MS Windows
briani 27239
Clean registry, gratis version
Fra : Sørensen

Dato : 11-08-11 19:28

Jeg har lidt problemer med at min computer er blevet langsom og vil have
renset registry. Findes der et godt gratis program som også reparerer
fejlene gratis. De fleste programmer finder jo "tilfældigvis" en masse fejl
som det koster at få repareret.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-11 19:43

Den 11-08-2011 20:28, Sørensen skrev:
> Jeg har lidt problemer med at min computer er blevet langsom
> og vil have renset registry.

Er du sikker på, at langsommeligheden skyldes
registreringsdatabasen? Under normale omstændigheder er der
ikke meget at hente der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Sørensen

Dato : 11-08-11 19:48

Nej, det er jeg ikke, men jeg har på et tidspunkt kommet til at downloade en
købeverion, som af og til popper op på computeren og kører en scan og meler
om rigtig mange fejl på computeren (12-1300 stk). Så det kunne jo være sjovt
at få dem renset og se om de stadig popper op på købeversionen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-11 21:19

Den 11-08-2011 20:48, Sørensen skrev:
> [...]
> computeren (12-1300 stk). Så det kunne jo være sjovt at få
> dem renset og se om de stadig popper op på købeversionen.

Dit problem er nok den pågældende købeversion, afinstaller
den. Så slipper du da for at se "fejlene".

I gamle dage, da ram var dyrt og i små mængder, kunne der
være noget at spare ved at rydde op i
registreringsdatabasen. I dag er det normalt kun promiller,
du kan spare ved at rydde op der.

Der er andre steder, hvor du sikkert kan opnå større
besparelser. Start med at fjerne oprydningsskidtet, som du
har fået installeret. Det, at det popper op indimellem, er
et tegn på, at det hele tiden ligger og kører i baggrunden
og dermed bruger af computerens kræfter.

Du kan også tjekke denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-hurtigere-windows.php

Den er ganske vist skrevet til XP, men det meste er også
relevant til Vista, som du vist bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand: