Stafet: Noget med dyr (uden Youtube)
Fra : Steen

Dato : 13-08-11 09:18

Tak til Thomas for at række stafetten videre.
Nu bliver det lidt mere tricky, for det er svært helt at undgå Youtube,
men forsøg IKKE at linke direkte til Youtube.

Stafetten er "noget med dyr". Dumme svin gælder ikke, men the number of
the beast gælder muligvis.

Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant
http://www.last.fm/music/The+Toy+Dolls/_/Nellie+the+Elephant
--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 09:43

Steen ytrede sig i <1k5xoaj.1d1xe2z1a6axv9N%isteen@gmail.com> med dette:

> [...]
>
>Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
>leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

Lidt for nem:
"That Ain't Where It's At-The Animals-1966"
<http://ericburdon.ning.com/video/that-ain-t-where-it-s-at-the-animals-1966>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-11 10:46

Steen wrote:
> [...]
>
> Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
> leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

Sebastian/Den lille malkeko

Hilsen
Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 10:53

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
> leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

Mar de Grises - Wooden Woodpecker Conversion

<http://www.last.fm/music/Mar+de+Grises/_/Wooden+Woodpecker+Conversion>

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-11 13:50

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
> leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

Tja, så er Peter Shelley jo om ikke andet, så for mig, selvskreven.. Og med
3 hunde selv. Kunne det vel ikke være andre end denne..

Love me, love my dog..

http://www.youtube.com/watch?v=v044SCWA4LA

Og vi fortsætter lidt i samme spor, selvfølgelig Lobo.. Me and You, and a
dog named Boo

http://www.youtube.com/watch?v=CveSbWeZFQk

Og slutteligt, slå lidt på tromme, for den sidste... Old Shep...
Sangen er meget velkendt, men sangeren, Clinton Ford
mindst lige så ukendt... Og det er synd... Men døm selv.

http://www.youtube.com/watch?v=fBj920QcdaU

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-11 14:38

Benny Mortensen wrote:
> Og slutteligt, slå lidt på tromme, for den sidste... Old Shep...
> Sangen er meget velkendt, men sangeren, Clinton Ford
> mindst lige så ukendt... Og det er synd... Men døm selv.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fBj920QcdaU

Så ukendt er han da heller ikke - blandt kendere. - Men det er nok de
færreste danskere, der kender noget til ham. - Jeg synes bare ikke, han
er 'unkt' nok, - det er jo mest andres sange, han har indspillet...

Du kunne jo fx. også have nævnt Roy Rogers' indspilning af 'Cattle
Call'. - Den blev brugt i en eller anden western (ca. 1950), hvor Roy
Rogers havde hovedrollen, men lur mig, om jeg kan huske, hvad filmen
hedder...

mvh. Erik Richard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-11 09:13

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Benny Mortensen wrote:
> [...]

Call'. - Den blev brugt i en eller anden western (ca. 1950), hvor Roy
Rogers havde hovedrollen, men lur mig, om jeg kan huske, hvad filmen

Hej Erik

Jamen se nu er det sådan, at Shell Silverstein, er berømt for at skrive
sange, gerne lidt samfundsrevsende, men ikke humørforladte, eller så meget,
at de kan kategoriseres som protestsange... Men sange med lidt af hver
skuffe, lidt sjov, lidt alvor.... Dr.Hook var verdensmester i at synge
dem....

Jeg bryder mig ikke om, at man vil putte musik ned i den gruppe, hvor den
pludseligt skal bæres oppe af en anden præstation, som ikke har spor med
musikken at gøre... High Noon, blev sikkert skrevet til filmen af samme
navn, fremført fortræffeligt af Tex Ritter i filmen... Men den er altså
mindst lige så god, uden at blive ledsaget af filmen... Den eneste forskel
er, at ser jeg filmen samtidigt... Tvinges jeg til at æde teksten rå...

Går jeg på et diskotek, og spørger samtlige par, der forlader dansegulvet
om, hvad handlede sidste sang om... Vil de formodentligt alle se spørgende
på mig og svare " Gud, Sang de ? " ....

Elvis blev også konge, men skrev kun et par sange selv, og selv dem, er der
rejst tvivl om... Måske mest, fordi Elvis langfra var noget musikgeni... Men
bare havde alt det andet, der skulle til...

