De nemme og de svære...på Tullebo kattehje~
Fra : Heidi

Dato : 11-08-11 21:26

Mit lille kattehjem har idag modtaget en morkat med 5 killinger på ca. 12
uger via Vordingbrog Dyrehospital. De er indleveret som hittemisser fra et
sommerhusområde på Møn, så i virkeligehden er de nok fordrevne katte fra en
nærliggende gård!

Oj, for en mundfuld, for godt nok er mormissen Louise ualmindelig rar, og
den ene killing (grå) er tam og kælen. Men de 4 andre!
Enten er de totalt skræmte eller også er de mer' eller mindre halvvilde.

Dyrlæge mente de 2 muligvis er for vilde allerede, men nu prøver jeg og ser
hvordan det går, så må tiden vise hvad der skal ske med dem.

Morkat Louise er idag blevet steriliseret, vaccineret, sundhedstjekket og
øremærket, så nu skal jeg finde hende et hjem, se billede på
http://tullebo.dk
klik på forsidebillederne for se at katte/killinger der er klar til nye hjem

Men der er ihvertfald en grå (dyrlægen kalder den blå) en rødstribet, en
gråstribet og to sorte. Køn vides endnu ikke, lige nu skal de have fred og
ro før jeg begynder at håndtere dem :)
De vil iøvrigt alle blive neutraliseret mv. før de kommer ud i nye hjem :)

Så dette kuld hører bestemt til i kategorien "de svære"
hvor imod Anya og Ingrid er dejlige nemme killinger :)

Det var blot en lille status fra kattehjemmet :)

--
Venlig hilsen Heidi
http://tullebo.dk

Fra : Anelise

Dato : 11-08-11 21:57

"Heidi" <FJERNDETTEpost@tullebo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - mit lille kattehjem for nødstedte killinger.
> Her og nu søger vi nye hjem til killingerne Anya og Ingrid, læs mere på

Kære Heidi

hvor er det dejligt, at du holder os opdateret om begivenhederne på Tullebo
for selv om jeg ofte er inde på din hjemmeside, var de nye killinger
gået min næse forbi.

Jeg håber, at de fire "vilde" bare skal vænne sig til de nye omgivelser, for
hvorfor mon den grå er tam, hvis de fire andre er vilde ?

Hvor er det dejligt at se, at selv om morkatten sidder med sine grønne ører
og er nyopereret, så er hun alligevel interesseret i madskålen.

Held og lykke med at gøre de fire vilde til tamme killinger og med at finde
gode hjem til alle seks katte plus de to nemme killinger Anya og Ingrid.

mange venlige hilsner
Anelise

Fra : Heidi

Dato : 12-08-11 21:34

> [...]
>gode hjem til alle seks katte plus de to nemme killinger Anya og Ingrid.

Det er ikke til at vide, hvorfor der er en tam, 2 halvtamme og 2 mer- eller
mindre vilde
Den tamme/grå er sandsynligvis solgt, de 2 "vilde" har jeg nok nærmest
opgivet, de er simpelthen for store til at de kan gøres tamme. Det vil tage
rigtig lang tid, og der står 3 små killinger på 3 uger og venter på at komme
ind her, så snart Anya, Ingrid og de to halvtamme er væk
(veterinærsygeplejersken har dem i weekenden og så håber vi der er rykket
nogle katte ud til mandag)
Mormis Susse, der ellers var formidlet ud i nyt hjem, kommer tilbage
imorgen. Det ene barn i familien kunne ikke med katten (han er kun 2 år) så
vi har aftalt de venter et par år og så prøver de med en anden kat. Jeg tror
drengen er jaloux, og det er han for lille til at forstå. Betemt en rar kat
og en rar famillie, men for alles skyld, er det bedst hun kommer retur
hertil. Susse er en elsket kat her, så det går nok, den kan sågar enes med
min egen mokke-kat, Miver :o

Tusind tak til dig Anya - og hele gruppen da også, for opbakning, det er
dejligt :)