Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort i bærbar
Fra : Claus Skaarup (Arbej~

Dato : 16-08-11 10:51

Hej

Jeg har denne bærbar:
http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-T510-4349-Core-i7-620M-2.66-GHz-2254688.html

Max. opløsning på grafikkortet er 1600x900 pixel, men med denne skærm
tilsluttet:
http://www.proshop.dk/Skaerm/Apple-LED-Cinema-Display-27-IPS-Panel-2229854.html
giver grafikkortet jo ikke en høj nok opløsning. Spørgsmålet er så, om
det overhovedet kan lade sig gøre at sætte et bedre grafikkort i den
bærbare eller om jeg skal forsøge at få byttet den bærbare?

Mvh. Claus

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-11 14:30

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> wrote in message
> [...]
> overhovedet kan lade sig gøre at sætte et bedre grafikkort i den bærbare
> eller om jeg skal forsøge at få byttet den bærbare?

Dit nuværende grafikkort burde sagtens kunne "trække" din nye skærm.

http://www.nvidia.com/object/nvs_techspecs.html

MEN, så vidt jeg kan se har apple skærmen kun displayport indgang, og dit
indbyggede grafikkort har så vidt jeg kan se kun VGA udgang.

har lige googlet lidt på "vga to displayport", og fundet noget kabelværk,
men jeg har absolut ingen erfaring, med om det er en farbar vej.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-11 14:35

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message
> [...]
>
> har lige googlet lidt på "vga to displayport", og fundet noget kabelværk,
> men jeg har absolut ingen erfaring, med om det er en farbar vej.

Hov Glemte lige at sige, at min bærbar også kun har vga udgang, men på
docking stationen, er der også output via dvi.
Nogle af de nyere Lenovs maskiners docking stationer jeg har set, mener jeg
faktisk display displayport ud.

Mjarne K

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-11 14:36

Bjarne K. skrev:

>MEN, så vidt jeg kan se har apple skærmen kun displayport indgang, og dit
>indbyggede grafikkort har så vidt jeg kan se kun VGA udgang.

I specifikationerne for laptoppen står der bl.a.
1 x audio / video - DisplayPort - 20 pin DisplayPort

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-11 14:47

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> I specifikationerne for laptoppen står der bl.a.
> 1 x audio / video - DisplayPort - 20 pin DisplayPort
>
> --

Arrg det gør da også. Så skal der vel bare en dp2minidp konverter til.

Bjarne K.

Fra : Claus Skaarup (Arbej~

Dato : 17-08-11 10:24

Den 16-08-2011 15:47, Bjarne K. skrev:
> "Ivan V. Klattrup"<ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Arrg det gør da også. Så skal der vel bare en dp2minidp konverter til.

Fint nok at den kan tilsluttes, men jeg får vel stadig kun 1600x900
opløsning på MAC-skærmen?

(Det er - desværre - ikke min egen laptop, så derfor har jeg ikke
mulighed for at teste. Jeg videregiver bare det, som ejeren har fortalt
mig.)

Mvh. Claus

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-11 15:02

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i meddelelsen
> Fint nok at den kan tilsluttes, men jeg får vel stadig kun 1600x900
> opløsning på MAC-skærmen?

Næ. Se linket. Dit grafikkort burde kunne køre max 2560*1600 via
displayporten. De 1600*900 er det din skærm køre i native mode.

Bjarne K.