Så jeg syntes, man skal lade dem skrive sange, der kan det... Og dem synge
dem, som kan det... Det andet er lige som at sige, at Roland the Roadie,
ville være blevet bedre, hvis Kris Kristoffersen havde skrevet den, og ikke
Shell Silverstein... F.eks er jeg slet ikke så sikker på, jeg kender Cattle
Call med Roy Rogers...
Så når alt kommer til alt, er din erindring jo åbenbart skabt af Filmen, og
ikke af sangen... Så det ville vel være mere på sin plads at sige, at det
var hans skuespiller præstation, du mindes, og egentligt ikke sangen....
Eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-08-11 13:32

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> at de kan kategoriseres som protestsange... Men sange med lidt af hver
> skuffe, lidt sjov, lidt alvor.... Dr.Hook var verdensmester i at synge

Ja, - men så bør du jo nævne den ultimative dyresang "Boa Constrictor"
med d'herrer medicinmændene.

> [...]
> er, at ser jeg filmen samtidigt... Tvinges jeg til at æde teksten rå...

'High Noon' er faktisk ikke skrevet til filmen. Den blev skrevet, efter
hvad jeg har kunnet finde ud af, - engang midt i 1930'erne til Jimmie
Rodgers, men han fandt den for kedelig og passede ikke ind i hans øvrige
repertoire, så den blev aldrig indspillet, før den blev taget op af
skuffen til brug med filmen...

> Går jeg på et diskotek, og spørger samtlige par, der forlader dansegulvet
> om, hvad handlede sidste sang om... Vil de formodentligt alle se spørgende
> på mig og svare " Gud, Sang de ? " ....

Nu går jeg ikke på diskotek, men hører utroligt meget musik, - og det
første, jeg lægger mærke til, er faktisk teksten. Jeg bryder mig ikke om
de dersens grupper og solister, der udelukkende bruger deres stemme som
en del af nummeret, hvor man ikke tydeligt kan høre teksten. - Desuden
kan de fleste ikke engang synge rent...

> Elvis blev også konge, men skrev kun et par sange selv, og selv dem, er der
> rejst tvivl om... Måske mest, fordi Elvis langfra var noget musikgeni... Men
> bare havde alt det andet, der skulle til...

Tja, nu er/var det jo ikke enhver beskåret at have et par 'hus-digtere'
som Leiber og Stoller til at lave det grove arbejde.

Et godt eksempel er den tidl. nævnte 'Old Shep' og ikke mindst 'Love Me
Tender'. - Begge står med Elvis som både komponist og tekstforfatter de
fleste steder... Old Shep stammer fra ca. 1880, og Love Me Tender er
opr. en irsk folkemelodi med en hel anden tekst, og som kom til USA i
slutningen af 1700-tallet. - Den første indspilning, jeg har med Old
Shep er med Blind Willie McTell fra 1922, - og det er præcis samme
tekst. Og så har jeg en indspilning fra omk. 1917/18 med en 'unknown
artist'. Her mener jeg ud fra stemmen og selve stemmeføringen at kunne
sige, at det faktisk er Ledbelly, der synger.

> [...]
> var hans skuespiller præstation, du mindes, og egentligt ikke sangen....

Enig! - Men nej, min erindring er først sangen. Og det var først senere
engang i 60'erne, jeg så filmen og genkendte den. Selve sangen Cattle
Call er en rigtig gammel sag fra midten af 1800-tallet med både ukendt
komponist og tekstforfatter, selvom der er flere, der påberåber sig
ophavsret. Sangen stammer fra perioden med de store kvægdrifter - 'big
trails'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-11 14:16

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> de dersens grupper og solister, der udelukkende bruger deres stemme som
> en del af nummeret, hvor man ikke tydeligt kan høre teksten. - Desuden

Bare fordi man ikke synger konventionelt betyder ikke at teksen ikke
betyder noget ... og betyder heller ikke automatisk at man ikke kan
synge rent.

Prøv at høre Mikael Åkerfeldt som mestrer både "clean" og "harsh" vocals

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-11 08:08

Benny Mortensen wrote:
> [...]

komponist og tekstforfatter, selvom der er flere, der påberåber sig
ophavsret. Sangen stammer fra perioden med de store kvægdrifter - 'big

Jamen der var rigtigt mange, jeg kunne have nævnt... Men jeg var jo vist
selv med blandt, da der blev foreslået, at vi prøvede at holde os til 3 Stk.
Så der lige som også blev lidt til overs, til andre... Det andet, er jo
historie, og den kan nå at blive skrevet om, masser af gange endnu, inden
nogen bliver trætte af det ...
At Clinton Ford stadig er forholdsvis ukendt.. Tja, der er jo ikke noget
mærkeligt ved det, efter som det jo i rigtigt mange år, havde været totalt
umuligt at opstøve plader med ham... Det er der heldigvis blevet rådet lidt
bod på... Bedre sent end aldrig ...

