Stafetten: Musik relateret til fiskeri ell~
Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-08-11 22:37

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1k61q2e.15qtt2c133rljwN%isteen@gmail.com...
> Vinderen af non-youtube-dyretrådener er en anden Steen, dels fordi jeg
> har en svaghed for 70'erne, og for at vise der eksisterer noget udenfor
> Youtube. Alt det andet vedr. Youtube orker jeg ikke at kommentere.
> Eriks kængurunummer var en klar nummer to - et nummer jeg havde glemt
> jeg kunne huske (?).
>
> Funky nummer i øvrigt Steen, you're up...
>
> --
> Steen

Tak skal du have, Steen - jeg har lige vendt skråen engang, og det nye emne
bliver musik med relation til fiskeri eller fisk - jeg skal nemlig på
fisketur til Gudenåen ved Fladbro lidt uden for Randers tirsdag aften sammen
med juniorfiskerne i Hadsten Lystfiskeriforening (http://www.lilleaaen.dk -
hvis nogen skulle være interesserede), og så vil vi da gerne have en lille
sang med på vejen

Den uundgåelige:
Gitte Hænning: Ta' med ud og fisk!
http://www.youtube.com/watch?v=hjKHDrpV_64

Den Klassiske (pas på - den varer godt en halv time!)
Christina Åstrand Ensemble: Kvintet for piano og strygere i A-dur, Forelle
kvintetten, Franz Schubert
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=730276

Den blues'ede
Muddy Waters: Rollin' Stone (Catfish Blues)
http://www.wat.tv/video/blues-muddy-waters-rollin-u3ak_2gh7d_.html

Med venlig hilsen

Steen Lindkvist

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-11 00:54

Steen Lindkvist Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=730276
>
> Den blues'ede
> Muddy Waters: Rollin' Stone (Catfish Blues)

Og så lige en af de gamle...
"Three Little Fishes", The Smoothies 1939
http://www.youtube.com/watch?v=541HKD8alfg

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 04:53

Steen Lindkvist Nielsen <slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=730276
>
> Den blues'ede
> Muddy Waters: Rollin' Stone (Catfish Blues)

Nu er Moby Dick jo ikke en fisk men skal vi ikke tage hele Mastodons -
Leviathan

Med et "lille" eksempel - Hearts Alive:

<http://www.youtube.com/watch?v=Vs2ZsxPMdL4&feature=related>

og mere info

<http://en.wikipedia.org/wiki/Leviathan_(album)>

/thomas

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-11 09:59

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (http://www.lilleaaen.dk - hvis nogen skulle være interesserede), og så
> vil vi da gerne have en lille sang med på vejen

På din fisketur i aften skal du have denne med:
http://www.shubidua.mfh.dk/tekster/fiskdisk.htm
Det er desværre kun teksten, for melodien findes ikke på Tuben.

Her er en lille sjov ting: http://www.youtube.com/watch?v=7NHGlNbMBtU
Det er Tørfisk med deres "Lugter lidt af fisk".

Go' fisketur.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-11 12:12

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er en lille sjov ting: http://www.youtube.com/watch?v=7NHGlNbMBtU
> Det er Tørfisk med deres "Lugter lidt af fisk".

I den lidt aparte afdeling skal du lige have Monrad og Rislunds Giro 314,
tredje melodi, som hedder Den lille Sildehaj. Det er en parodi på Sebastians
Den lille malkeko.
Desværre findes Sildehajen ikke på Tuben, men den findes på "Mens vi venter
på Prinsen", se http://www.m-r.dk/Udgivelser/Udgivelse.asp?pID=MdLP+6321

Så er der selvfølgelig også Monrad og Rislunds Fiskeri, her er et
brudstykke:
http://wimp.dk/wweb/track/133800

Venligst

Kert Rats

Fra : ASKF

Dato : 16-08-11 12:10

Steen Lindkvist Nielsen ytrede sig i
<4e4991b9$0$305$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>hvis nogen skulle være interesserede), og så vil vi da gerne have en lille

Red Warszawa - Lugter af Fisk
<http://www.youtube.com/watch?v=3uB9al2a1OA>

Carly Simon - Fisherman's Song
<http://www.youtube.com/watch?v=M6aUK2kgcUk>

Craig Campbell - Fish
<http://www.youtube.com/watch?v=M_Am8bSYIms>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Martin Bak

Dato : 16-08-11 12:48

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

det nye emne bliver musik med relation til fiskeri eller fisk -

Et enkelt nummer poppede op i bevidstheden.

