Safetter: Debut albums
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 07:57

Gode debutalbums der allerede fra den spæde start viste at der var noget
stort i vente ... eller måske det modsatte ?

Mit eksempel:

Opeth med albummet "Orchid" fra 1995 med nummeret "Under The Weeping
Moon"

<http://www.youtube.com/watch?v=C2QBsRQ38K0>

/thomas

Fra : Max

Dato : 11-08-11 08:46

Hej Thomas

> Gode debutalbums der allerede fra den spæde start viste at der var
> noget stort i vente ... eller måske det modsatte ?

Her er et nummer fra et debut album der varslede noget stort,
desværre blev det gruppens bedste album, og herfra gik det
desværre kun nedad.

Dire Straits - Sultans of Swing
http://www.youtube.com/watch?v=xo-J1wf2KHc

--
Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 05:46

Max ytrede sig i <4e4388b6$0$307$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>
>Her er et nummer fra et debut album der varslede noget stort,
>desværre blev det gruppens bedste album, og herfra gik det

Jeg mener nu at Telegraf Road fra Love over Gold var deres bedste
udgivelse og nummer nogen sinde! Vel at mærke versionen fra "Alchemy" -
Det var det sidste "hick-up" af progressive rock traditionen med lange
numre og flere instrumentale soloer i samme preformance.

Der er vist kun Santana som stadig bruger samme guitar kælen i sine
optrædener, af store kunstnere.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Michel Sanomi

Dato : 11-08-11 03:52

On 11 Aug., 08:57, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Gode debutalbums der allerede fra den spæde start viste at der var noget
> stort i vente ... eller måske det modsatte ?

Modern Talking: "You're my Heart, You're my Soul" -
http://www.youtube.com/watch?v=4kHl4FoK1Ys

Sandra: "I'll never be Maria Magdalena" - http://www.youtube.com/watch?v=K8lHHSV6pDs

Bad Boys Blue: "Pretty Young Girl" - http://www.youtube.com/watch?v=Uz-gUGbbHA4

Det blev til en del albums fra dem. Kvaliteten kan man diskutere.

Mange hilsner
Michel

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 05:48

Michel Sanomi ytrede sig i
<60c758e1-d8c0-4d33-ad51-0cf7c5085cf2@cf8g2000vbb.googlegroups.com> med
dette:

>Modern Talking: "You're my Heart, You're my Soul" -
>http://www.youtube.com/watch?v=4kHl4FoK1Ys

NEJ!!!

Modern Talking kopierede gentagne gange deres hit, og hittede med
kopierne igen, men skabte aldrig noget nyt, eller noget der stadig er
værd at lytte til!

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-11 16:40

> NEJ!!!
>
> Modern Talking kopierede gentagne gange deres hit, og hittede med
> kopierne igen, men skabte aldrig noget nyt, eller noget der stadig er
> værd at lytte til!

Erindrer en gammel radiovært (husker ikke hvem) der præsenterede det nye
Modern Talking nummer med: "Så har Modern Talking igen lavet en ny tekst
til deres nummer".

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-08-11 11:33

On 11-08-2011 08:57, Thomas von Hassel wrote:
> Gode debutalbums der allerede fra den spæde start viste at der var noget
> stort i vente ... eller måske det modsatte ?

"Musikpatruljen".
Jeg ved ikke om jeg husker helt rigtigt, men disse kendte musikere
dannede i en kort periode bandet "Musikpatruljen", og udgav vistnok kun
denne ene debut-Lp.
Hvorfor stoppede det, og hvad skete der videre? Måske nogle af jer kan
fortælle lidt mere?
http://www.youtube.com/watch?v=JM2mGan9D2Q

Hilsen Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-08-11 22:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i en kort periode bandet "Musikpatruljen", og udgav vistnok kun denne ene

På LPen før hed de Skousen og Ingemann.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-08-11 05:38

On 11-08-2011 23:03, Allan Krautwald wrote:

> På LPen før hed de Skousen og Ingemann.

