/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Insolvent
Fra : Jesper P.


Dato : 21-08-11 21:58

Hvis man erklæres insolvent og man har en bil til ca 200.000,- men skylder
200.000,- i den, vil man
tvinges til at sælge den og bruge afdrag på denne til afdrag på gæld i
stedet?
Jeg bor i udkantsdanmark og har brug for den når jeg skal søge nyt arbejde
(og får det) da der er pænt langt herfra til civilisationen.
Kommer minimum til at køre 100 km hver vej til arbejde og vil derfor godt
beholde bilen i stedet for at skulle ud og købe noget kontant på et senere
tidspunkt.
Har haft bilen fra ny.
Pengene skyldes til bilens mærkes finansieringsfirma og det jeg skylder væk
er til en bank. Ca 300.000,-)

J.P.


 
 
Jesper Lund (21-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 21-08-11 22:08

Jesper P. wrote:

> Hvis man erklæres insolvent og man har en bil til ca 200.000,- men
> skylder 200.000,- i den, vil man
> tvinges til at sælge den og bruge afdrag på denne til afdrag på gæld i
> stedet?

Ja.

--
Jesper Lund

Bo M Mogensen (29-08-2011)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 29-08-11 16:28

Den 21-08-2011 23:07, Jesper Lund skrev:
> Jesper P. wrote:
>
>> Hvis man erklæres insolvent og man har en bil til ca 200.000,- men
>> skylder 200.000,- i den, vil man
>> tvinges til at sælge den og bruge afdrag på denne til afdrag på gæld i
>> stedet?
>
> Ja.
>


Det kan jeg ikke forestille mig efter som der er lige så meget gæld som
værdi i den om ikke mindre - man kan så augmentere at de afdrag der går
på bilen skal gå til dem der har penge til gode , med mindre dette
afholdes af det eksistens minimum som loven skriver man skal have (det
svare til kontant hjælp eller gjorde det) - hvis jeg var manden med
gælden ville jeg få bilen flyttet over i en andens navn - bror søster
forældre kæreste / kone eller hvem han nu stoler på -

ja man skal i det hele taget få flyttet alt af værdi hvis /før man
står for at bliver erklæret insolvent .. ha lidt is i maven vent nogen
år også vil den der har penge til gode som regel have det fint med at
indgå et forlig - jeg var på et Dankorts eventyr i 1988 brugte 25 000
betalte de 10 000 så jeg var nede på det overtræk vi var enige om , men
så ville de have resten 9 mdr før aftalt - jeg skiftede bank ignorerede
deres skrivelser og i 2008 fik de 4000 kr og sagen var ude af verden ...
Det kostede banken 11 000 kr + de renter de muligvis havde forestillet
sig at få , men der var mere administration ved at holde liv i en 20 år
gammel gæld der ikke var nogen udsigt til at blive indfriet , hvorfor de
valgte at få sagen ud af verden og dermed lukket.

Det er lidt som at svømme i mellem hajer , men det kan nu godt betale
sig - selv om det mest praktiske er at undgå det.

Ikke at det har været det store problem jeg har været registreret i RKI
og samtidigt lånt 1.7 million af Bank og kredit forening

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski


KT (22-08-2011)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 22-08-11 05:15

Ja naturligvis skal du af med bilen - finansieringsselskabet skal jo ikke
have en fortrinsstilling i dit 'fallit' bo.

Knud


"Jesper P." <Postmand@peer.dk> wrote in message
news:4e517164$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis man erklæres insolvent og man har en bil til ca 200.000,- men skylder
> 200.000,- i den, vil man
> tvinges til at sælge den og bruge afdrag på denne til afdrag på gæld i
> stedet?
> Jeg bor i udkantsdanmark og har brug for den når jeg skal søge nyt arbejde
> (og får det) da der er pænt langt herfra til civilisationen.
> Kommer minimo ikke um til at køre 100 km hver vej til arbejde og vil
> derfor godt beholde bilen i stedet for at skulle ud og købe noget kontant
> på et senere tidspunkt.
> Har haft bilen fra ny.
> Pengene skyldes til bilens mærkes finansieringsfirma og det jeg skylder
> væk er til en bank. Ca 300.000,-)
>
> J.P.


Bjørn Elling (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn Elling


Dato : 23-08-11 21:51

Nej!

Du kan i det hele taget ikke blive tvunget til at sælge bilen
frivilligt. Afhængigt af, hvordan bilen er finansieret hos det
pågældende selskab, har de i visse tilfælde mulighed for at tilbagetage
den, men dine efterstående kreditorer vil aldrig kunne kræve af dig, at
du skal sælge den.

