Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Histogram i LR
Fra : Preben

Dato : 24-08-11 13:53

Er der nogen her, der bruger histogrammet i LR til at justere billeder med?
Jeg er med på, at man let kan se, hvis der mangler detaljer i højlys og
skygger.

--
mvh/Preben

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-08-11 15:07

On 2011-08-24 12:52:32 +0000, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> said:

> Er der nogen her, der bruger histogrammet i LR til at justere billeder m ed?
> Jeg er med på, at man let kan se, hvis der mangler detaljer i højlys og
> skygger.

Det er det samme som at bruge skyderne, så det er jo smag og behag om
man bruger det ene eller det andet. Jeg bruger altid skyderne. Men er
det dit egentlige spørgsmål?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Preben

Dato : 24-08-11 16:03

Den 24.08.2011 kl. 16:07 skrev Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk>:

> Det er det samme som at bruge skyderne, så det er jo smag og behag om
> man bruger det ene eller det andet. Jeg bruger altid skyderne. Men er
> det dit egentlige spørgsmål?

Ja, det var det faktisk. Udover at give et overblik over
belysningsforholdene undrede jeg mig over, hvad man egentlig skulle bruge
histogrammet til. Jeg synes også det er mest praktisk at bruge skyderne.

--
mvh/Preben