Tak for dit svar.
Jeg fik også selv googlet lidt mere grundigt, uden at blive væsentlig
klogere.

På LP'en "Dansk arbejde 2", som også er fra 72, er der medtaget numre
med følgende grupper
Young Flowers - Musikpatruljen - No Name - Peter Nygaard - Savage Rose -
Skousen & Ingemann - Culpeper's Orchard. (Polydor 2444 006).

Så Skousen & Ingemann har så på samme tid været aktive i forskellige
grupper.

Det er helt tydeligt at tekstforfatteren til nummeret "Stenløse" har et
lokalkendskab til byen. I disse år rev bystyret hele det gamle Stenløse
ned, og kroen med, og erstattede hele byen med en ualmindelig kedelig,
ideforladt og smålig butiksgade. Kun kirken og den gamle DSB-station
overlevede.
Ved du tilfældigvis hvem af musikerne/sangerne der var fra Stenløse?

Hilsen Henning

Fra : Ib

Dato : 11-08-11 17:18

Her et nummer fra et legendarisk (i min verden) debutalbum:

http://www.youtube.com/watch?v=PIlOJ5RXydk

--
Ib

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 05:54

Ib ytrede sig i <4e4400ca$0$13431$9f626990@news.telelet.dk> med dette:

>Her et nummer fra et legendarisk (i min verden) debutalbum:
>
>http://www.youtube.com/watch?v=PIlOJ5RXydk

Tak

Jeg kendte egentligt kun Van Halen fra Jump og nyere. Nu vil jeg gå på
jagt på pladebørser efter det gamle

Fra : Carl Drud

Dato : 11-08-11 19:02

> Gode debutalbums der allerede fra den spæde start viste at der var noget
> stort i vente ... eller måske det modsatte ?

The Black Keys - the big come up

Brooklyn Bound
http://www.youtube.com/watch?v=oMtN7VwHlps

Tracy Chapman - Tracy Chapman

Fast Car
http://www.youtube.com/watch?v=O6475u0wEG0

--
Carl

Fra : Fister

Dato : 11-08-11 19:35

Thomas von Hassel has brought this to us :

Dizzy Mizz Lizzy.
Kai

Fra : Steen

Dato : 11-08-11 20:00

> [...]
>
> Mit eksempel:
>
> Opeth med albummet "Orchid" fra 1995 med nummeret "Under The Weeping

Jeg poster som regel ikke links til Youtube (Video killed...?) men et
par bands der udgav debutalbums, og fra starten indikerede format

Guns n Roses http://web.gunsnroses.com
Boston http://bandboston.com/
Danko Jones http://www.dankojones.com/
Eagles http://www.eaglesband.com/
Metallica http://www.metallica.com/
Motorhead http://www.imotorhead.com/
Pantera http://www.pantera.com/
Ramones http://www.ramones.net/
Rush http://www.rush.com/rush/
Toy Dolls http://www.thetoydolls.com/
Type O Negative http://typeonegative.net/
We Are The Fallen http://www.wearethefallen.com/
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 20:08

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg poster som regel ikke links til Youtube (Video killed...?) men et
> par bands der udgav debutalbums, og fra starten indikerede format

> [...]

Så dem live på Midtfyns '97 eller '96 ... 2 meter foran Peter Steele ...
"remember, if you are going to kill your self, take someone else with
you'

> We Are The Fallen http://www.wearethefallen.com/

Eller Evanescence part 2.0 ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 11-08-11 21:31

> Så dem live på Midtfyns '97 eller '96 ... 2 meter foran Peter Steele ...
> "remember, if you are going to kill your self, take someone else with
> you'

Han var en stor mørk mand

> Eller Evanescence part 2.0 ;)

Jeg er ikke pjattet med Evanescence, synes WATF har lidt mere dybde

--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 06:08

Steen ytrede sig i <1k5ux4k.1cykfd8440wsgN%isteen@gmail.com> med dette:

>Han var en stor mørk mand

>Jeg er ikke pjattet med Evanescence, synes WATF har lidt mere dybde

Ëvanescence er poprock!

