Kommandoen "Auto" Scroll o.s.v.
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 14-08-11 21:10

Er der en i dette forum der kan se eller ved hvad der kan
forårsage, at man ikke kan scrolle siderne når man bruger f.eks.
Ipad eller Iphone. Jeg har nu brugt en del tid selv på at finde
eventuelle fejl uden resultat. Siderne er lavet i CSS og jeg har
sat scroll til "auto" Jeg anmoder derfor venligst om et godt råd,
- eller i værste fald "En vink med en vognstang".
Siden ligger på:
http://www.skovridervænget49.dk/fotogalleri5.html

Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-08-11 00:01

Lars Bjarne Christensen skrev:

> at man ikke kan scrolle siderne når man
> bruger f.eks. Ipad eller Iphone.

Prøv at fjerne den inderste scrollbar, som
jeg har været inde på før.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-08-11 00:19

Lars Bjarne Christensen formulerede Sunday:
> [...]
> sat scroll til "auto" Jeg anmoder derfor venligst om et godt råd,
> - eller i værste fald "En vink med en vognstang".

Fjern alle højdeangvelser på #container og #maincontent. De forhindrer
det almindelig HTML-flow.
Hvis det er for at få toppne til at bliv hvor den er, skal du give den
position:static, og give dit indhold en tilsvrende top-margin. (Vil så
tro at det bare gør at skærmen på håndholdte er for lille til at se
billederne.)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-11 02:11

On 14-08-2011 22:10, Lars Bjarne Christensen wrote:
> [...]
> sat scroll til "auto" Jeg anmoder derfor venligst om et godt råd,
> - eller i værste fald "En vink med en vognstang".

Brug to fingre parallelt når der scrolles på iPad'en
Gælder sikkert også iPhone.

Som der skrives i artiklen "Nobody reads the manual"

http://www.twoideas.org/2010/04/ipad-interface-quirk-scrolling-frames-lack-scrollbars/

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 15-08-11 14:24

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Brug to fingre parallelt når der scrolles på iPad'en
> Gælder sikkert også iPhone.
>
> Som der skrives i artiklen "Nobody reads the manual"

> [...]
Hej Karl Erik!
Jeps, og nu virker det! tak for det!