Growf!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-08-11 20:02

Frida synes der er lidt stille. Hun har brug for opbakning.
Hun har fået et "plejebarn". En lille uartig polsk indvandrer.
Den lille indvandrer er nu 5 måneder - lyder somme tider navnet Deefer
og er en Welsh Corgi Pembroke dreng. Som er så forbandet fræk og
larmende, så man må overgive sig. Frida har haft plejebarnet i 3
måneder og kan jo ikke undgå at holde af ham. I hvert fald leges der
flittigt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-08-11 23:46

Ivan Madsen skrev:

> Hun har fået et "plejebarn". En lille uartig polsk
> indvandrer.

Jamen, hvad er problemet eller spørgsmålet?

Det er da fint nok med en oplysning omkring dit
plejebarn, men der mangler lidt, før det kan give
lidt debat i gruppen

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-08-11 06:19

On Sun, 14 Aug 2011 00:45:55 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jamen, hvad er problemet eller spørgsmålet?
>
>Det er da fint nok med en oplysning omkring dit
>plejebarn, men der mangler lidt, før det kan give
>lidt debat i gruppen

Det giver ikke meget debat kan jeg godt se. Det var mest for ikke at
have en tom gruppe.

Så kan jeg jo spørge om der er gode ideer til at dæmpe en meget gøende
hvalp! At han aldrig bliver tavs ved vi godt

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-08-11 10:42

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message

> Så kan jeg jo spørge om der er gode ideer til at dæmpe en meget gøende
> hvalp! At han aldrig bliver tavs ved vi godt

I hvilke situationer er han larmende. Altid, eller ude i haven når der
kommer nogen forbi eller ?

Bjarne K.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-08-11 20:27

On Mon, 15 Aug 2011 11:42:18 +0200, "Bjarne K." <no@niet.ik> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message

>I hvilke situationer er han larmende. Altid, eller ude i haven når der
>kommer nogen forbi eller ?

Han larmer når han vil lege og når der passerer nogen på vejen udenfor
samt når der andre hunde der gør i byen, det første kan nok løses med
at køre ham træt. Problemet er at vi nok går døde før ham
Det med folk der passerer kan vi nok ikke gøre andet end begrænse ved
at få ham til at holde op hver gang vi tager ham i det. Ved at vise
ham, der ikke er nogen problemer og vi har styr på det. Men det er en
lang rejse og vi har mødt en del af hans familie - de snakker også
meget.
Gøende hunde i byen kan vi nok også kun klare ved at gå ud og vise vi
har styr på det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-11 07:41

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget.
> Gøende hunde i byen kan vi nok også kun klare ved at gå ud og vise vi

Så er du vel nødt til at bruge Cesar Millan metoden, nemligt at sætte ham på
plads, blidt, men bestemt, hver gang han starter med at gasse op.

M.V.H....Benny..

Fra : Anelise

Dato : 17-08-11 11:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Så er du vel nødt til at bruge Cesar Millan metoden, nemligt at sætte ham
> på plads, blidt, men bestemt, hver gang han starter med at gasse op.
>
> M.V.H....Benny..

Hans metoder er ikke at anbefale !
Læs her, hvad Dyrenes Beskyttelse mener om ham:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/nyheder/hundehviskers-metoder-kan-give-skader-livet

mvh Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-11 06:41

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hans metoder er ikke at anbefale !
> Læs her, hvad Dyrenes Beskyttelse mener om ham:

> [...]

Hej Anelise

Når et tilfælde, som ingen før ville røre ved, pludseligt bliver medgørligt,
Så står alle pludseligt i kø, for at få den del af æren, de aldrig har
fortjent... Dette lille fænomen, har gjort, en masse mennesker har set sig
sure på Millan. Men altså, lad os så sige det på den anden måde, Hunden
havde ikke flere chancer... Så for den var det Millan, eller det evige
mørke... Så hvad er værst... Muligheden for permanente skader... Eller
Døden... Husker jeg ikke helt galt, er Døden meget permanent... Det er
desværre temmeligt typisk Dansk... Lige så flot som når TV ringer til
diverse Eksperter, men aldrig har tid til at høre svaret...

Jeg går stadig og glæder mig til den dag, hvor Eksperterne kort og godt
svarer tilbage. Med ordene.. " Ring, når du har tid til at høre svaret " og
indtil da, hold din store dumme mund lukket.

Da han var i TV her... Var der også en masse der forlangte ham fjernet...
Sjovt nok.... Jeg spurgte her i gruppen, hvad pokker gjorde han dog galt...
Det mest bemærkelsesværdige var.... Der kom IKKE ET ENESTE SVAR.... Så jeg
spørger igen.. Hvad gjorde han galt ???????????????

M.V.H....Benny..

Fra : Anelise

Dato : 18-08-11 08:15

> [...]
> galt... Det mest bemærkelsesværdige var.... Der kom IKKE ET ENESTE
> SVAR.... Så jeg spørger igen.. Hvad gjorde han galt ???????????????

Det synes jeg fremgår tydeligt af DB´s artikel.

mvh Anelise

Fra : Ralph

Dato : 18-08-11 16:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Når et tilfælde, som ingen før ville røre ved, pludseligt bliver
> medgørligt,

Du glemte at tilføje: "Mens der er TV på"

> Døden... Husker jeg ikke helt galt, er Døden meget permanent... Det er

Engang imellem er det måske det bedste, det er jo "kun" en hund - naboerne
fik en stor omplaceringshund de ikke stolede på, skal en sådan hund ødelægge
sit eget og sin families liv pga. en psykisk skavank?

Misforstå mig ikke, jeg synes ikke 18 årige Marie skal købe en hund, og så
få den aflivet fordi hun: får kæreste der ikke kan lide hunde, blir mor,
skal flytte, den er for besværlig. Men psykisk ustabile hunde skal dæme have
en kort snor, bogstaveligt.

Jeg blev selv fysisk syg, da Rissa fik fjernet sin betændte livmoder
(normalvægt 200 g., men denne vejede 3,6 kg , og blev først rask dagen
efter da hun også var rask - Dyrlægen bandede faktisk af mig fordi jeg sagde
at aflivning IKKE var en option. Det er som at have en hvalp - på 7 år og 30
kg - i huset igen

--
Ralph

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-11 08:01

> [...]
> efter da hun også var rask - Dyrlægen bandede faktisk af mig fordi jeg
> sagde at aflivning IKKE var en option. Det er som at have en hvalp - på 7

Hej Ralph

Jamen hvorfor bebrejde hunden, for naboens fejl.... Jeg har en nabo, jeg
ikke stoler på... Til gengæld nærer jeg fuld tillid til hans hund... Når man
går ind og tager en omplacering, så er der altid en grund til, at hunden
skal skifte ejer.... Der er folk desværre, ALT for tilbøjelige til at tro på
den ejer, de skal overtage hunden fra, og er mægtigt fokuseret på ham /
hende... I stedet for at have opmærksomheden rettet mod hunden.... At din
nabo måske går ind til mere, end han magter, kan man altså ikke bebrejde
hunden... Så altså kan vi konstatere, at det måske snarere er din nabo, der
er psykisk ustabil, og ikke nødvendigtvis hunden...

M.V.H....Benny..