Salg af guld?
Fra : RK

Dato : 22-08-11 19:26

Hvis man sælger guldsmykker og lignende fra sit private indbo, er man så
skattepligtig af beløbet?

Fra : Preben

Dato : 22-08-11 20:33

Den 22.08.2011 kl. 20:26 skrev RK <flemming.j@mail.tele.dk>:

> Hvis man sælger guldsmykker og lignende fra sit private indbo, er man så
> skattepligtig af beløbet?

Hvis det er erhvervsmæssigt salg, skal der betales skat af fortjenesten.
http://www.tax.dk/lv/lvs/S_C_6_1_8.htm

Hvis du er privat, er det salg af et formuegode, og det er ikke
skattepligtigt.

--
mvh/Preben

Fra : Kasper Kelm Demant

Dato : 23-08-11 20:35

Den 22-08-2011 20:26, RK skrev:
> Hvis man sælger guldsmykker og lignende fra sit private indbo, er man så
> skattepligtig af beløbet?

Nej, jf. statsskattelovens § 5.

Med mindre du er næringsdrivende med køb og salg af guld eller har
spekuleret i guldpriser ved købet.

Vh.
Kasper Kelm Demant
ba.jur

Fra : Pjerrot

Dato : 27-08-11 16:30

On Mon, 22 Aug 2011 20:26:05 +0200, RK wrote:

> Hvis man sælger guldsmykker og lignende fra sit private indbo, er man så
> skattepligtig af beløbet?

Magthaverne har ubegrænsede muligheder for at beskatte dig.
De kan f.eks blot påstå at du ikke har haft privatforbrug tidligere til at
kunne anskaffe guldet og at det derfor dækker over sort indkomst eller
tyvegods. Eller værst, de kan påstå hvidvaskning og terrorfinansiering og
herefter konfiskere guldet eller pengene fra salget.

--
Pjerrot

Fra : Mcwm

Dato : 27-08-11 21:02

Den 27-08-2011 17:30, Pjerrot skrev:
> [...]
> tyvegods. Eller værst, de kan påstå hvidvaskning og terrorfinansiering og
> herefter konfiskere guldet eller pengene fra salget.

De skal dog dokumentere deres påstand, ligesom det vil stå dig frit for
at moddokumentere.

Venligst
Mcwm

Fra : Pjerrot

Dato : 30-08-11 11:26

On Sat, 27 Aug 2011 22:02:00 +0200, Mcwm wrote:

> De skal dog dokumentere deres påstand, ligesom det vil stå dig frit for
> at moddokumentere.

Du har vidst aldrig været offer i retssager hvor magthaverne selv er part
og inkompetente dommere udnævnt af justitsministeriet hærger.

Hovedproblemet er at dommeren blot bestemmer at anklagemyndighedens beviser
holder og det uanset alt bevismateriale er plantet og opfundet af
magthaverne selv.

Jeg er selv to gange, blevet dømt for noget som jeg ikke har gjort.
Jeg ser magtmisbrug, misbrug af statens ressourcer, korruption, snotdumme
dommere og manglen på objektive og dygtige klageinstanser og domstole, som
det alvorligste problem i Danmark.

Netop det at folk mister tilliden til magthaverne og især forvalterne og
embedsmændene, nedbryder samfundet så den enkelte ophører med at yde.

I et optimalt retssamfund, ville man fængsle dommere og andre som medvirker
til justitsmord, magtmisbrug og røveri af folket - men de går ALTID fri !

--
Pjerrot

Fra : Pedersen

Dato : 02-09-11 19:44

On 30-08-2011 12:25, Pjerrot wrote:

> [...]
> til justitsmord, magtmisbrug og røveri af folket - men de går ALTID fri !

Dommere er sjældent alene om det :) Domsmænd, forsvarere og andre
jursiter er i lige så høj grad skyldige. Men jeg ville nok snare mene at
der er tale om en inkompetent forsvarer!