Hvad hed Hans' kone?
Fra : leifp

Dato : 24-08-11 23:35

En af mine forfædre, Hans Christophersen Bloch, finder jeg i folketællingen
1801

FT 1801/Svendborg/Vindinge/Frørup/opslag 14

Hans Christophersen Bloch, Mand, 42
Karen Thomasdatter, hans Kone,40
Christopher Hansen,---,8
Anne Cathrine Hansdatter,---, 6
Magrethe Hansdatter,---, 3
Lars Hansen,---, 1
et par år senere får de
Ziegler Frands Hans Lars Hansen, født i 1803

I folketællingen er ved Hans og Karen noteret: begge 1ste Ægteskab
De blev gift i 1792. Bruden er Cathrine Thomasdatter
Der står intet om de fire børns tilhørsforhold, men det undrer mig at der er
en ”Tuborg” ud for deres navne. Ved de øvrige indføringer på siden er anført
"en søn/datter, deres børn osv"

Jeg har fundet børnenes fødsler:

Fra kirkebogen Svendborg/Vindinge/Frørup 1746-1813 læses:
Opsl. 103: Christopher, søn af Hans Christophersen Bloch og Cathrine
Thomasdatter
Moderen ikke nævnt ved konfirmationen
Opsl. 108: Anne Cathrine, datter af Hans Christophersen Bloch og Karen
Mogensdatter
Død 1807, moderen ikke nævnt
Opsl. 116: Anne Magrethe, datter af Hans Bloch og Karen Mortensdatter
Moderen ikke nævnt ved konfirmationen
Opsl. 124: Lars, søn af Hans Bloch og Karen Mortensdatter
Død 1801, moderen ikke nævnt
Opsl. 139: Ziegler, søn af Hans Blok og Karen Thomasdatter
Ved konfirmation er moderen Karen Thomasdatter

Jeg synes der er så stor forskel på mødrenes navne at det ikke kan
tilskrives høre/læsefejl og desuden er det i 1801 1ste ægteskab for begge.
Er der noget om at kirkebogen findes i to eksemplarer? I bekræftende fald,
hvordan finder jeg ud af hvilken udgave der ligger på nettet og vigtigere
hvor findes kopien? Er det i Odense eller er det i København?

mvh. leif