Plæneklipperudflugt
Fra : Per Vadmand

Dato : 15-08-11 22:15

Hvad er det nu, den film hedder, hvor en gammel mand kører gennem USA på en
plæneklipper for at besøge sin bror?

Per V

--
En "ubåd" er en båd, der ikke er en båd. En båd, der kan sejle under vandet,
er en u-båd. Det samme gælder forskellen på et uland og et u-land. Uanset at

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-11 22:43

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er det nu, den film hedder, hvor en gammel mand kører gennem USA på
> en plæneklipper for at besøge sin bror?
>
> Per V

Sansynligvis "Plæneklipper-dramaet" eller sån noget

> [...]
> En "ubåd" er en båd, der ikke er en båd. En båd, der kan sejle under
> vandet, er en u-båd. Det samme gælder forskellen på et uland og et u-land.

En græsslåmaskine er en maskine man slår græsset med, selv om maskinen ikke
slår græsset. '
Græsset har jo heller ikke gjort noget.

Hilsen Åge

Fra : Anglachel

Dato : 15-08-11 22:57

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad er det nu, den film hedder, hvor en gammel mand kører gennem USA på
> en plæneklipper for at besøge sin bror?
>
> Per V

The Straight Story. SVJH kaldte Lynch den det, fordi han var træt af at folk
brokkede sig over hans sædvanligvis temmeligt krøllede handlingsforløb.

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-08-11 23:46

Anglachel wrote:
> [...]
>
> The Straight Story. SVJH kaldte Lynch den det, fordi han var træt af
> at folk brokkede sig over hans sædvanligvis temmeligt krøllede

Nå ja, det var LYNCH! Jeg havde en idé om, at det var Spielberg - så forstår
jeg bedre, jeg ikke kunne finde den på Imdb! Herlig film i øvrigt.

Per V

Fra : Steen

Dato : 17-08-11 19:58

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:
> "Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i meddelelsen

> The Straight Story. SVJH kaldte Lynch den det, fordi han var træt af at
> folk brokkede sig over hans sædvanligvis temmeligt krøllede handlingsforløb.

Alvin Straight som filmen handler om, var en virkelig person - og deraf
titlen
--
Steen

Fra : Carl Drud

Dato : 17-08-11 20:07

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> writes:

> Hvad er det nu, den film hedder, hvor en gammel mand kører gennem USA på en
> plæneklipper for at besøge sin bror?

Arh ja gennem USA er nok så meget sagt. To delstater (390km)[¹].

Men i øvrigt en glimrende film.

[¹]http://en.wikipedia.org/wiki/Alvin_Straight

--
Carl