Tøj til børn
Fra : Christian Stidsen

Dato : 19-08-11 07:20

Hvor finder man mc-tøj til børn - 5-6 års alderen ?

Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 19-08-11 08:01

> Hvor finder man mc-tøj til børn - 5-6 års alderen ?

Louis.de for gadetøj. Hvis det er cross tøj/beskyttelse er udvalget noget
større. Selvom det er til gade kan det stadig være relevant. F.eks en
beskyttelse trøje som
http://www.louis.de/_30193f262c72740ce15d0f8a9e75439fe7/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=117&wgr=728&list_total=6&anzeige=0&artnr_gr=208923
og så en alm jakke over. Kombineret med en let hjelm og et par solide
støvler og handsker er man godt igang

Bukser:
http://www.louis.de/_30193f262c72740ce15d0f8a9e75439fe7/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=117&wgr=720&list_total=9&anzeige=0&artnr_gr=208690
Jakke :
http://www.louis.de/_30193f262c72740ce15d0f8a9e75439fe7/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=117&wgr=720&list_total=9&anzeige=0&artnr_gr=205268

Størelser:
http://www.louis.de/_30193f262c72740ce15d0f8a9e75439fe7/shop/groessen.php?GTYP=8

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-11 16:19

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor finder man mc-tøj til børn - 5-6 års alderen ?
>
> Christian

Inden du begynder at købe tøj til knægten så læs lige reglerne her for
din egen skyld
http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Motorcykel/Regler%20for%20boern%20paa%20motorcykel

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-11 12:33

> Inden du begynder at købe tøj til knægten så læs lige reglerne her for
> din en skyld
> http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Motorcykel/Regler%20for%20boern%20paa%20motorcykel

" Barnesædet skal være forsynet med en rygstøtte på mindst 25 cm samt
sidestøtter. Rygstøtten kan evt. bestå af en topboks. "

Men bare typisk dansk at sætte et krav på 25cm når det eneste sæde der var
på markedet da reglerne blev vedtaget har et ryglæn der er en 1cm lavere
(http://stamatakis.net/). De 25cm er bare grebet ud af luften ...

/A
PS har et stamatakis barnesæde til salg. Kun brugt til korte ture, mest
til/fra børnehave ...

Fra : Ole Mogensen

Dato : 22-08-11 15:37

Den 22-08-2011 13:33, Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Men bare typisk dansk at sætte et krav på 25cm når det eneste sæde der
> var på markedet da reglerne blev vedtaget har et ryglæn der er en 1cm

http://www.mcshoppen.dk/shop/shop/product/show_product.asp?GroupID=&Product_ID=1875&SubGroupID=195&lang=da&menu=3&pageindex=7&search=&submenu=0

Vist mere end 25 cm.

Ak ja, da min ældste lære at køre på MC sad hun på tanken med en
fod på hver ventildæksel og holdt fat i aberibben.
Man kunne købe slik for een øre.. nåå nej, det er sådan min mors
historier starter.

Ole

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-08-11 20:32

Den 22-08-2011 16:37, Ole Mogensen skrev:

> [...]
> fod på hver ventildæksel og holdt fat i aberibben.
> Man kunne købe slik for een øre.. nåå nej, det er sådan min mors

ja ja, det var nu ca. sådan det startede med min datter :)

en rundstok mellem motor og tank tøjret til stellet, hende op på tanken.
Vi blev stoppet en dag af polisen, det eneste man kunne se bag hendes
visir var to talerken-store øjne *lol*
Betjenten mente ikke mit udsyn til instrumenterne var helt
tilfredsstillende, men det var da så det - jeg fik en "tænk lige over
det" :-\
jo jo, det var i "det gamle _frie_ Danmark" inden øvrigheden følte sig
kaldet til at leve mit og min families liv for os ... suk

I dag hvor hun er blevet voksen, er hun fortsat en drøm af en passager,
det skal jo ind med modermælken :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ole Mogensen

Dato : 23-08-11 21:48

Den 22-08-2011 21:32, "J.C.Kløve" skrev:

> [...]
> kaldet til at leve mit og min families liv for os ... suk
>
> I dag hvor hun er blevet voksen, er hun fortsat en drøm af en passager,

Den yngste måtte "nøjes" med at starte i sidevogn, den ældste var blevet
forfremmet til at sidde bag på.