Eric Bogle, -if wishes were fishes.

Nummeret har jeg selv spillet, omend i en knap så blød udgave. Jeg er
faktisk ikke sikker på at jeg nogensinde har hørt originalen, -altså indtil
nu. Her er den:

http://www.youtube.com/watch?v=dEY9kA3OYNE

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 16-08-11 13:01

Hej Steen

> nye emne bliver musik med relation til fiskeri eller fisk - jeg skal

Så er her et stille nummer der bringer lysten frem

Chris Rea - Gone Fishing
http://www.youtube.com/watch?v=sRTXnAxlxTc

og så skal vi da også have et nummer med en af mine
absolute favoritter når det gælder musik

Billy Joel - The Downeaster "Alexa"
http://www.youtube.com/watch?v=LVlDSzbrH5M

Max

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-08-11 14:15

Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> [...]
> hvis nogen skulle være interesserede), og så vil vi da gerne have en lille

Hootie & the Blowfish (sådan en kan du nok ikke fange)

http://www.youtube.com/watch?v=I4ECe6JKMvQ

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-08-11 15:22

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=730276
>
> Den blues'ede
> Muddy Waters: Rollin' Stone (Catfish Blues)

Tørfisk med Tørfisk
http://www.youtube.com/watch?v=0BQnXKGQmDM

Dubliners med noget om skønne sildestimer
http://www.youtube.com/watch?v=rYqAx3sPjYs&feature=related

Og også Jimi Hendrix har været på fiskevognen, her med en blues om maller:
http://www.youtube.com/watch?v=xci0-26M-bk&feature=related

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 16-08-11 15:37

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> writes:

> Tak skal du have, Steen - jeg har lige vendt skråen engang, og det nye emne
> bliver musik med relation til fiskeri eller fisk

Dead Shrimp Blues - Robert Johnson
http://www.youtube.com/watch?v=OgYlmiKBAlY

--
Carl

Fra : Steen

Dato : 16-08-11 16:09

> [...]

> hvis nogen skulle være interesserede), og så vil vi da gerne have en lille

Jeg bor faktisk også ved Gudenåen - og er temmelig sikker på man ikke
kan fange hajer der.
http://www.rocklabel.tv/webtv/adept/shark-shark-shark-video_db017a6a4.ht
ml
--
Steen

Fra : Kert Rats

Dato : 18-08-11 19:56

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Mon Steen Lindkvist på fisketuren faldt uigenkaldeligt i vandet, siden han
ikke har kåret en ny stafetholder?

Venligst

Kert Rats

Fra : N/A

Dato : 24-08-11 15:15

Fra : Kert Rats

Dato : 24-08-11 15:15

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Nej, det lykkedes mig at blive på det tørre - men det lykkedes ikke at få
> tid ved PC-en før nu.
>
> Jeg har fået lyttet mig igennem alle numrene - og der var ganske meget,
> jeg ikke selv kendte.
>
> Men stafetten går til Allan for at finde Red Warszawa frem af gemmerne -
> dem havde jeg helt glemt.
>
> I får lige en at sove på:
>
> Country Joe McDonald & The Fish: Feel like I'm fixing to die
> http://www.youtube.com/watch?v=4zdH09mWVF8
>
> Godt nok uden fisk, men alligevel....

Jeg tror, at Allan er faldet aldeles i søvn

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 24-08-11 15:46

Hej Kert Rats

> Jeg tror, at Allan er faldet aldeles i søvn

Måske Allan har samme problem som jeg, det indlæg du gengiver
fra Steen har jeg aldrig set i gruppen.

Max

Fra : ASKF

Dato : 28-08-11 01:46

Max ytrede sig i <4e550ea9$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

>Hej Kert Rats

>Måske Allan har samme problem som jeg, det indlæg du gengiver
>fra Steen har jeg aldrig set i gruppen.

Det og så blev jeg lettere distraheret af at få fjernet en kindtand, så
jeg har ikke været synderlig aktiv ved computeren i nogle dage.