Netbank uden Nem-ID?
Fra : Pjerrot

Dato : 13-08-11 00:56

Hej
Jeg har ikke tillid til Nem-ID og e-boks samt at retssystemet fungerer og
er teknisk kompetente ved misbrug, og leder efter en bank hvor jeg ikke
tvinges til at anvende førnævnte for at have netbank. Findes det?

Alternativt vil jeg flytte mine bankforretninger til en udenlandsk bank.
Har I gode erfaringer med netbank i nabolandene?

--
Pjerrot

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-11 08:35

Pjerrot skrev:

> [Jeg] leder efter en bank hvor jeg ikke tvinges til at anvende [NemID]
> for at have netbank. Findes det?

Måske ta'r jeg fejl, men … Merkur Bank var vidst sidste bastion uden krav
om NemID, men jeg kan se at sådan er det ikke længere.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup | Bitcoin tip jar
gopher://port70.dk/ | 1KLAUS2XgGoov4RwxbYoBWLvWUaLxcDZ5u

Fra : P.N.

Dato : 13-08-11 10:36

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt vil jeg flytte mine bankforretninger til en udenlandsk bank.
> Har I gode erfaringer med netbank i nabolandene?

Jamen hvad får dig til at tro at det er anderledes der?. Folk der har noget
at skjule holdes der altid øje med.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-11 15:35

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen

> [...]
> er teknisk kompetente ved misbrug, og leder efter en bank hvor jeg ikke
> tvinges til at anvende førnævnte for at have netbank. Findes det?

Vist nok SPAR SALLING
http://www.sparsalling.dk/

Hilsen Åge

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 16-08-11 19:29

Åge Halldorsson wrote:

> "Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen

> Vist nok SPAR SALLING
> http://www.sparsalling.dk/

Tror jeg ikke:

http://www.sparsalling.dk/Default.aspx?ID=541&M=News&PID=454&NewsID=342

/Ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-11 20:33

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen
> Hej
> Jeg har ikke tillid til Nem-ID og e-boks samt at retssystemet fungerer og
> er teknisk kompetente ved misbrug,

Jeg har slet ikke tillid til netbank. Jeg har kun "Netbank "light".

Jeg har "Kontokik" i Fjordbank Mors og "E-posteringer" i Spar Salling. Her
kan du gå ind og kigge på dine kontoers bevægelser, uden at kunne flytte
noget.
Hvis der skal flyttes noget ringer jeg bare til sparekassen og beder der
flytte beløbet. Begge sparekasser tager intet for at gøre det og du kan gøre
det så tit du ønsker.
Ydermere har Spar Salling der service, at det er gratis at betale girokort.
Det normale er eller at sådan noget plejer at koste 25 kr. på både posthus
og i pengeinstitut.
Spar Salling kræver bare, at du giver dem 3 dages frist til at få betalt
pengene. Du kan både komme ind til dem personligt eller sende girokortene i
en kuvert. Bare de får 3 dage
til det, så er det gratis. Det er sgu service der batter.

Prøv foresten at se lidt på Spar Sallings rentepolitik. Sparekassens
rentepolitik går ud på at der ikke skal være højere renter til dem der
indsætter mange penge. Den høje rentesats
starter når du sætter den første krone ind. Og den er den samme selv om du
sætter en milliard ind.

Hvis man har en lønkonto, en budgetkonto og en opsparingskonto som ikke
kommer over 25.000 kr. har jeg undersøgt pengeinstituttet til at være det
pengeinstitutr som
giver den største rente, når disse tre konti tælles sammen. PS: Den
betingelse jeg stillede op var, at der ikke skal være binding på
opsparingskontoen.
Sparekassen tilbyder desuden gratis pengeautomat-hævning i samtlige
danske, færøske og grønlandske dankort-automater. I "My-banker" er de, ikke
uden grund, kåret som
Danmarks mest populære pengeinstitut. De er meget flinke at have med at
gøre. Aldrig bøvl med noget som helst.
I de sidste 6 år har de forøvrigt været på en 1. plads 4 gange og en 2.
plads 2 gange.

REKLAME:
Lønkonto: 0,5% - Budgetkonto: 0,125% - Salling-opsparingskonto: 1,25%

Og der er ikke noget som helst med at man kun må hæve, eller sætte, ind et
vist antal gange på opsparingskontoen og at den kun er åben for indskud et
par gange om året og at det koster klejner
når du ringer og beder dem overføre penge.

Vestjysk Bank og Arbejdernes Landsbank har godt nok nogen opsparingskonti
hvor de giver 1,8 og 1,95%, med så skal du have et halvt hundrede tusinde på
kontoen så er der saftsuseme betaling ved alle kasserne både for det ene og
det andet. Hvis du roder for meget ved kontier, så skal du bare se gebyrerne
flyve om ørerne på dig. Så de satser skal man tage med et vist forbehold. De
er kun reelle
hvis du har en opsparing som du holder neglene væk fra.

Hilsen Åge

Fra : Armand

Dato : 28-10-11 18:35

Den 13-08-2011 01:56, Pjerrot skrev:
> [...]
>
> Alternativt vil jeg flytte mine bankforretninger til en udenlandsk bank.
> Har I gode erfaringer med netbank i nabolandene?

I Middelfart sparekasse kan man 'logge ind uden brug af nøglekort'. Det
bruger dog det samme brugernavn/password som nøglekortet.

Når man tygger en gang på dét, kan det da kun være sikrere at man bedes
om en ekstra legitimation efter at have logget ind, så hvor er det din
skepsis ligger?

--
Armand.