Hvorfor er der ikke æø og å at læse, i de ~
Fra : bøv

Dato : 13-08-11 01:59

Hvorfor er der ikke æø og å at læse, i de enkelte meddelelser??

I emneoversigten er alle vokalerne, men de omtalte vokaler mangler i
selve teksterne.

Er det en opsætningsfejl på min pc eller er der andre der også skal
gætte en del af teksten??

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-11 17:23

Nu er det ikke en mail hjælpegruppe du spørger i, men tror at du skal checke
for om dit program er sat til vesteuropæisk, og checke flere af disse
opsætninger.
Find den rigtige gruppe, for dit mail program, for så er det meget nemmere
at hjælpe en anden gang.

/hg

Fra : Edvard

Dato : 14-08-11 02:36

On 13 Aug., 09:59, bøv <allanlaurs...@gmail.com> wrote:
> [...]
> selve teksterne.
>
> Er  det en opsætningsfejl på min pc eller er der andre der også skal

Der er også andre.
Min PC er 100% sikkert sat op til dansk sprogsæt mm - Jeg er IT pro.

mvh

Edvard

Fra : Ivar

Dato : 14-08-11 11:48

bøv skrev:

> Er det en opsætningsfejl på min pc eller er der andre der også skal
> gætte en del af teksten??

Du bruger Google Groups, så er det er opsætningen af din browser. Prøv
forsøgsmæssigt med en anden browswer (Internet Explorer, Chrome,
Firefox, Opera etc), eller søg hjælp i en browser gruppe.

Ivar Magnusson

Fra : Kent

Dato : 14-08-11 12:30

Ivar formulerede spørgsmålet:

> Du bruger Google Groups, så er det er opsætningen af din browser. Prøv
> forsøgsmæssigt med en anden browswer (Internet Explorer, Chrome,
> Firefox, Opera etc), eller søg hjælp i en browser gruppe.

Eller bruge en NewsReader som for eksempel MesNews / Thunderbird men så
absolut ikke Windows Live Mail.

Kent

Fra : dots

Dato : 14-08-11 14:32

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsøgsmæssigt med en anden browswer (Internet Explorer, Chrome,
> Firefox, Opera etc), eller søg hjælp i en browser gruppe.

Hmm, jeg savner gamle dage hvor folk havde lyst til at hjælpe hinanden her -
og ikke bare sende dem videre....
Bøv, jeg kan desværre ikke hjælpe dig, det er jeg ikke tilstrækkelig PC
kompetent til.

dots

Fra : Ivar

Dato : 14-08-11 14:56

dots skrev:

> Hmm, jeg savner gamle dage hvor folk havde lyst til at hjælpe hinanden her -
> og ikke bare sende dem videre....

Han fik at vide at han skulle søge fejlen i browseren, det er ikke
en opsætningsfejl i PC'en.

> Bøv, jeg kan desværre ikke hjælpe dig, det er jeg ikke tilstrækkelig PC
> kompetent til.

Nej, dit indlæg havde ingen mening.

Fra : Rene´

Dato : 16-08-11 13:43

Det har ihvertfald ikke noget med ens browser at gøre. Jeg bruger
Opera, Firefox og Explorer og i alle 3 mangler der de omtalte
bogstaver. Det er faktisk kun her i Google Grupper at det forekommer,
selvom opsætningen i Google står til dansk. Det er møgirriterende at
læse en langt indlæg, når teksten er fuld af huller.
Det må kunne laves om.

Fra : Edvard

Dato : 17-08-11 02:34

On 16 Aug., 21:42, Rene´ <ren....@get2net.dk> wrote:
> [...]
> selvom opsætningen i Google står til dansk. Det er møgirriterende at
> læse en langt indlæg, når teksten er fuld af huller.

Rene's viser rigtigt her.
Ivar også OK
Dots har
Min har også
Faktisk er det 'Kun' Ken der ikke har ØÆÅ i denne tråd.
Gad vide om det er det program der bruges til at SKRIVE meddelelserne
i der er problemet....
Jeg bruger IE.
Ken, hvad bruger du?

mvh

Edvard

Fra : Kent

Dato : 17-08-11 10:57

Edvard kom med følgende:
> Faktisk er det 'Kun' Ken der ikke har ØÆÅ i denne tråd.
> Gad vide om det er det program der bruges til at SKRIVE meddelelserne
> [...]

Jeg formoder du mener mig? Selvom der faktisk er et t i mit navn.

Jeg bruger MesNews. Der er gentagne indlæg om problemerne med æøå i
forbindelse med google groups i dk.edb.internet.software.mail+news og
det kan koges ned til at undlade google groups.

Brug MesNews, Thunderbird eller andre newreader-programmer. Bare ikke
Window Live Mail, som ikke kan behandle indrygning og har andre
problemer.

--

Kent

Fra : Pein

Dato : 18-08-11 01:29

On 17 Aug., 11:57, Kent <k...@invalid.invalid> wrote:
> [...]
>
> Brug MesNews, Thunderbird eller andre newreader-programmer. Bare ikke
> Window Live Mail, som ikke kan behandle indrygning og har andre

Hvis det er rigtigt, at det kun er Google Groups der har problemet, så
kan vi konstatere, at alle andre end Kent i denne tråd bruger Google
Groups. Så står der 6 mod 1, Kent.
Er det virkelig rigtigt? Skræmmende, så udbredte Google-værktøjerne er
blevet.
Og yes - jeg bruger også Google Groups. Og Calendar, Picasa, Webmaster
tools, Analytics, ...
--
Hilsen
Niels

Fra : Kent

Dato : 18-08-11 17:58

Efter mange tanker skrev Pein:
> [...]
> blevet.
> Og yes - jeg bruger også Google Groups. Og Calendar, Picasa, Webmaster

Jeg er da ikke sikker på, at det kun er google groups, der har
problemer. Men det er da rigtigt, at google groups tit har tegnsæts
problemer.

Kan man ikke se source i google groups? Så kan du jo se, hvad øvrige
bruger til denne gruppe.

Kent

Fra : Pein

Dato : 19-08-11 02:36

On 18 Aug., 18:58, Kent <k...@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> problemer.
>
> Kan man ikke se source i google groups? Så kan du jo se, hvad øvrige

Jeg har bemærket problemet, men det generer mig ikke så meget.
--
Mvh. Niels
Bandit 1250 SAK7