WAFT har dog lidt metal tilbage, selvom de også sælger ud efterhånden.

Epica RULES
<http://www.youtube.com/watch?v=eNGzltK_tlc&feature=relmfu>
og Kamelot bringer 80'er nostalgien tilbage:
<http://www.youtube.com/watch?v=IWDALIOzXNk&feature=related>

Sig til og du får anbefalinger til 10+ bands i genren

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 09:27

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Sig til og du får anbefalinger til 10+ bands i genren

Jeg kan faktisk godt li' HIM, Delain og 69 Eyes, for nu at blive lidt i
genren.

--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 09:37

Steen ytrede sig i <1k5xoti.na80eus6628tN%isteen@gmail.com> med dette:

>Jeg kan faktisk godt li' HIM, Delain og 69 Eyes, for nu at blive lidt i
>genren.

De forkortelser og navne siger mig ikke umiddelbart noget - vil du give
link til hvor jeg kan høre dem?

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 18:26

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Steen ytrede sig i <1k5xoti.na80eus6628tN%isteen@gmail.com> med dette:

> De forkortelser og navne siger mig ikke umiddelbart noget - vil du give
> link til hvor jeg kan høre dem?

HIM (His Infernal Majesty) har udgivet, især de tidligere, albums
http://www.heartagram.com/

The 69 Eyes er samme stil (og også fra finland), måske lidt mere rock og
lidt mindre metal http://www.69eyes.com/

Delain skulle alle med interesse med stilen kende. Deres 2009-album var
absolut fremragende http://site.delain.nl/

Ud og køb på amazon.co.uk
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 14:33

> Jeg poster som regel ikke links til Youtube (Video killed...?) men et
> par bands der udgav debutalbums, og fra starten indikerede format

> [...]

Steen vinder for Type O .. og hans egentlig gode pointe mht. at linke
til youtube*

/thomas

* jeg prøver som regel at finde officielle youtube uploads ....

Fra : Steen

Dato : 12-08-11 15:31

Den 12/08/11 15.32, Thomas von Hassel skrev:

> Steen vinder for Type O .. og hans egentlig gode pointe mht. at linke
> til youtube*
>
> /thomas
>

> * jeg prøver som regel at finde officielle youtube uploads ....

Tak for det. Jeg går lige til fodbold (yehaa...sæsonens første kamp) og
udspekulerer en snedig stafet.

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 06:11

Steen ytrede sig i <j23df1$t8l$1@dont-email.me> med dette:

>Tak for det. Jeg går lige til fodbold (yehaa...sæsonens første kamp) og
>udspekulerer en snedig stafet.

Håber du selv spiller for fodbold er da alt for kedeligt at se på ;-P

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 09:27

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Håber du selv spiller for fodbold er da alt for kedeligt at se på ;-P

4-1 til Randers FC....og for nogle dage siden 8-1 til Randers FC.
Med monsterpølser og de resultater kan det umuligt blive kedeligt at gå
til fodbold
--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 09:34

Steen ytrede sig i <1k5xoxp.1h5yq9z1izczcaN%isteen@gmail.com> med dette:

>4-1 til Randers FC....og for nogle dage siden 8-1 til Randers FC.
>Med monsterpølser og de resultater kan det umuligt blive kedeligt at gå
>til fodbold

Nogen bands der spillede?

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 18:26

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Steen ytrede sig i <1k5xoxp.1h5yq9z1izczcaN%isteen@gmail.com> med dette:

> Nogen bands der spillede?

Ja, en lokal gut havde lavet en hyldest til Randers FC...det lød som en
udvandet Bon Jovi sang.
Kan tilføje at hver gang Randers FC løber på banen, sker det til
klokkerne fra AC/DC's Hells Bells...så det er da lidt rock n roll
--
Steen

Fra : Fister

Dato : 12-08-11 18:09

Steen formulated the question :

> Jeg poster som regel ikke links til Youtube (Video killed...?)

Det samme her!
Kai