Banken kan eventuel betinge en eventuel aftale af, at du forsøger at
sælge bilen, men da er der tale om en frivillig aftale - som i øvrigt
forudsætter at finansieringsselskabet enten dækkes fuldt ind eller giver
samtykke til et salg uden fuld dækning.

Det banken *kan* gøre, og som reelt er deres eneste retsmiddel, er at
foretage udlæg i bilen og foranledige den solgt på tvangsauktion - det
er der imidlertid ingen fornuftig kreditor, som vil gøre. Dels fordi de
aldrig ville få dækning, så længe der ikke er en betydelig friværdi, og
dels fordi de ville skulle stille sikkerhed for den foranstående
kreditors pant i bilen.

Så nej! Så længe du overholder din ordning med finansieringsselskabet
kan du som altovervejende udgangspunkt beholde bilen.

(Og så har du i øvrigt fået en lille foræring - fogedretten giver
sjældent insolvenserklæring, hvis du ejer aktiver af værdi, også selvom
de er fuldt behæftede)

Mvh.
Bjørn Elling, adv.fm.



Den 21-08-2011 22:58, Jesper P. skrev:
> Hvis man erklæres insolvent og man har en bil til ca 200.000,- men
> skylder 200.000,- i den, vil man
> tvinges til at sælge den og bruge afdrag på denne til afdrag på gæld i
> stedet?
> Jeg bor i udkantsdanmark og har brug for den når jeg skal søge nyt
> arbejde (og får det) da der er pænt langt herfra til civilisationen.
> Kommer minimum til at køre 100 km hver vej til arbejde og vil derfor
> godt beholde bilen i stedet for at skulle ud og købe noget kontant på et
> senere tidspunkt.
> Har haft bilen fra ny.
> Pengene skyldes til bilens mærkes finansieringsfirma og det jeg skylder
> væk er til en bank. Ca 300.000,-)
>
> J.P.


Jesper P. (24-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper P.


Dato : 24-08-11 13:55



>"Bjørn Elling" skrev i meddelelsen
>news:4e5412d9$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Nej!

>Du kan i det hele taget ikke blive tvunget til at sælge bilen frivilligt.
>Afhængigt af, hvordan bilen er finansieret hos det pågældende selskab, har
>de i visse tilfælde mulighed for at tilbagetage den, men dine efterstående
>kreditorer vil aldrig kunne kræve af dig, at du skal sælge den.

>Banken kan eventuel betinge en eventuel aftale af, at du forsøger at sælge
>bilen, men da er der tale om en frivillig aftale - som i øvrigt forudsætter
>at finansieringsselskabet enten dækkes fuldt ind eller giver samtykke til
>et salg uden fuld dækning.

Det banken *kan* gøre, og som reelt er deres eneste retsmiddel, er at
>foretage udlæg i bilen og foranledige den solgt på tvangsauktion - det er
>der imidlertid ingen fornuftig kreditor, som vil gøre. Dels fordi de aldrig
>ville få dækning, så længe der ikke er en betydelig friværdi, og dels fordi
>de ville skulle stille sikkerhed for den foranstående kreditors pant i
>bilen.

>Så nej! Så længe du overholder din ordning med finansieringsselskabet kan
>du som altovervejende udgangspunkt beholde bilen.

>(Og så har du i øvrigt fået en lille foræring - fogedretten giver sjældent
>insolvenserklæring, hvis du ejer aktiver af værdi, også selvom de er fuldt
>behæftede)

>>Mvh.
>Bjørn Elling, adv.fm.


Jeg er ikke erklæret insolvent endnu, men det kommer inden for de næste 3-4
måneder...som tingene ser ud nu.

Bilen er financieret på en måde der selvfølgelig gør at dens gæld SKAL
indfries i tilfælde af at den sælges.
Så jeg er nok sikret der.
Tak for et fyldestgørende og meget præcist svar.



