Hjælp til gammel tegnefilm
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-11 08:35

Jeg så engang en tegnefilm sammen med min søn, for snart mange år siden.
Både han og jeg ville gerne se den igen, men ingen af os kan huske hvad den
hedder. Jeg håber nogen her kender den:

Det er en tegnefilm i traditionel Disney-animation, i spillefilmslængde.
Der er to parallelle historier i filmen, den ene om en komponist/pianist der
kæmper for at få et gennembrud, den anden om en flok insekter (myrer?), der
kæmper for at overleve i storbyen.
Begge historier mødes i en penthouselejlighed, som komponisten er flyttet
ind i efter at have fået succes. Insekternes "leder" har altid troet på at
der var et paradis "længere oppe", men først til slut får han anerkendelsen
fra de andre insekter for at være visionær.
Både insekterne og komponisten går grueligt meget igennem, før de finder
lykken til slut.

Håber denne beskrivelse rammer et eller andet hos en, der kan hjælpe mig
videre

På forhånd tak
Alex Linaa

Fra : Jens

Dato : 15-08-11 18:54

Den 15-08-2011 09:35, Alex Linaa skrev:
> [...]
> lykken til slut.
>
> Håber denne beskrivelse rammer et eller andet hos en, der kan hjælpe mig

Jeg gætter på at det er "Hoppity Goes To Town".

http://www.imdb.com/title/tt0033727/

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-11 23:02

"Jens" <MizarFJERN@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på at det er "Hoppity Goes To Town".
>
> http://www.imdb.com/title/tt0033727/

Der var den!!! Tusind tak :)