MS Windows
briani 27239
Hvor finder jeg ip add i en email ?
Fra : Blå Smølf

Dato : 10-08-11 20:43

Hvor finder jeg ip information om den ip adresse en e mail er afsendt fra i
Office 2007 Outlook ?

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-08-11 09:16

Blå Smølf wrote:
> Hvor finder jeg ip information om den ip adresse en e mail er afsendt
> fra i Office 2007 Outlook ?
Uanset hvilket mail program, er det 'vis kilde' eller 'view source' der
skal anvendes. Her ses den egentlige mail som er tekst baseret.
Den sidste Received: linie (den længst nede) viser senders ip adresse.

Fra : Preben

Dato : 11-08-11 09:29

Den 10.08.2011 kl. 21:43 skrev Blå Smølf <11@11.11>:

> Hvor finder jeg ip information om den ip adresse en e mail er afsendt
> fra i Office 2007 Outlook ?

Højreklik på meddelelsen og vælg f.eks. "Vis meddelelse med alle
meddelelseshoveder" (Opera), og kig efter denne linie:

--
mvh/Preben

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-08-11 09:51

Blå Smølf was thinking very hard :
> Hvor finder jeg ip information om den ip adresse en e mail er afsendt fra i
> Office 2007 Outlook ?

Højreklik på en besked og vælg Meddelelsesindstillinger. I boksen der
kommer frem, er der nederst et felt der hedder Internetbrevhoveder -
det er nemmest at få et overblik hvis man kopierer indholdet over i
Notesblok.

Som Benny skriver, er det så den nederste "Received:"-linje der
indikerer afsender-IP'en.

--
/klaus

Fra : Lotus

Dato : 26-08-11 03:01

Hvad med i dette tilfælde ?
From: chemical distributor <distributor.ltd@live.com>
To: <x.dk>
Subject: RE: VS: SV: Harris.
Date: Fri, 26 Aug 2011 01:16:54 +0000

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 07:48

Den 26-08-2011 04:00, Lotus skrev:

/finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 08:29

Den 26-08-2011 08:47, Cykelsmeden skrev:
og hvis du iøvrigt kan bruge det til noget, er den Russisk

//finn

Fra : Benny Andersen

Dato : 26-08-11 10:55

Er Cykelsmeden wrote:
> Den 26-08-2011 08:47, Cykelsmeden skrev:
Ja - og er mellemregningen ikke? Fordi hotmail er en troværdig aktør, så
er det rigtigt at hotmails webinterface fik mailen fra den maskine der
er angivet i X-Originating-IP.

X-Originating-IP sættes af afsender - det er let at sættes et php script
op der angiver hvad som helst.

Fra : Mcwm

Dato : 26-08-11 11:35

Den 26-08-2011 11:54, Benny Andersen skrev:
> Ja - og er mellemregningen ikke? Fordi hotmail er en troværdig aktør, så
> er det rigtigt at hotmails webinterface fik mailen fra den maskine der
> er angivet i X-Originating-IP.

Bortset fra at der kan være send via en proxy, så joh..

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-11 11:03

Cykelsmeden skrev:

Kan man overhovedet stole på en X-header?

--
Bertel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-08-11 11:32

> Cykelsmeden skrev:

> Kan man overhovedet stole på en X-header?
Næ, men med den holdning kan man ikke tænde en computer!

Der er vel kun 90-95 % sandsynlighed for at den ipadresse passer!

//finn

Fra : Mcwm

Dato : 26-08-11 11:41

Den 26-08-2011 12:31, Cykelsmeden skrev:
> Der er vel kun 90-95 % sandsynlighed for at den ipadresse passer!

Russisk proxyserver er vist en mulighed..

Under alle omstændigheder befinder der sig en *nix i den anden ende.

HTTP/1.0 400 Bad Request
Connection: close
Date: Fri, 26 Aug 2011 10:38:58 GMT
Server: lighttpd/1.4.19