Nu, efter sidevognen røg af, sidder den yngste bag på, hun klager dog
over "støjen", måske hun hentyder til de LaFranconi Competizione :
http://www.mgcycle.com/product_info.php?products_id=2351
der gør deres bedste for at dæmpe den vidunderlige lyd fra en V2

Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 22-08-11 20:36

> http://www.mcshoppen.dk/shop/shop/product/show_product.asp?GroupID=&Product_ID=1875&SubGroupID=195&lang=da&menu=3&pageindex=7&search=&submenu=0

Læg lige mærke til _VAR_ - Der gik omkring et års tid fra den danske
vejledning kom til Givi sædet kom på markedet....

/A

Fra : Ole Mogensen

Dato : 23-08-11 21:52

Den 22-08-2011 21:36, Anders Majland skrev:

> Læg lige mærke til _VAR_ - Der gik omkring et års tid fra den danske
> vejledning kom til Givi sædet kom på markedet....
>
> /A

Rolig nu.. jeg så _var_ , jeg henviste bare til at det nu var muligt
at købe et sæde som var lovligt.
Og.. de 25 cm er ikke grebet ud af luften, du burde efterhånden vide at
lovgiverne ikke elsker os på to hjul.

Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 24-08-11 19:11

> Og.. de 25 cm er ikke grebet ud af luften, du burde efterhånden vide at
> lovgiverne ikke elsker os på to hjul.

Ved du hvor de 25cm er kommet fra ?

Jeg har læst alle høringsvarene til det/de første lovudkast. Specielt
Sundhedsstyrelsen svar var temmeligt faktuelt og relevant. Desværre valgte
politikkerne helt at overhøre det og istedet udforme regler der var nemmere
for politiet at kontrollere. Man havde jo indført kravet om at børn skulle
være 135cm for at sidde i bil uden stol. Så vedtog man samme højde for mc,
og huskede så denne gang at give politiet beføjelser til også at hive
børnene ud af bilerne for at måle hvor høje de er ...

Mhs Sundhedsstyrelsen så anbefalede de ikke at hænge sig i alderskravet men
nøjes med at stille krav om en godkendt hjelm. og fortsætter:

" Sundhedsstyrelsen har endvidere oplyst, at hals- og nakkestrukturen hos
børn
med et hovedomfang på 48 cm og derover sædvanligvis vil være tilstrækkeligt
udviklet til at tåle den belastning, som en styrthjelm medfører ved
deceleration. Dette gælder uanset, om der er tale om befordring på en
knallert med en hastighedsbegrænsning på 30 km/t eller 45 km/t eller en
motorcykel, der med de gældende hastighedsgrænser højst må køre 130 km/t.

Sundhedsstyrelsen har endelig oplyst, at et hovedomfang på 48 cm vil være
opnået af stort set alle børn på 5 år, mens det ved 3 års alderen vil være
opnået af ca. 90 pct. af drengene og ca. 70 pct. af pigerne."

Tyskerne havde jo også netop det simple krav "godkendt hjelm" og "kunne nå
fodhvilerne - eller anvende godkendt barnesæde"

Det ville da også have været nemt at følge sundhedsstyrelsen og lægge sig op
ad de tyske regler ...

Nej istedet indfører man regler om alder og højde og vedtager at det tysk
godkendte barnesæde lige er lidt for lav i ryggen ... Til gengæld må man
gerne nøjes med at bruge en topboks som støtte....

/A

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-08-11 09:57

Christian Stidsen wrote:
> Hvor finder man mc-tøj til børn - 5-6 års alderen ?
>
> Christian

Mener at magacin.dk havde et indslag om børn ('s tøj) på mc i en af deres
udsendelser.