Adapter?
Fra : Allan Vebel

Dato : 14-08-11 19:52

Jeg har før haft en adapter til min lille
skraldenøgle så jeg kan sætte en almindelig
bit i:

http://vebel.dk/test/adapter.jpg

Nu er den forsvundet, og jeg aner ikke hvad
sådan en hedder - hvad skal jeg lede efter?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Max

Dato : 14-08-11 20:28

Hej Allan

> Nu er den forsvundet, og jeg aner ikke hvad
> sådan en hedder - hvad skal jeg lede efter?

Det er en 1/4" firkant til 1/4" sekskant (bit) adaptor.

Max

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 14-08-11 20:33

On 2011-08-14 20:51, Allan Vebel wrote:
> [...]
>
> http://vebel.dk/test/adapter.jpg
>
> Nu er den forsvundet, og jeg aner ikke hvad
> sådan en hedder - hvad skal jeg lede efter?

Du skriver ikke hvor stor din skraldenøgle er, men det er vist det Carl
Ras kalder en "bitsholdertop" :
http://www.carl-ras.dk/soegning/produktsoegning/?words=bitsholdertop

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-08-11 20:48

Jens Christian Gram skrev:

> Du skriver ikke hvor stor din skraldenøgle er

Det troede jeg man kunne se på billedet

Cirka 10-12 centimeter, handy at have i en
skjortelomme når man lige skal skrue noget
sammen ude på havetraktoren.

Jeg tror det er den rigtige du har fundet, tak!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 14-08-11 21:21

On 2011-08-14 21:48, Allan Vebel wrote:

> Det troede jeg man kunne se på billedet
>
> Cirka 10-12 centimeter, handy at have i en
> skjortelomme når man lige skal skrue noget
> sammen ude på havetraktoren.
>
> Jeg tror det er den rigtige du har fundet, tak!

Det var nu ikke så meget længden som tappens størrelse jeg tænkte på.
Vær opmærksom på at de kommer i forskellige størrelser.
Når ikke den er længere er det sikkert med en 1/4" tap.

Fra : Armand

Dato : 16-08-11 22:35

Den 14-08-2011 21:48, Allan Vebel skrev:

> Det troede jeg man kunne se på billedet
>
> Cirka 10-12 centimeter, handy at have i en
> skjortelomme når man lige skal skrue noget
> sammen ude på havetraktoren.
>
> Jeg tror det er den rigtige du har fundet, tak!

Hvis ikke at du bruger den oftere end at den kan nå at forputte sig, så
er en alm. 1/4" (og til nød en slidt 6mm) -top fin i en håndevending.
Forskellen til bitsholderen er at der er en fjederlås der holder bitsen
på plads i værktøjet, men skulle dét blive et problem, så kan en klat
kit/lign. på samme vis vær effektiv i situationen!
Derefter kan det være at du inden næste behov er faldet over din egen
adapter igen og således sparet små 100,-kr

--
Armand

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-08-11 23:32

Armand skrev:

> Hvis ikke at du bruger den oftere end at
> den kan nå at forputte sig,

Jeg har sikkert glemt den et sted hvor jeg har
lavet noget arbejde.

> Derefter kan det være at du inden næste
> behov er faldet over din egen adapter igen
> og således sparet små 100,-kr

Jeg har i dag købt en ny til 119 kroner - den
sidder allerede på skraldenøglen, og kommer
aldrig af igen, fjederen er meget stram

Sagen er hermed lukket - tak for hjælpen til
alle!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg