Hvilken af disse lime?
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 16-08-11 17:35

Jeg skal lime disse to plastik (nok nylon) stykker sammen, og ptænker at
fylde rør og endestykke så godt op jeg kan og holde dem sammen med en
kviktvinge.

http://screencast.com/t/YxqhLOXRR3e

Det er et styr til en vaskemaskine så rystelser vil forekomme.

Jeg har tre lime her:
- Plastic Padding Elastic
- Plastic Padding Glasfiber
- Araldit Extra Strength

Hvilken er bedst til opgaven?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-08-11 17:42

Den 16/08/11 18.34, Rasmus Ibsen skrev:
> [...]
> kviktvinge.
>
> http://screencast.com/t/YxqhLOXRR3e
>
> Det er et styr til en vaskemaskine så rystelser vil forekomme.

Mon ikke det er bedst at købe en reservedel?

Mvh. Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-11 18:54

Rasmus Ibsen skrev:

> - Araldit Extra Strength

> Hvilken er bedst til opgaven?

Araldit er aldeles uegnet. Det binder ikke plastic.

--
Bertel

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 16-08-11 19:31

> Araldit er aldeles uegnet. Det binder ikke plastic.

Godt! One down, two to go

Glasfiber eller den elastiske?

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 16-08-11 19:36

"Rasmus Ibsen" <rasmus.ibsen@please.ask> skrev

> Glasfiber eller den elastiske?

Lodning med blæser og mere af samme materiale.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ulrik Smed

Dato : 16-08-11 19:52

Preben R. Sørensen wrote:
> "Rasmus Ibsen" <rasmus.ibsen@please.ask> skrev

> Lodning med blæser og mere af samme materiale.

Tror ikke det duer hvis det er nylon, det er også svært at lime på. Og når
det skal holde til lidt tæsk knækker det nok igen.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 16-08-11 19:58

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tror ikke det duer hvis det er nylon, det er også svært at lime på. Og når
> det skal holde til lidt tæsk knækker det nok igen.

Jeg tror også det bliver svært at få til at fungere 100%, men det er et
forsøg værd :)
Det er ihvertfald en hel del billigere end reservedele inkl porto og gebyr

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 12:19

"Rasmus Ibsen" <rasmus.ibsen@please.ask> skrev i meddelelsen
> [...]
> kviktvinge.
>
> http://screencast.com/t/YxqhLOXRR3e
>
> Det er et styr til en vaskemaskine så rystelser vil forekomme.

Til plastik er der kun tre muligheder. Ingen af dem er gode til urene brud.

Kontakt lim er en rimelig løsning - Crazyglue eller zyanolit er en anden.
Den sidste er Lim til PVC-rør

http://koiimport.dk/group.asp?group=78

Men unaset, så er der dømt reservedel i dit tilfælde.
Når plastikken knller i et brud der., så er der ingen lim der kan holde.
Folk, der sælger lim, siger normalt, at plastik ikke kan limes.

Og jeg kender ingen med gode erfaringer i limning af plastik, hvor der er
tale om brud.

Så rådet her er at købe en ny stump.

Jeg kan se, der er tale om en Altas model

Den koster 149 kr incl moms på nettoparts.dk

http://www.nettoparts.dk/shop/stoeddaemper-atlas-4175p.html.

eller en Beko til 189 kr

Eller en Candy til 229 kr
eller en Elektrolux til 149 kr.
eller en Euroline til 189 kr

Det kan også være ne Hoover til 225 kr
eller en Husquarna til 149 kr.
Eller en Wasco til 189 kr
eller en Zanussi. til 149 kr

Det er altså ikke dyrere, og omkostningen står slet ikke i mål med ærgelsen
over at skulle til det igen, når limningen knææker ved første vask.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 17-08-11 20:08

> Jeg kan se, der er tale om en Altas model
>
> Den koster 149 kr incl moms på nettoparts.dk
>
> http://www.nettoparts.dk/shop/stoeddaemper-atlas-4175p.html.

Det er jo lige præcis den

Tak!

Den bliver bestilt NU! :D