Fugt i badeværelset, igen-igen
Fra : Armand

Dato : 17-08-11 18:31

Subj. dukker jævnligt op her på gruppen.

Jeg har lige fået en aha-oplevelse omkring emnet, og vil lige lufte den her:
P.g.a. noget irriterende eksem på mine ben har jeg genopfundet den gode
gamle vaskeklud. Den bruger jeg til at skrubbe/gnubbe mine ben grundigt
under såvel indsæbning, som afskylning og når man nu står med dén i
hånden efter afskylning tænkte jeg at jeg ligesåvel kunne bruge den til
at 'grundtørre' mig med inden jeg stiger udenfor brusekabinen og tørrer
mig med håndklædet.
Under sådan en primær-aftørring bliver der brug for at vride vaskekluden
op et par gange eller tre. Anslået kan der sikkert fyldes et tekrus med
det afvredne vand!

Har man problemer med fugt i sit badeværelse, er det ikke uvæsentligt at
denne kvarte liter vand ender i afløbet og ikke i badehåndklædet der jo
efterfølgende afgiver fugten til luften og omgivelserne.
For de med fugtproblemet er det således værd at prøve tricket!

--
Armand.

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-08-11 18:39

Armand wrote:

> [...]
> der jo efterfølgende afgiver fugten til luften og omgivelserne.
> For de med fugtproblemet er det således værd at prøve tricket!

Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 22:00

> Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Øhh nå?

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 6386 (20110817) __________

http://www.eset.com

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-08-11 09:14

Den 17-08-2011 19:39, Erik Olsen skrev:

> Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!

Det er der da mange der gør!

afh. af udluftningsfaktorerne, kan det så medvirke til mug i
badeværelset

Men jeg har aldrig set at vandet i afløbet har medvirket til mug.

//finn

Fra : Armand

Dato : 18-08-11 14:35

> Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!

Dét er som regel også det primære råd til dem med fugtproblemer, men
ikke desto mindre er det som det sker i de fleste hjem, vil jeg tro.

--
Armand.

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-08-11 17:30

Armand wrote:

> Dét er som regel også det primære råd til dem med fugtproblemer, men
> ikke desto mindre er det som det sker i de fleste hjem, vil jeg tro.

Og samtidig forstår de ikke at de har fugtproblemer, ak ja.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 19-08-11 07:04

Hej Erik

> Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!

Naturligvis gør man det, og giver det fugtproblemer,
ja så er det konstruktionen af badeværelset der er
problemet.

--
Mvh Max

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-08-11 10:23

Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

> Man tørrer altså ikke håndklæder i badeværelset!

Det skal du da ikke bestemme.

Min mekaniske ventilation (varmegenvinding) skal nok sørge for at
fjerne fugten.

--
-René