Må udlejer sætte lejlighed i stand
Fra : Madsen

Dato : 22-08-11 05:16

hej
jeg har lige er spørgsmål
jeg er fraflyttet min lejlighed. og da der skulle være flyttesyn, sendte jeg
min kæreste afsted, fordi jeg var sikker på jeg ville blive uenig med
udlejer, så min kæreste fik alle papir, og en fuldmagt med fra mig, men
efter første punkt på listen, vendte udlejer rundt, og gik, og ville ikke
komme tilbage, så hans vidner, og min kæreste stod tilbage, ( uden
underskrift fra udlejer) hmmm hun kører så hjem, og vi hører ikke mere fra
udlejer, før han sender mig en stor regning for istandsættelse, han og en
nabo har selv sat lejligheden istand, og han har ikke indhentet tilbud fra
nogle håndværker.... varme regnskab: han fik min varme læst af, og alle mine
måler stod på 0. " papir fra varmeselskab har jeg fået " jeg har indbetalt
2400 kr i forskud på varme, men alligevel sender han mig en regning på
1100,- kr, han siger jeg SKAL betale for tomgang, mit spørgsmål er må han
det ?? HÅBER en kan hjælpe mig da jeg er ved at blive skør i hovedet over
ham og han ringen og truende adfær

T. madsen
Tlf: 60610961

Fra : Ole C

Dato : 22-08-11 09:03

Madsen skrev blandt andet:

> [...]
> spørgsmål er må han det ?? HÅBER en kan hjælpe mig da jeg er ved at
> blive skør i hovedet over ham og han ringen og truende adfær

Henvend dig til Lejernes LO: http://www.lejerneslo.dk/
- og lad være med at offentliggøre dit telefonnummer her i gruppen,
medmindre du ligefrem opfordrer til chikane....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 14:07

"Madsen" <tho@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
> [...]
> er må han det ?? HÅBER en kan hjælpe mig da jeg er ved at blive skør i
> hovedet over ham og han ringen og truende adfær

Det er vigtigt i relation til regningen, om hvor lang tid, der gik fra det
ikke gennemførte flyttesyn og nøgleaflevering til fremsendelse af
flytteopgørelsen.

"§ 98. Det lejede skal være fraflyttet senest kl. 12,00 på
fraflytningsdagen. Lejeren skal aflevere det lejede i samme stand som ved
overleveringen med undtagelse af den forringelse, som skyldes slid og ælde,
og som ikke er omfattet af lejerens vedligeholdelsespligt, samt mangler, som
det påhviler udlejeren at udbedre. Det kan ikke pålægges lejeren at bringe
det lejede i bedre stand end den, hvori han overtog det lejede.

Stk. 2. Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der er
forløbet mere end 2 uger fra fraflytningsdagen. Dette gælder dog ikke, hvis
mangelen ikke kan erkendes ved anvendelse af sædvanlig agtpågivenhed eller
lejeren har handlet svigagtigt. Såfremt udlejeren sammen med lejeren i
forbindelse med fraflytning foretager gennemgang af en beboelseslejlighed,
skal udlejeren i ejendomme med beboerrepræsentation orientere lejeren om
adgangen til at lade beboerrepræsentanter deltage i gennemgangen. På
lejerens begæring skal udlejeren med en rimelig frist skriftligt indkalde
beboerrepræsentanterne til at deltage i gennemgangen. Udarbejdes der på
grundlag af gennemgangen en fraflytningsrapport, skal beboerrepræsentanterne
have tilsendt kopi deraf.

Stk. 3. Socialministeren fastsætter efter forhandling med landsomfattende
sammenslutninger af grundejerforeninger og lejerforeninger nærmere regler om
udarbejdelse af standardblanketter for fraflytningsrapporter."

http://www.themis.dk/searchinclude/lovsamling/Lejeloven2.html

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger