MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
TV på computeren
Fra : Steen F.

Dato : 10-08-11 21:02

Hvordan kan man se dansk tv på sin bærbare computer i udlandet? (fx.
nede i europa Tyskland/Frankrig/Østrig).
Det kræver vel under alle omstændigheder internetadgang?

Fra : news.tele.dk

Dato : 10-08-11 21:53

Køb en slingbox ca. 1200 kr. Den sender dit tv
signal på internet hvorfra du kan se det på din computer

Chris

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-11 05:37

news.tele.dk skrev:

> Køb en slingbox ca. 1200 kr. Den sender dit tv
> signal på internet hvorfra du kan se det på din computer

Hvordan giver det dansk tv i f.eks. Frankrig?

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 11-08-11 08:55

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Hvordan giver det dansk tv i f.eks. Frankrig?

På samme måde som i alle andre lande
http://digitalt.tv/slingbox-pro/

--
vh
Ole C

Fra : Steen F.

Dato : 11-08-11 10:03

Den 10-08-2011 22:53, news.tele.dk skrev:
> Køb en slingbox ca. 1200 kr. Den sender dit tv
> signal på internet hvorfra du kan se det på din computer

Den ser ud til at være meget smart. En Slingbox Solo til 1300 kr. burde
jo kunne klare opgaven. Men fås der billigere løsninger?
Og hvis det ikke er vigtigt med dansk tv, kan man så bruge en lille
DVB-T antenne til sin bærbare computer i udlandet, og hive de tv-kanaler
ned der måtte være tilgængelige? Evt. hvilken antenne kan anbefales?

Mvh
Steen F.

Fra : Mcwm

Dato : 11-08-11 10:14

Den 11-08-2011 11:03, Steen F. skrev:
> Men fås der billigere løsninger?

Du kunne, hvis du har en god upload på din forbindelse hjemme, vælge at
sætte din egen proxy op derhjemme og så forbinde via den.

Det koster dog i længden en del strøm, men er det kun for kortere tid
eller en engangsfornøjelse, så kan det gøres, med hvad du har af udstyr
i dag.

Sætter du fx Proxy+ op på din stationære hjemme, vil du kunne forbinde
med din "hjemme-IP" til fx DR.

Venligst
Mcwm

Fra : Steen F.

Dato : 11-08-11 16:09

Den 11-08-2011 11:14, Mcwm skrev:

> [...]
> i dag.
>
> Sætter du fx Proxy+ op på din stationære hjemme, vil du kunne forbinde

Jeg har desværre kun 1 pc (bærbar) og noget NAS/router halløj derhjemme.

Fra : Ivar

Dato : 10-08-11 22:30

Steen F. skrev:

> Det kræver vel under alle omstændigheder internetadgang?

Du kan ikke umiddelbart se DR på http://www.dr.dk/tv/live#/DR1
da der er lukket fra udenlandske ip-adresser. Så medmindre
du snyder, og bruger en proxy eller ligende kan du ikke bruge
den adresse.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-08-11 08:15

Den 10-08-2011 22:02, Steen F. skrev:
> Hvordan kan man se dansk tv på sin bærbare computer i udlandet? (fx.
> nede i europa Tyskland/Frankrig/Østrig).
> Det kræver vel under alle omstændigheder internetadgang?
Jeg bruger overplay. Det koster lidt penge men det ser ud til at det virker.
Brugte det for at se Tour de France fra Belgien uden problemer, også TV
fra England.
Overplay.net giver info

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-08-11 14:37

Steen F. <steen@steenmartin.dk> wrote:

> Hvordan kan man se dansk tv på sin bærbare computer i udlandet? (fx.
> nede i europa Tyskland/Frankrig/Østrig).
> Det kræver vel under alle omstændigheder internetadgang?

DR blokerer for ikke danske ip-adresser.

Det er ikke svar på dit spørgsmål, men jeg lagde mærke til sidst jeg
brugte 3's Easy Internet, Tank og Surf, at jeg iflg grc.com havde fået
en svensk adresse. Det finder Gibson nok ud af fra ip-adressen.

Jeg har ikke afprøvet det, men mon ikke jeg så kunne ha' set Sverige 1
og 2 over nettet?

--
Ikke ham på Facebook.