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-11 14:27

Steen wrote:
> [...]
>
> Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
> leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

Tja, for at gøre det lidt 'seriøs', så kunne man jo gå over i den
humoristiske genre

Rolf harris: Tie Me Kaengaru Downsford
Spike Jones: Old MacDonald Had A Farm, Three Little Fishes, Tiger Rag,
Flight Of The Bumblebee (Humlebien), Dance Of The Hours (The Races),
Wilhelm Tell Ouverture (Beagle-Bum)....

mvh. Erik Richard

Fra : Michel Sanomi

Dato : 13-08-11 14:08

On 13 Aug., 10:18, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> men forsøg IKKE at linke direkte til Youtube.

Jeg er nødt til at spørge, hvorfor vi skal undgå YouTube. Hvad er der
galt med denne?

Og jeg er sikkert ude af legen, for her er lidt bud fra 70'erne fra
YouTube:

Cherry Laine: "Catch the Cat" - http://www.youtube.com/watch?v=Qi8PRbaIHHg

Rick Dees: "Disco Duck" - http://www.youtube.com/watch?v=irgJPqkuakM

Kamahl: "The Elephant song" - http://www.youtube.com/watch?v=xl2PQvsHDkU

Mange hilsner
Michel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 21:11

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> Jeg er nødt til at spørge, hvorfor vi skal undgå YouTube. Hvad er der
> galt med denne?

Principielt er det mest på Youtube mere eller mindre piratkopier ....
med mindre det er uploadet af bandet selv eller dets
pladeselkab/managemnt

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-08-11 21:54

On 13-08-2011 22:11, Thomas von Hassel wrote:

> Principielt er det mest på Youtube mere eller mindre piratkopier ....
> med mindre det er uploadet af bandet selv eller dets
> pladeselkab/managemnt

Er det ikke noget du skal udrede med YouTube?
Hvor i den danske lovgivning står der at du ikke må lytte?

Henning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 21:57

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Er det ikke noget du skal udrede med YouTube?
> Hvor i den danske lovgivning står der at du ikke må lytte?

Det gør der vel strengt taget ikke ... det er karma point det handler om

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-08-11 22:04

On 13-08-2011 22:57, Thomas von Hassel wrote:

> Det gør der vel strengt taget ikke ... det er karma point det handler om

Virker dette indlæg så ikke en smule latterligt, når man ikke må lytte
til numrene?

Rolf harris: Tie Me Kaengaru Downsford
Spike Jones: Old MacDonald Had A Farm, Three Little Fishes, Tiger Rag,
Flight Of The Bumblebee (Humlebien), Dance Of The Hours (The Races),
Wilhelm Tell Ouverture (Beagle-Bum)....

Du er vel ikke så naiv, at du regner med at nogen lige har disse numre i
hukommelsen eller render ned til cd-forhandleren og bestiller hjem, for
at kunne deltage i denne stafet?

Hvis det kun er ord det hele handler om så er der en glimrende
sprog-gruppe til det samme.

Henning.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-11 22:31

Henning Jensen wrote:

> [...]
>
> Du er vel ikke så naiv, at du regner med at nogen lige har disse numre i
> hukommelsen eller render ned til cd-forhandleren og bestiller hjem, for

Står der nogen steder, at det er et 'must' at linke til YouTube for at
kunne svare/deltage i denne eller lignende tråde? - For hvis der gør
det, må de endelig give besked om hvor... - Og nej, jeg synes ikke mit
indlæg er irrelevant, når Steen udtrykkelig ber om, at man undlader
links til YouTube! - Og jo, jeg tror, de fleste med bare en smule
kendskab til musik og musikhistorie kender de numre, jeg nævner. - Og
ja, jeg har dem allerede på enten LP eller CD, så jeg behøver ikke
engang at søge efter dem andetsteds end i mit eget bibliotek...

> Hvis det kun er ord det hele handler om så er der en glimrende
> sprog-gruppe til det samme.

Thomas har ret her. Det er ikke lovligt at uploade officielle udgivelser
af nogen slags, medmindre selskabet giver lov eller selv gør det. - Det
er ikke engang lovligt for hverken et band, en solist selv eller deres
manager at uploade mere end 15 sek. spilletid af hverken lyd eller
videoklip.

NB. Jeg er gammel lydproducent og har både produceret og udgivet både MC
og CD...

mvh. Erik Richard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-11 09:38

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør der vel strengt taget ikke ... det er karma point det handler om
>
> /thomas

Jamen skulle vi så ikke over i en eller anden psykologi gruppe.. Denne her,
handler da vist om musikkultur... Ikke om hvorvidt Youtube er pirat eller
ej...

