Windows 7 pro eller Ultimate kan du bruge gpedit til at sætte
> det op så det sker automatisk.

Jeg havde rodet rundt i gpedit.msc men ikke fundet noget med nedlukning.
- Det er utvivlsomt manglende evner.

takker venligst
//finn

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-11 20:14

Computer Configuration | Windows Settings | Scripts(Startup/Shutdown)

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 21:55

Den 26-08-2011 21:14, Jens Peter Karlsen skrev:
> Computer Configuration | Windows Settings | Scripts(Startup/Shutdown)
takker igen!

//finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 27-08-11 09:29

Den 26-08-2011 22:54, Cykelsmeden skrev:
> takker igen!
>
> //finn

det virker fint, og jeg har nu fundet de ækvivalente registryentries,
som er lettere at implementere.

Ved du (eller andre) om det virker at køre en gpo-.regfil i en
home-version, som jo ikke har gpedit.mce implementeret?

//finn

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-08-11 10:04

Det skulle være muligt at kopiere gpedit.msc til home versionen efter
hvad jeg har hørt.
Om det så er lovligt er en anden sag.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 27-08-11 10:40

Den 27-08-2011 11:04, Jens Peter Karlsen skrev:
> Det skulle være muligt at kopiere gpedit.msc til home versionen efter
> hvad jeg har hørt.
> Om det så er lovligt er en anden sag.

Jeg har prøvet, men uden held. Der skal tilsyneladende nogle .dll er med.

men lidt søgning indikerer at .reg filerne vil virke, og det må absolut
være tilladt!

//finn