MS Windows
briani 27239
Win 7 / 64 strømstyring lukker ned under d~
Fra : Rado

Dato : 13-08-11 17:18

Win 7 / 64 strømstyring er da hul i hovedet. Per default sætter den
systemet i dvale selvom der er download af filer kørende (og dermed
også diskaktivitet) - hvilket selvfølgelig vil medføre en timeout i
programmet der downloader, så man må starte forfra.

Er det noget man kan ændre på?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ole C

Dato : 13-08-11 18:08

Rado skrev blandt andet:

> [...]
> også diskaktivitet) - hvilket selvfølgelig vil medføre en timeout i
> programmet der downloader, så man må starte forfra.

Ja, - lav om på indstillingerne under Strømstyring (- regner med at den
mulighed også findes i Windows 7).

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-11 10:03

Rado wrote:
> [...]
> også diskaktivitet) - hvilket selvfølgelig vil medføre en timeout i
> programmet der downloader, så man må starte forfra.

Google er din ven:
http://kortlink.dk/9b88

Fra : Rado

Dato : 21-08-11 18:02

On Fri, 19 Aug 2011 11:02:30 +0200, "El Guapo"
<hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote:

>Google er din ven:
>http://kortlink.dk/9b88

Hvad skal vi så med gruppen her...

Nå men dit link førte frem til et program kaldet "Insomnia" der skulle
fikse den bug, så det prøver jeg. Tak...

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-11 12:51

Rado wrote:
> On Fri, 19 Aug 2011 11:02:30 +0200, "El Guapo"
> <hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote:
>
> Hvad skal vi så med gruppen her...

Du har ganske ret.
Nogle gange er det både hyggeligere og hurtigere at søge hjælp her frem for
at pløje sig igennem hundredevis af søgeresultater på Google.

> Nå men dit link førte frem til et program kaldet "Insomnia" der skulle
> fikse den bug, så det prøver jeg. Tak...

God fornøjelse.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-11 13:00

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> crashed Echelon writing

> Nå men dit link førte frem til et program kaldet "Insomnia" der skulle
> fikse den bug, så det prøver jeg. Tak...

Bug? Per default er Win7 sat til at skulle gå i standby efter 30 min. Du
skal blot ind i (engelsk udgave) Control Panel->Choose a power plan->Change
Plan Settings (for den profil du kører)->Put the computer to sleep = Never.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens

Dato : 23-08-11 13:30

Den 23-08-2011 14:00, Bjarke Andersen skrev:
> [...]
> Plan Settings (for den profil du kører)->Put the computer to sleep = Never.

Så går den jo aldrig i standby. Det var jo nok kun når der var download
den ikke skulle.

Men det stilles under strømstyring for netværkskortet, så den ikke går i
standby når der er aktivitet på netværkskortet.

Mogens

Fra : Rado

Dato : 23-08-11 22:26

On Tue, 23 Aug 2011 14:29:49 +0200, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men det stilles under strømstyring for netværkskortet, så den ikke går i
>standby når der er aktivitet på netværkskortet.

Kan det ikke medføre at routere, switches og andre maskiner på
netværket forhindrer den i at gå i standby?

Fra : Mogens

Dato : 24-08-11 09:46

Den 23-08-2011 23:25, Rado skrev:

> Kan det ikke medføre at routere, switches og andre maskiner på
> netværket forhindrer den i at gå i standby?

Du kan da prøve.
Her virker det fint på et p8z68 med intel netkort.

Mogens

Fra : Rado

Dato : 24-08-11 23:36

On Wed, 24 Aug 2011 10:45:51 +0200, Mogens

OK, det vil jeg prøve så. Tak.

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-09-11 08:23

Rado wrote:
> OK, det vil jeg prøve så. Tak.

Skriver du lige hvad resultatet var?

Jeg har et lignende problem med Vista64. Jeg afspiller en film med VLC og
når filmen er slut går PC'en i dvale. Med det samme.

/jim

Fra : Rado

Dato : 03-09-11 20:58

On Thu, 1 Sep 2011 09:22:50 +0200, "Jim Andersen"
<jim@officeconsult.invalid> wrote:

>Skriver du lige hvad resultatet var?

Gerne, når jeg har fået geninstalleret systemet. Det var en 90 dages
trailversion og den udløb for nogle dage siden, så jeg skal lige have
installeret en rigtig Win 7.

>Jeg har et lignende problem med Vista64. Jeg afspiller en film med VLC og
>når filmen er slut går PC'en i dvale. Med det samme.

Det lyder som en bug.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-09-11 23:43

Hvis den du køber er magen til din trial er det nok at udskifte
licensnøglen. Det er ikke nødvendigt at geninstallere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 23-08-11 19:16

On 23 Aug 2011 12:00:05 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>Plan Settings (for den profil du kører)->Put the computer to sleep = Never.

Jo men den skal jo kun gå i standby når der ikke er nogen aktivitet på
maskinen der kan forstyrres af at den gør det. Problemet er at den går
i standby selvom visse aktiviteter som f.ex. download af filer er i
gang.