Kaspersky: Adobe-software største sikkerhe~
Fra : /john

Dato : 18-08-11 07:20

"Den seneste kvartalsrapport om it-truslerne fra Kaspersky Labs udpeger
Adobe som den største synder når det gælder sikkerhedshuller.

Adobe har ellers forsøgt at løse problemet med en silent-update-funktion,
som automatisk sørger for at hente og installere de nyeste opdateringer"

Glimrende, men jeg har endnu tilgode at se det fungere!

"Hvis man kigger på listen over de ti mest udbredte sårbarheder i software,
så stammer alle programmerne fra to leverandører - Adobe og Oracle (Sun)"

Ja, Java-update funktionen har også plads til forbedringer..

"Hos Microsoft kan man til gengæld glæde sig over, at selskabet ikke har et
eneste program i top-ti. Det ser ud til at Windows Update-funktionen får
opdateringer hurtigt ud til kunderne"

Jeps, virker perfekt (Win7)

http://comon.dk/nyheder/kaspersky-adobe-software-er-den-st-rste-trussel-1.475282.html

Denne lille gratis dims er kvik til at finde opdateringer til især, men ikke
kun, Adobe og Sun:

FileHippo Update Checker: http://filehippo.com/updatechecker/

Hvad er jeres erfaring?

/john

Fra : Carl Drud

Dato : 19-08-11 17:10

"/john" <nn@ok> writes:

> [...]
> har et eneste program i top-ti. Det ser ud til at Windows
> Update-funktionen får opdateringer hurtigt ud til kunderne"

Bliver sikkerhedsopdateringer udsendt oftere nu på Win 7, end en gang om
måneden som det vist var tidligere?

> FileHippo Update Checker: http://filehippo.com/updatechecker/
>
> Hvad er jeres erfaring?

Bruger det ikke.

--
Carl

Fra : /john

Dato : 19-08-11 18:38

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Bliver sikkerhedsopdateringer udsendt oftere nu på Win 7, end en gang om
> måneden som det vist var tidligere?

Næh, ikke mig bekendt.

Stadig anden tirsdag efter klokken 19:00 i hver måned.

Beskeden om opdateringer downloaded og klar til install kommer åbenbart bare
frem kvikkere end på XP.

/john

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-11 19:40

Den Fri, 19 Aug 2011 19:37:41 +0200 skrev /john:

> Næh, ikke mig bekendt.
>
> Stadig anden tirsdag efter klokken 19:00 i hver måned.
>
> Beskeden om opdateringer downloaded og klar til install kommer åbenbart bare
> frem kvikkere end på XP.

Hvordan får du den til det? Vi har haft problemer med at i Win7 kommer
beskeden først efter flere dage hvor den ikke har fået lov til at
installere den ved shutdown. Vi løste problemet ved at sætte den til
ikke at downloade, så kommer beskeden når den skal.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Rado

Dato : 27-09-11 20:21

On Fri, 19 Aug 2011 18:09:37 +0200, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Bliver sikkerhedsopdateringer udsendt oftere nu på Win 7, end en gang om
>måneden som det vist var tidligere?

Jeg har fået opdateringer op til flere gange om ugen. Men det er så
også Enterprise versionen, der vist kun sælges til firmaer (kan
(kunne?) hentes som 90 dages trial hos MS). Måske den er anderledes på
det punkt.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Carl Drud

Dato : 20-08-11 16:38

"/john" <nn@ok> writes:

> Næh, ikke mig bekendt.
>
> Stadig anden tirsdag efter klokken 19:00 i hver måned.
>
> Beskeden om opdateringer downloaded og klar til install kommer
> åbenbart bare frem kvikkere end på XP.

Det burde vel være det samme.

Men problemet er vel alle de unødvendige tjenester der kører i en
standard XP installation og at mange kører standard som admin.

--
Carl

Fra : Pjerrot

Dato : 22-08-11 10:20

Pudsigt, jeg har altid været på vagt overfor Flashplayeren, Java og
plugins.

Jeg bruger ALDRIG de opdateringsmuligheder som kræver at man downloader en
lille exe fil som selv downloader hele opdateringen.

Brug ALTID muligheden for downloade den fulde offline version og hold øje
med porte og netværkskommunikationen samt hijacking af andre programmer.

Programmer som undlader at stille offlineversioner til download bør man
ikke bruge.

Adobe Flashplayer er det program jeg hader mest, sikkerhedsmæssigt. Det
gemmer alle besøgte webadresser og har egen cookiekontrol og et
kontrolpanel som kun findes online, samt et bittorrent lignende
serversystem. Uha!

Fra : Kent Friis

Dato : 22-08-11 16:22

Den Mon, 22 Aug 2011 11:19:34 +0200 skrev Pjerrot:
> [...]
> gemmer alle besøgte webadresser og har egen cookiekontrol og et
> kontrolpanel som kun findes online, samt et bittorrent lignende

De sidste par opdateringer af Flash player jeg har installeret har
faktisk haft et lille kontrol-panel program med.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : /john

Dato : 25-08-11 18:03

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> "Den seneste kvartalsrapport om it-truslerne fra Kaspersky Labs udpeger
> Adobe som den største synder når det gælder sikkerhedshuller.

Mere:

"Din Adobe Flash Player er spækket med bugs":
http://www.computerworld.dk/art/118705/din-adobe-flash-player-er-spaekket-med-bugs

Vigtigheden af at holde Flash Player opdateret er vel efterhånden gået op
for de fleste.

Installeret Flash Player version kan checkes her:
http://www.adobe.com/software/flash/about/

Downloads (uden skrammel) kan foretages her:
http://filehippo.com/search?q=flash+player

/john