Omfangsdræn
Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-11 10:01

Jeg har et omfangsdræn rundt om mit hus. Drænet synes at være i udu, fordi
kælderen er blevet fugtig, og der trænger vand ind, når det har regnet
kraftigt. Vandindtrængningen er opstået for nylig.

Kan man rense et omfangsdræn?
Hvis ja, hvad koster det mon at få det renset?

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 15-08-11 10:30

Hej

> Jeg har et omfangsdræn rundt om mit hus. Drænet synes at være i udu,
> fordi kælderen er blevet fugtig, og der trænger vand ind, når det har
> regnet kraftigt. Vandindtrængningen er opstået for nylig.

Måske du slet ikke har noget omfangsdræn, men bare noget der
ligner, det er et område hvor der laves utrolig meget klamp.
Få fat i en der ved hvad han har med at gøre og sæt ham så
til at kikke på det.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-11 10:58

> [...]
> ligner, det er et område hvor der laves utrolig meget klamp.
> Få fat i en der ved hvad han har med at gøre og sæt ham så

Hej Max

Mit hus og omfangsdræn blev bygget i 1966. Huset er et Furesøhus, tegnet af
arkitekt Bisggard.
Til drænsystemet er der en opsamlingsbrønd med pumpe til offentlig kloak.
Så jo, jeg har omfangsdræn, men du har nok ret: Jeg må have en mand ud at
kikke på sagen.

Hvem skal jeg mon vælge? Umiddelbart vil jeg prøve at høre et større og
velrenommeret firma, uden at jeg dog i skrivende stund har navnet på et
sådant.
Hvis du eller andre her i gruppen kan anbefale mig et godt firma, så hører
jeg meget gerne fra dig /jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 15-08-11 17:49

Hej Kert

> Hvis du eller andre her i gruppen kan anbefale mig et godt firma, så
> hører jeg meget gerne fra dig /jer.

Hvor i landet befinder du dig.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-11 19:08

> Hej Kert

> Hvor i landet befinder du dig.

Islev, 2610 Rødovre.

Fra : CC

Dato : 15-08-11 14:58

Den 15-08-2011 11:00, Kert Rats skrev:
> [...]
> kraftigt. Vandindtrængningen er opstået for nylig.
>
> Kan man rense et omfangsdræn?
> Hvis ja, hvad koster det mon at få det renset?

Prøv at tjekke dine regnvandsbrønde om de er tætte.
Har set en ældre regnvandsbrønd, der var udført i cementringe.
Samlingen mellem 2 ringe, der var placeret over den normale vandstand,
var blevet utæt. Når det regnede steg vandet i brønden, løb ud af
samlingen, og efter en tid var fundamentet gennemvædet.
Problemet medførte, at der periodevis kun var vand i kælderen.

Slutter dit omfangsdræn i en samlebrønd, bør der være adgang for en
slamsuger, og du kan få drænet renset.
Pris - aner det ikke, men omkring. 800 kr pr time er vel ikke unormalt,
og så et par timer, giver .......

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-08-11 17:38

CC wrote:

> Pris - aner det ikke, men omkring. 800 kr pr time er vel ikke
> unormalt, og så et par timer, giver .......

Det slipper du ikke for til en slamsuger. Udstyret skal også tjenes ind.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 15-08-11 17:48

Hej Erik

> Det slipper du ikke for til en slamsuger. Udstyret skal også tjenes
> ind.

Det ser ikke ud til at være helt ved siden af, selv på sjælland :)

http://kongelundensslamsugerservice.dk/

Længere vestpå i Danmark kan det findes til rimelige priser :)

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-08-11 17:57

Max wrote:
> Hej Erik

> Det ser ikke ud til at være helt ved siden af, selv på sjælland :)
>
> http://kongelundensslamsugerservice.dk/
>
> Længere vestpå i Danmark kan det findes til rimelige priser :)

Læs også det med småt: "Slamsugning er noget billigere, end de fleste
tror. Og vi ligger bestemt også i den lave ende. Vores normale pris for
kloakrensning er 800 kr. ex. moms plus transport."

Så dels skal der tillægges transport og moms, dels er det efter
"Kongelunden Kloak"s opfattelse i den billige ende. Så vidt jeg husker
har vi betalt ca. 1400 kr for at få renset et kældergulvafløb, ikke
nogen særligt stor opgave.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 15-08-11 20:35

Hej Erik

> [...]
> "Kongelunden Kloak"s opfattelse i den billige ende. Så vidt jeg husker
> har vi betalt ca. 1400 kr for at få renset et kældergulvafløb, ikke

Nu mener alle sikkert at de er billige, du får nok ingen til at fortælle
at de er dyre. Og jeg vil da også udelade at fortælle hvad sådan
en rensning kan laves til her i omegnen :)

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-11 20:38

> Hej Erik

> Nu mener alle sikkert at de er billige, du får nok ingen til at fortælle
> at de er dyre. Og jeg vil da også udelade at fortælle hvad sådan
> en rensning kan laves til her i omegnen :)

Jeg vil da meget gerne høre, hvad du har givet for en sådan rensning - og
hvor i landet man kan få det til den pris, du ikke vil nævne.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 15-08-11 20:52

Hej Kert Rats

> Jeg vil da meget gerne høre, hvad du har givet for en sådan rensning
> - og hvor i landet man kan få det til den pris, du ikke vil nævne.

Jeg har i 30 år boet i en gammel bungalow fra 1932. Der har gennem
alle årene så været problemer med kloarkeringe der var af en mildest
talt tvivlsom kvalitet. Så reglen var at jeg 1-2 gange om året måtte
have fat i et kloarkfirma til at komme og rense/spule noget af mit
kloarksystem. En opgave der kostede mellem 300 og 600 kr/gang.
Det skal sige at opgaven sommetider tog næsten en halv arbejdsdag.
Jeg bor i østjylland. Nu har jeg efter krav fra kommunen fået et helt
nyt kloarksystem med separering mellem kloark og regnvand. Jeg
har også fået ny vandledning, fjernvarme stikledning og et omfangs-
dræn der tilsyneladene fungere, men det må årene så vise. Så idag
er alt under jorden her helt nyt, en herlig ting når man i mange år
levede med en evig frygt for at få lortevand i kældren.

Max

Fra : Ivan

Dato : 09-09-11 18:31

.. Nu har jeg efter krav fra kommunen fået et helt
> nyt kloarksystem med separering mellem kloark og regnvand. --
Må jeg spørge hvor længe siden du har fået dræn?

Det første år anbefales af spule 2-4, efter følgende 1-2 årligt. Det
afhænger af hvormeget sand der kan komme ind i slanger.

Hi
Ivan