Holdbare blomster/planter
Fra : Dan Andersen

Dato : 10-08-11 17:02

sagen er t vi har overtaget et somerhus med hængepotter og enkelte
altankasser, der alle hænger under et tagudhæng, hvor der enten er skygge
eller megen sol og hvor det sjældent regner. Vi er derfor ude efter nogle
vækster/blomster/planter - hængeplanter eller andet, der blomstrer hele
året, er robuste overfor sol og skygge og kan tåle at tørre ud i perioder.
Ja.. jeg ved godt, at svaret kunne være plastikblomster
Men det er udelukket..
Er der nogen af jer der kan give nogle gode råd til hårdføre planter, der
kan overleve og samtidig kan se rimelig pæne ud?? Så vil jeg være meget
taknemmelig.

På forhånd tak
Mvh. Dan Andersen

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 11-08-11 09:41

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev
> [...]
> året, er robuste overfor sol og skygge og kan tåle at tørre ud i perioder.
> Ja.. jeg ved godt, at svaret kunne være plastikblomster

Du kan sætte grangrene i op mod Jul.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-08-11 20:54

Ja.. det kunne man selvfølgelig - men det var faktisk et seriøst spørgsmål
på nogle planter, der hårdføre og kunne tåle udtørring eller mangel på vand
i en kortere periode og som rimelig pæne ud..
Så .. derfor..
Anyone??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-08-11 21:54

> [...]
>året, er robuste overfor sol og skygge og kan tåle at tørre ud i perioder.

Hvad med bare at sætte dem ud i haven, når I ikke er der? Evt . i et
selvvandersystem, så hvis det bliver meget tørt (kunne det ikke snart holde
op med at regne!), så vil dine planter klare sig.

Mvh Maria