USA told.
Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 10:07

Hej gruppe-

Er der nogen der ved hvor meget told skal betales på en forsendelse (Jardine
potter) fra USA, til en værdi af 450 bucks, ink. porto?

Mvh- Ulvir.

Fra : René

Dato : 08-08-11 10:28

> Hej gruppe-
>
> Er der nogen der ved hvor meget told skal betales på en forsendelse
> (Jardine potter) fra USA, til en værdi af 450 bucks, ink. porto?
>
> Mvh- Ulvir.

Prøv at kigge her, http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/
har brugt dem flere gange med succes..

Mvh René

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 17:37

"René" wrote in message

>Prøv at kigge her, http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/
>har brugt dem flere gange med succes..

Tak for linket!

Fra : Ivar

Dato : 09-08-11 16:35

Ulvir skrev:

> Tak for linket!

Jeg vil mene, at du ikke kan bruge det til noget, medmindre du
køber via dem.

Du skal bruge prisen incl. forsendelse. Så skal der regnes told
af hele beløbet, det er er vist 3,7% på motorcykelreservedele. Så skal
der betales 25% moms af pris+told. Desuden skal der betales klarering.

Hvis varen kan fås i EU, kan det sjældent betale sig at importere
et styk.

Fra : Intet Navn

Dato : 10-08-11 09:24

On Tue, 09 Aug 2011 17:35:25 +0200, Ivar wrote:

> Jeg vil mene, at du ikke kan bruge det til noget, medmindre du køber via
> dem.

Et alternativ kan så være http://nybox.com; de du'r i hvert fald uanset
om varen er købt andre steder eller gennem dem.

Hos NYBox kan du samle flere forsendelser til én pakke og de flinke
mennesker dér, pakker oven i købet de enkelte forsendelser ud af den
originale emballage (altså det afsender har tilføjet) inden de samler det
hele i én pakke og sender den. Undervejs kan du følge med i dine pakkers
ankomst og se billeder af- og vægt/mål på dem, så du kan beregne hvor
meget det kommer til at koste at sende dem hjem til dig og selv beslutte
hvornår du har nok til en sending.

NYBox du'r bare og kan bestemt anbefales for varer der absolut ikke er til
at opdrive i EU (da der jo kommer både evt. told, evt. punktafgift,
forsendelse og moms - af HELE summen! - oven i den amerikanske pris...)
Til gengæld sparer man så det urimeligt høje gebyr på 130,- (pr. pakke!)
som PostDanmark normalt opkræver, da fortoldningen/'momsning' beregnes og
foretages fra afsenders side.

Det du skal være særligt opmærksom på med mail forward'ere (som de
hedder) er, at forsendelse kan blive en særdeles dyr affære, hvis du
f.eks. får sendt lette men store ting med luftpost. Så risikerer du, at
taksten for forsendelsen fra USA til Danmark pludselig kan skifte fra at
være beregnet ud fra vægt til at være beregnet ud fra volumen - og det er
så for for hele den samlede pakke og kan være en grim overraskelse! :-/

--
/Claus

Fra : Ivar

Dato : 10-08-11 16:16

Intet Navn skrev:

> Et alternativ kan så være http://nybox.com; de du'r i hvert fald uanset
> om varen er købt andre steder eller gennem dem.

Spørgsmålet var, hvor meget told der skal betales. Shopusa og Nybox
er til at købe varer fra forhandlere der ellers ikke vil sende
til Danmark. Det har jo ikke rigtigt noget med told at gøre.

Fra : René

Dato : 11-08-11 07:08

--

Spørgsmålet var, hvor meget told der skal betales.
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

René

Fra : Henrik Andresen

Dato : 11-08-11 13:05

On 8/11/11 8:08 AM, René wrote:
> Spørgsmålet var, hvor meget told der skal betales.

> http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Total kanon link - nu ved jeg hvor meget told og afgift der er hvis jeg
vil importere en atomreaktor :)

(Klik på linket, og i menuen varetype vælg atomreaktor hvis du selv vil
beregne DIN pris)

Fra : Ulvir

Dato : 11-08-11 13:43

Fik fortoldnings papirene idag. Regnskabet ser sådan ud:

USA pris, inklusiv handling og fragt: DKK 2372,83
Import told: DKK 87
Import moms: DKK 609
Importgebyr ex. moms: DKK 128
Moms af importgebyr: DKK 32

At betale ved kasse 1: DKK 856

Iøvrigt fandt jeg denne side, som var lidt mere overskuelig end TOLD.
http://www.toldpriser.dk/toldsatser

Satsen for mc dele er 3.7% Det som tar broderparten af slutbeløbet er den
danske moms på 25%. Snart skal man nok betale moms af momsen..