Minimum ved støbning af gulv
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-08-11 19:58

Hej Gruppe

Jeg skal støbe gulv i min kælder på små 6m2 med en højde på 1,98 cm fra
underkant af fundament til loft,

Da der ikke er så højt til loftet, vil jeg gerne støbe mindst muligt,
samtidig med at det skal holde, der skal klinker på til sidst.

Hvad er det mindst lag jeg kan støbe, hvis det stadig skal holde?

Gurs - lega - isolering - beton - armering - beton - klaplag - klinker

er der nogen af delene jeg kan springe over? f.eks isolering, gulvet over
kælderen er isoleret.

mvh

Jens Rasmussen

Fra : Hauge

Dato : 14-08-11 20:16

Den 14-08-2011 20:58, Jens Rasmussen skrev:
> Da der ikke er så højt til loftet, vil jeg gerne støbe mindst muligt,
> samtidig med at det skal holde, der skal klinker på til sidst.

Vil helt undlade at give direkte målhjælp, men hvis du har store krav
til lille betonlag, så kik efter svalehaleplader, Google giver nogle god
hint.

Odense Lavpris er de billigste

Jeg skal selv have støbt gulv i køkken med gulvvarme, og der giver
Svalehaleplader mindst spildhøjde.

Mvh Hauge

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-08-11 06:17

> Jeg skal selv have støbt gulv i køkken med gulvvarme, og der giver
> Svalehaleplader mindst spildhøjde.

Hvad ligger de på, direkte på grus/lega eller?

mvh

Jens

Fra : Hauge

Dato : 15-08-11 13:41

Den 15-08-2011 07:17, Jens Rasmussen skrev:
> Hvad ligger de på, direkte på grus/lega eller?

Jeg lægger dem direkte på flamingo, men kan lægges på træ osv.

Men du kan finde meget info hos importøren her:
http://www.eftex.dk/00020/

Mvh Hauge