Jeg sidder og ærgrer mig, for jeg kan ikke finde ud af reglerne... Jeg har
bunker af musik, jeg gerne ville have lagt på youtube... Men jeg har heller
ikke lyst til, at blive rodet ind i et virvar af ping pong spil, af regler
spillet ud mod hinanden, i et fantastisk morads af regler, som selv
højesterets dommere, kun med nød og næppe, og kun efter måneders intens
forsken, kan skille af... Mest da fordi, jeg syntes det er synd og skam, at
den musik er gået i glemmebogen... Det er da deprimerende, at sidde og se
på, at hver eneste gang der kommer en ny skive, så har den været udgivet,
Gud ved hvor mange gange før....

Bare tag The Beatles... Jamen du godeste, har man virkeligt ikke bedre, at
tage sig til, end at sidde og kemisk rense dem, for alt hvad der var The
Beatles, og udgive dem igen, nu bare til forhøjet pris... Nu bare
homogeniseret, pasteuriseret, og steriliseret, medens alle dem, der fik
bleen galt i ørerne, sidder og hælder vand ud af ørerne, om en tid, de
umuligt kan have den fjerneste erindring om.... For mig, er der da kun EN
Beatles indpildning, der er den rigtige... Og det er den første.

Selv er jeg tilhænger af en regel... Kan jeg bestille et stykke musik i en
butik, som butikken ikke kan levere, inden for en ganske kort tidsramme...
Så kan der ikke længere opretholdes copyrigt på den, og den er frigivet, til
fri kopiering.... For det må vel være afgørende, at man kan kun stjæle, der
hvor der kan stjæles... Du kan ikke stjæle en vare, der ikke findes... Når
den ikke kan købes, må selv ejeren jo anse den for værdiløs, og er den uden
værdi, erstatter jeg gerne den skade, jeg kommer til at forvolde... Nemlig "
INGEN "

M.V.H....Benny..

Fra : Fister

Dato : 14-08-11 05:50

It happens that Steen formulated :
> [...]

> Toy Dolls sang om en elefant på deres første album, og siden har de
> leveret det ene fede album efter det andet. Her er Nellie The Elephant

White Lion, her med en lovesong, live.
http://www.youtube.com/watch?v=mTx4qhryjaw
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-11 09:54

> [...]
> men forsøg IKKE at linke direkte til Youtube.
>
> Stafetten er "noget med dyr". Dumme svin gælder ikke, men the number of

Så får du "Little Fish" med Waowio, et af Århus hastigt upcoming bands:
http://www.myspace.com/waowio/music/songs/littlefish-74725962

For de der måtte være interesserede, spiller de næste weekend på "Dock Rock"
i Strandbaren:
http://www.rockaarhus.dk/

/Alex

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-08-11 07:07

> [...]
> men forsøg IKKE at linke direkte til Youtube.
>
> Stafetten er "noget med dyr". Dumme svin gælder ikke, men the number of

Her er lidt fra en gammel "Top of the Pops" udsendelse:

The Goodies: The Funky Gibbon
http://www.bbc.co.uk/comedy/clips/p00bpjrv/top_of_the_pops_the_funky_gibbon/

Og denne skal vi også have med (men helt undgå Youtube kan vi ikke med
denne)
Led Zeppelin: Hot Dog
http://sivletcb.blogspot.com/2011/01/led-zeppelin-hot-dog-live-at-knebworth.html

Og så skal I da ikke snydes for sangen fra Disney-tegnefilmen The
Grasshopper and the Ant, her med en meget ung Shirley Temple
Shirley Temple: The World Owes Me a Living
http://www.squidoo.com/silly-symphony-grasshopper-and-ants

God fornøjelse

Steen Lindkvist

Fra : Steen

Dato : 15-08-11 13:45

Steen Lindkvist Nielsen <slindkvi@post8.tele.dk> wrote:
> The Goodies: The Funky Gibbon
> http://www.bbc.co.uk/comedy/clips/p00bpjrv/top_of_the_pops_the_funky_gibbon/

Vinderen af non-youtube-dyretrådener er en anden Steen, dels fordi jeg
har en svaghed for 70'erne, og for at vise der eksisterer noget udenfor
Youtube. Alt det andet vedr. Youtube orker jeg ikke at kommentere.
Eriks kængurunummer var en klar nummer to - et nummer jeg havde glemt
jeg kunne huske (?).

Funky nummer i øvrigt Steen, you're up...

--
Steen