Højvandsspærring til kloaken
Fra : Jørgen

Dato : 23-08-11 20:45

Hvem her har gjort sig tanker om en spærreanordning til kloaken til næste
gang vi får skybrud som 2. juli?

Der er mulighed for at mure et par bundpropper ind i kælderafløbene. Husker
man dem, når verjrudsigten alarmerer?

Der er kontraventilen, dedr stopper med en kule eller en bold. Den er vist
erklæret ulovlig men fremstilles stadig

Endelig er der Højvandsspærringen, som jeg ikke kender. Den siges at være
meget dyr.

Hvad koster de tre muligheder, og hvad godt og skidt kan der siges om dem?

Man får efterhånden nervekrampe af at høre vejrudsigterne. Det Helvede, vi
var igennem 2. juli ønsker ingen vel gentaget.

Hilsen Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-08-11 21:02

Jørgen wrote:

> Man får efterhånden nervekrampe af at høre vejrudsigterne. Det
> Helvede, vi var igennem 2. juli ønsker ingen vel gentaget.

Vi fik ikke kloakvand i kælderen 2. juli, kun lidt regnvand gennem
kældermurene. Det var værre i 2007 hvor vi havde 10-12 cm kloakvand.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : KsK

Dato : 23-08-11 21:28

det er virker

http://www.finlow.dk/vvs-tilbud.html

ksk

Fra : Bent E.

Dato : 24-08-11 16:26

Jørgen wrote:
> [...]
> være meget dyr.
>
> Hvad koster de tre muligheder, og hvad godt og skidt kan der siges om

Se evt.: http://napan.dk

Bent E.

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 26-08-11 09:57

On 23 Aug., 21:44, "Jørgen" <skj...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Man får efterhånden nervekrampe af at høre vejrudsigterne. Det Helvede, vi
> var igennem 2. juli ønsker ingen vel gentaget.

Dem der sælger de "rigtige" højvandsspærringen til mange 1000kr mener
at 500kr's
kontra ventiler er ulovlige fordi de ikke har CE mærke og kan blive
gamle
og så er det ingen garanti for de virker

Jeg vil nu mene at hvis det er lovligt ikke at ha' nogen ventil, må
det også
være ok at have en ventil der sandsynligvis virker

Der har været en længere diskussion på ing.dk

-Lasse

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-11 12:37

Lasse skrev:

> Dem der sælger de "rigtige" højvandsspærringen til mange 1000kr mener
> at 500kr's
> kontra ventiler er ulovlige fordi de ikke har CE mærke

DTI mener at arbejde på gulvafløb skal udføres af aut kloakmester,
derfor kan installationen være ulovlig ...

- Peter

Fra : Ivan

Dato : 09-09-11 18:43

> [...]

det også
være ok at have en ventil der sandsynligvis virker

Dav i gruppen

Der findes ikke så mange godkendte højvandslukke.
Kommer der "sort spildevand"(fækalige holdigt spildevand, altså lort) i den
ledning du vil have et højvandslukke på?
Et godkendt højvandslukke skal have 2 lukker hvor af det ene skal være
manuelt.

Den der med gummibolden virker ikke hvis der kommer stort tryk på vandet, så
bliver den bare skudt ud. Der er vist noget med af forsikringen ikke rigtigt
vil betale hvis det er den der gummibold der er skyld i vand i kælderen.

Hi
Ivan

Fra : Menabra

Dato : 10-09-11 08:36

"Ivan" skrev i meddelelsen news:4e6a5019$0$307$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

vil betale hvis det er den der gummibold der er skyld i vand i kælderen.

Hej

Du skriver : "hvis det er den der gummibold der er skyld i vand i kælderen.
"
Hvordan forestiller du dig, at gummibolden kan være skyld i vand i kælderen
?
Jeg har set en repræsentant for et forsikringsselskab udtale, at de var
flintrende ligeglade om bolden var
godkendt eller ej. De var bare glade for at folk havde gjort noget.

mvh
Menabra

Fra : Armand

Dato : 11-09-11 00:28

Den 10-09-2011 09:36, Menabra skrev:

> [...]
> flintrende ligeglade om bolden var
> godkendt eller ej. De var bare glade for at folk havde gjort noget.

Eller omvendt:
Hvis ikke man laster en kunde at han får vand i kælderen, så laster man
vel heller ikke samme mand at hans selvbetalte forsøg på højtvandslukke
ikke virkede.

--
Armand.
(der har haft tilbageløb én gang selv om han bor på en bakketop, men dér