MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Inaktive ikoner - hvor slår man det pjat f~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-11 16:57

Hej alle

Jeg synes at jeg kan huske at man kan slå det fra med at systemet
overfalder en med besked om at der inaktive ikoner et eller andet
sted - noget som jeg udmærket godt ved og som jeg ikke gider høre
om.

Er der nogen der ved det?

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 11-08-11 17:05

Den 11.08.2011 kl. 17:57 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> [...]
> overfalder en med besked om at der inaktive ikoner et eller andet
> sted - noget som jeg udmærket godt ved og som jeg ikke gider høre

Hvis du bruger XP, kan dette link måske hjælpe:
http://www.svein.dk/windowsxp/tips/skjul_inaktive_ikoner.asp

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-11 17:24

Preben skrev:

> Hvis du bruger XP, kan dette link måske hjælpe:
> http://www.svein.dk/windowsxp/tips/skjul_inaktive_ikoner.asp

Jeg kender godt den indsilling, men jeg mener at man ét centralt
sted kan slå det fra så den der balladeboks forsvinder permanent
uden at man skal slå visning til for hvert enkelt ikon.

--
Bertel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-08-11 11:45

> Jeg kender godt den indsilling, men jeg mener at man ét centralt
> sted kan slå det fra så den der balladeboks forsvinder permanent
> uden at man skal slå visning til for hvert enkelt ikon.

Måske:
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OemStartMenuData
]
"OemDesktopCleanupDisable"=dword:00000001

//finn

Fra : Carl Drud

Dato : 11-08-11 18:36

http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/632b85a6618a70f0?hl=da

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-11 22:12

Carl Drud skrev:

> http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/632b85a6618a70f0?hl=da

Tak. Det er da utroligt hvad folk går og finder ud af.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-08-11 22:19

Carl Drud skrev:

> http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/632b85a6618a70f0?hl=da

Dette minder mig om en gang jeg stod med et problem. Jeg søgte på Google
efter en løsning - og fandt frem til en tråd som jeg selv havde startet
1½ år før hvor jeg havde samme problem.

Jeg fandt selv frem til en løsning første gang, så her var jeg glad for
at jeg også havde sluttet tråden af med at fortælle hvad jeg havde gjort
og som løste det.

--
Philip

Fra : Rado

Dato : 13-08-11 17:52

On Thu, 11 Aug 2011 17:57:05 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>overfalder en med besked om at der inaktive ikoner et eller andet
>sted - noget som jeg udmærket godt ved og som jeg ikke gider høre

Min erfaring er at der går måneder imellem at den popper op. Og når
den gør, så skal man bare klikke på x'et, herefter popper den op een
gang til lidt senere, så klikker man igen og så holder den sig væk
nogle måneder.

Og det er ikke fordi jeg bruger alle ikoner hele tiden - mange af dem
er faktisk ikke blevet brugt i flere år.

Så jeg ser det ikke som noget større problem.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer