MS Windows
briani 27239
dll problem
Fra : js

Dato : 12-08-11 09:46

Mit barnebarn har en Acer computer der er 7 mdr gammel

Der popper en melding op om at dll 379 ikke kan findes.

Hvad gør man?

Jeg ville læse recovery ind men den kan jeg ikke finde

Jeg kan ikke komme ind i setup uden password, men der er aldrig oprettet
en, så skal det være fra fabrik

Nogen der gider hjælpe?

mvh Jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 12-08-11 10:52

Den 12-08-2011 10:46, js skrev:
> [...]
>
> Jeg ville læse recovery ind men den kan jeg ikke finde
>
> Jeg kan ikke komme ind i setup uden password, men der er aldrig oprettet

Mon ikke det er "Runtime error 379 - missing dll" du render ind i?

Desuden ville det være rart, at vide hvilket MS OS der er tale om

Venligst
Mcwm

Fra : js

Dato : 12-08-11 14:57

Den 12-08-2011 11:52, Mcwm skrev:

> Mon ikke det er "Runtime error 379 - missing dll" du render ind i?
>
> Desuden ville det være rart, at vide hvilket MS OS der er tale om
>
> Venligst
> Mcwm
Nå ja, jo det er windows 7

Jeg har fået recovery indlæst og maskinen kører perfekt

Nu mangler jeg bare at kunne komme ind i setup for at kunne få lov til
at starte fra cd drev

Jørgen

Fra : Edmund

Dato : 13-08-11 01:07

Den 12-08-2011 15:57, js skrev:

> Nu mangler jeg bare at kunne komme ind i setup for at kunne få lov til
> at starte fra cd drev

Tilbyder din Acer ikke at man kan trykke på F12(boot valg) under
opstart, men den kan selvfølgelig også være slået fra i bios.

--
Mvh Edmund

Fra : js

Dato : 13-08-11 15:45

Den 13-08-2011 02:06, Edmund skrev:

> Tilbyder din Acer ikke at man kan trykke på F12(boot valg) under
> opstart, men den kan selvfølgelig også være slået fra i bios.

Det er F2, men den vil have en password

Jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 13-08-11 16:26

Den 13-08-2011 16:45, js skrev:
> Det er F2, men den vil have en password
Prøv alligevel F12, som foreslået. Den giver normalt mulighed for at
vælge hvilket drev der skal bootes fra.

Så kan du denne ene gang boote fra cd, uden at skal ændre noget i
BIOS(eller setup, som du vælger at kalde det)

Venligst
Mcwm

Fra : js

Dato : 14-08-11 13:00

Den 13-08-2011 17:26, Mcwm skrev:
> [...]
>
> Så kan du denne ene gang boote fra cd, uden at skal ændre noget i
> BIOS(eller setup, som du vælger at kalde det)

Ok det prøver jeg næste gang jeg kommer over til barnebarnet,
selv om Acer sagde at den skulle sendes over til dem

Jørgen

Fra : Preben

Dato : 12-08-11 15:02

Den 12.08.2011 kl. 15:57 skrev js <9440@bierstedaf.dk>:

> Nu mangler jeg bare at kunne komme ind i setup for at kunne få lov til
> at starte fra cd drev

Kan du ikke kortvarigt afbryde batteriet på bundkortet?

--
mvh/Preben

Fra : js

Dato : 12-08-11 15:38

Den 12-08-2011 16:02, Preben skrev:

> Kan du ikke kortvarigt afbryde batteriet på bundkortet?

Den forstod den gamle ikke, kam man omgås en password som knægten
formentlig har læst ind i vildelse?

Jørgen

Fra : Preben

Dato : 12-08-11 15:46

Den 12.08.2011 kl. 16:37 skrev js <9440@bierstedaf.dk>:

> Den forstod den gamle ikke, kam man omgås en password som knægten
> formentlig har læst ind i vildelse?

Ja da. Det password huskes kun af maskinen, så længe der er strøm på det
lille batteri på bundkortet. En kortvarig afbrydelse sletter hukommelsen i
BIOS. Sådan har det været, så længe jeg har puslet med computere

--
mvh/Preben

Fra : Henning

Dato : 12-08-11 16:27

On Fri, 12 Aug 2011 16:46:20 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Ja da. Det password huskes kun af maskinen, så længe der er strøm på det
>lille batteri på bundkortet. En kortvarig afbrydelse sletter hukommelsen i
>BIOS. Sådan har det været, så længe jeg har puslet med computere

Så har du aldrig puslet med laptop-computere. Her slettes biospassword
heldgivis ikke bare ved at fjerne CMOS-batteriet.

Fra : js

Dato : 12-08-11 17:01

Den 12-08-2011 16:46, Preben skrev:

> Ja da. Det password huskes kun af maskinen, så længe der er strøm på det
> lille batteri på bundkortet. En kortvarig afbrydelse sletter hukommelsen
> i BIOS. Sådan har det været, så længe jeg har puslet med computere

Jeg vil ikke til at skille en pc ad,som der er garanti på, så må vi
hellere sende den ind til acer.
Men tak for svarene til alle

Jørgen

Fra : Preben

Dato : 12-08-11 17:04

Den 12.08.2011 kl. 17:26 skrev Henning <no.mail@all.invalid>:

> Så har du aldrig puslet med laptop-computere. Her slettes biospassword
> heldgivis ikke bare ved at fjerne CMOS-batteriet.

Jeg var ikke klar over, at det var en laptop. Det fremgår vist ikke af
tråden.

--
mvh/Preben

Fra : Henning

Dato : 13-08-11 14:40

On Fri, 12 Aug 2011 18:04:14 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Jeg var ikke klar over, at det var en laptop. Det fremgår vist ikke af
>tråden.

Acer laver vist kun latops efterhånden. Men det var nu mere møntet på
dit udsagn "En kortvarig afbrydelse sletter hukommelsen i
BIOS. Sådan har det været, så længe jeg har puslet med computere "

Sådan har det nu engang aldrig været på laptops.

Fra : Preben

Dato : 13-08-11 15:04

Den 13.08.2011 kl. 15:40 skrev Henning <no.mail@all.invalid>:

> Sådan har det nu engang aldrig været på laptops.

Dem har jeg heller ikke puslet med
I øvrigt laver Acer stadig en del "ikke labtops":

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/group/desktops

--
mvh/Preben