Nikolai R. Jensen (30-08-2011)
Kommentar
Fra : Nikolai R. Jensen


Dato : 30-08-11 22:25


"Jesper P." <Postmand@peer.dk> skrev i en meddelelse
news:4e54f4a1$0$310$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>"Bjørn Elling" skrev i meddelelsen
>>news:4e5412d9$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>Nej!
>
>>Du kan i det hele taget ikke blive tvunget til at sælge bilen frivilligt.
>>Afhængigt af, hvordan bilen er finansieret hos det pågældende selskab, har
>>de i visse tilfælde mulighed for at tilbagetage den, men dine efterstående
>>kreditorer vil aldrig kunne kræve af dig, at du skal sælge den.
>
>>Banken kan eventuel betinge en eventuel aftale af, at du forsøger at sælge
>>bilen, men da er der tale om en frivillig aftale - som i øvrigt
>>forudsætter at finansieringsselskabet enten dækkes fuldt ind eller giver
>>samtykke til et salg uden fuld dækning.
>
> Det banken *kan* gøre, og som reelt er deres eneste retsmiddel, er at
>>foretage udlæg i bilen og foranledige den solgt på tvangsauktion - det er
>>der imidlertid ingen fornuftig kreditor, som vil gøre. Dels fordi de
>>aldrig ville få dækning, så længe der ikke er en betydelig friværdi, og
>>dels fordi de ville skulle stille sikkerhed for den foranstående kreditors
>>pant i bilen.
>
>>Så nej! Så længe du overholder din ordning med finansieringsselskabet kan
>>du som altovervejende udgangspunkt beholde bilen.
>
>>(Og så har du i øvrigt fået en lille foræring - fogedretten giver sjældent
>>insolvenserklæring, hvis du ejer aktiver af værdi, også selvom de er fuldt
>>behæftede)
>
>>>Mvh.
>>Bjørn Elling, adv.fm.
>
>
> Jeg er ikke erklæret insolvent endnu, men det kommer inden for de næste
> 3-4 måneder...som tingene ser ud nu.
>
> Bilen er financieret på en måde der selvfølgelig gør at dens gæld SKAL
> indfries i tilfælde af at den sælges.
> Så jeg er nok sikret der.
> Tak for et fyldestgørende og meget præcist svar.
>


synes sgu det er skræmmende at en mand der ikke jer en krone kan fise rundt
og spille smart i en vogn til 200.000 kr.! jeg ville sgu være fuldstændig
arrig hvis du skyldte mig penge!



Jesper P. (31-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper P.


Dato : 31-08-11 15:21

>synes sgu det er skræmmende at en mand der ikke jer en krone kan fise rundt
>og spille smart i en vogn til 200.000 kr.! jeg ville sgu være fuldstændig
>arrig hvis du skyldte mig penge!


Hvem kører rundt og spiller smart?
Jeg bor i et område af danmark hvor det er svært at finde arbejde. Jeg er
villig til at køre op til
100-130 km HVER vej for at få et arbejde. Er det ikke ok at jeg holder fast
i så ny en bil så længe som muligt, hvis
jeg nu finder et andet arbejde hurtigt?

Vi du køre 100+ km hver vej til arbejde i en Opel Astra fra 1995 som i
sidste ende koster deig det samme hver måned pga rep. og lign?

Nu er det heller ikke dig jeg skylder penge Nikolai men banken.
Havde jeg søgt gældssanering så det var dig der i sidste ende var med til at
betale, så kunne jeg måske forstår dig.
Men jeg skal nok selv betale hver en krone tilbage igen. Ligesom jeg gjorde
i 1995 da jeg var gennem møllen første gang.

Så bare tag det roligt lille mand...


Nikolai R. Jensen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Nikolai R. Jensen


Dato : 01-09-11 22:11


"Jesper P." <Postmand@peer.dk> skrev i en meddelelse
news:4e5e4361$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
> >synes sgu det er skræmmende at en mand der ikke jer en krone kan fise
> >rundt og spille smart i en vogn til 200.000 kr.! jeg ville sgu være
> >fuldstændig arrig hvis du skyldte mig penge!
>
>
> Hvem kører rundt og spiller smart?
> Jeg bor i et område af danmark hvor det er svært at finde arbejde. Jeg er
> villig til at køre op til
> 100-130 km HVER vej for at få et arbejde. Er det ikke ok at jeg holder
> fast i så ny en bil så længe som muligt, hvis
> jeg nu finder et andet arbejde hurtigt?
>
> Vi du køre 100+ km hver vej til arbejde i en Opel Astra fra 1995 som i
> sidste ende koster deig det samme hver måned pga rep. og lign?
>
> Nu er det heller ikke dig jeg skylder penge Nikolai men banken.
> Havde jeg søgt gældssanering så det var dig der i sidste ende var med til
> at betale, så kunne jeg måske forstår dig.
> Men jeg skal nok selv betale hver en krone tilbage igen. Ligesom jeg
> gjorde i 1995 da jeg var gennem møllen første gang.
>
> Så bare tag det roligt lille mand...


det var ikke meget du lærte i 95....................!




Jesper P. (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Jesper P.


Dato : 02-09-11 14:02

>det var ikke meget du lærte i 95....................!

Se nu kan der være mange årsager til at folk havner i sådan en situation.
I '95 var det mere eller mindre min egen fejl og nu er det sygdom der gør
det.
Men folk som ikke gider sætte sig ind i sådanne ting, kommer kun med
dømmende kommentarer.
Pas på med det. For 6 mdr siden var jeg sikker på at det ikke kunne ske
igen. Nu sidder jeg i saksen.
Dit liv kan også pludselig tage en uventet drejning.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407842
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste