div i div og padding i IE8
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-08-11 15:18

Jeg og flere har et problem med vistnok kun IE8.

Problemet opstår når man har en ydre div margin:0 padding 5px.
Inde i denne er der en div indre margin:0 border 2px padding 5px.

Problemet består i at IE8 _ikke_ sætter padding 5px i toppen af div ydre:

..ydre {
margin:0;
padding: 5px;
}

..indre {
margin:0;
border:2px dashed #000;
padding:5px;
}

Nogen der kender/har løst problemet?
Fungerer fint i FF, Chrome og Opera - og IE 6-7-9.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-08-11 17:27

On 13-08-2011 16:17, Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
> }

> Nogen der kender/har løst problemet?
> Fungerer fint i FF, Chrome og Opera - og IE 6-7-9.

Nå, jeg har sgu ikke tid til at vente på jer

Løsning:
Indsatte en "tom" <span></span>

..ydre span {
   margin: 0;
   padding: 0;
   display: hidden;
}

Det virker
Nu vises paddingen i toppen at .ydre.

Forstår bare ikke hvorfor der skal bøvles sådan med IE 8. Den plejer da
at være rimelig.

Karl Erik.