Stafetten: Piger
Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-08-11 20:24

Netop hjemkommet fra en uge med fodboldstævne med langt flere drenge end
piger, må det handle om netop piger, eller i hvert fald pigenavne i titel
eller tekst. Gerne i så forskellige genrer som muligt for at komme rundt.
Her er lidt til inspiration:

Dolly Parton kommer til København senere på måneden, så hvorfor ikke starte
med hendes Jolene.
http://www.youtube.com/watch?v=UPRkxO8Eqso

Og i en helt anden boldgade, lidt tysk: Trio med Anna:
http://www.youtube.com/watch?v=ImpbCz_LvLM

Og så slutter jeg med The Beatles og Michelle:
http://www.youtube.com/watch?v=BKvee-w0uBc

Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Jan

Fra : Max

Dato : 04-08-11 20:40

Hej Jan

> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Så vil jeg da være grov i munden og finde et nummer der handler
om en af de mest p....lækre tøser der nogensinde har betrådt jorden

Elton John - Candle in the Wind
http://www.youtube.com/watch?v=Uvux60fqNU8

og så et kvindemenneske der er lidt særlig når hun folder
sig lidt ud

Tanya Tucker - Not Fade Away
http://www.youtube.com/watch?v=8U6M3_Y1Fm0&playnext=1&list=PL6927185C76E0B403

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:22

> [...]
>
> Elton John - Candle in the Wind
> http://www.youtube.com/watch?v=Uvux60fqNU8
>
> og så et kvindemenneske der er lidt særlig når hun folder

Elton John er ikke lige min kop te, men Tanya Tucker er Ok.

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 04-08-11 20:35

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> [...]
> i titel eller tekst. Gerne i så forskellige genrer som muligt for at
> komme rundt. Her er lidt til inspiration:

Wilson Pickett - Mustang Sally
http://www.youtube.com/watch?v=2bfrO5o0HQA&

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:21

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Wilson Pickett - Mustang Sally
> http://www.youtube.com/watch?v=2bfrO5o0HQA&
>
> --
Et fremragende nummer, som jeg har lyttet til i mange år.

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-11 21:03

Jan Kronsell <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=BKvee-w0uBc
>
> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Vi kan jo tage den her:

ARCH ENEMY - Blood On Your Hands
<http://www.youtube.com/watch?v=33U3bGZOcX8&feature=relmfu>

Be afraid, be very afraid ... jeg vil ikke møde Angela Gossow i en mørk
gyde ;)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:24

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> <http://www.youtube.com/watch?v=33U3bGZOcX8&feature=relmfu>
>
> Be afraid, be very afraid ... jeg vil ikke møde Angela Gossow i en mørk

Nej hun er skræmmende , men ellers et godt nummer
selv om jeg foretrækker dem lidt mere afdæmpede normalt.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 06-08-11 10:15

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Nej hun er skræmmende , men ellers et godt nummer
> selv om jeg foretrækker dem lidt mere afdæmpede normalt.

Jeg synes, at det er en rædselsfuld gang spektakelmusik!

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 10:37

> Jeg synes, at det er en rædselsfuld gang spektakelmusik!

Vi er heldigvis forskellige :allsesammen . Tænk hvis alle kun kunne holde
ud at lytte til slagere eller timbuktuansk folkemusik!

Jan

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-08-11 21:15

Hej
On 04-08-2011 21:23, Jan Kronsell wrote:
> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Her er nogle der er gået til filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=gudEttJlw3s

Her er de også, x3 endda:
http://www.youtube.com/watch?v=UPGiLsdWZdo

Her er min pige og mig, fra danske Gangway:
http://www.youtube.com/watch?v=Ka3l1KKZkmw
Godt nok er videoen ikke specielt inspirerende, men lyden er udholdelig.

Det var mit indspark, og et par enkelte gode genhør for eget
vedkommende. Sjovt som de er emner kan få en til at huske sine
ungdomshits. :)

Mvh
Martin

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-11 21:54

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Her er de også, x3 endda:
> http://www.youtube.com/watch?v=UPGiLsdWZdo

Det glæder mig, at også du har fat i denne fremragende sang.
Sjovt nok minder den mig lidt om temaet fra Muppet Show

Sailors Girls, Girls, Girls er vist i den stil, der hedder Gatsby, lidt a la
Pasadena Roof Orchestra, som har taget en sang om Jane på et Plane til sig.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=Jm16-tQNFKw&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:27

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det var mit indspark, og et par enkelte gode genhør for eget vedkommende.
> Sjovt som de er emner kan få en til at huske sine ungdomshits. :)

Duran Duran er en af de grupper, som jeg meget ofte synes er meget
kedelige - hvorfor ved jeg ikke. Her er de dog Ok. Sailor bringer minder o
m70'erne og de lavede mange gode ting. Gangway er der noget særligt over,
som jeg altid godt har kunnet lide. Jeg tror det er måden hans stemme lyder.

Jan

Fra : P. Petersen

Dato : 04-08-11 21:21

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller tekst. Gerne i så forskellige genrer som muligt for at komme rundt.

> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Her Corina i 3 forskellige udgaver.
Det må åbenbart være populært, at hedde hedder Corina.
Muddy Waters med sin Corrina.
http://www.youtube.com/watch?v=GM4TsL_pF1M&feature=related

Robert Plant med sin.
http://www.youtube.com/watch?v=BJyviudkdoQ&feature=related

Og endelig min favorit - Corina.
Steppenwolf.
http://www.youtube.com/watch?v=9PW8LaRU2i4

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:28

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Her Corina i 3 forskellige udgaver.
> Det må åbenbart være populært, at hedde hedder Corina.
> [...]

Alle er fremragende numre, men jeg må indrømmer at jeg foretrækker Muddy
Waters.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-11 21:22

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=BKvee-w0uBc
>
> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

Shubidua har en del om kvinder:
Irene Mudder - findes desværre ikke på Tuben
Rosita - http://www.youtube.com/watch?v=AI5YjtQ3w3I
Radio Rita - http://www.youtube.com/watch?v=hs-aJhVkjpQ. Denne sang er en
hyldest til det hedengangne radioprogram Radio Rita på DR P3, hvor Hans Otto
Bisgaard var vært. Det var vist i øvrigt første gang, at DR var med på
noderne mht. at lave anderledes radio a la de i midt-80'erne fremstormende
lokalradioer.

Denne her med Sailor har jeg vist brugt før, men det er så dejligt et
nummer, synes jeg, så jeg nupper det igen til denne stafet:
Girls, Girls, Girls - http://www.youtube.com/watch?v=UPGiLsdWZdo

The Kinks med deres Lola: http://www.youtube.com/watch?v=Ixqbc7X2NQY. Dejlig
melodisk komposition. Man kunne sgu lave musik dengang!

Også skal vi lige have en af de helt store sange om piger, i mine øjne en
fabelagtig komposition, både tekst og melodi. Tidløs og hjertegribende.
Det er Charles Aznavour med She. Hold et par minutters pause og lyt med på
http://www.youtube.com/watch?v=nxaZMreym88

Og så må min kvote vist være brugt op i denne stafet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:31

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=nxaZMreym88
>
> Og så må min kvote vist være brugt op i denne stafet.

Kinks er et af mine all-time favorite bands, og Lola er et godt nummer, selv
om det vil i bund og grund ikke handler om kvinde Charles Aznavour er
formidabel.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-08-11 21:36

On 04-08-2011 21:23, Jan Kronsell wrote:
> Netop hjemkommet fra en uge med fodboldstævne med langt flere drenge end
> piger, må det handle om netop piger, eller i hvert fald pigenavne i
> titel eller tekst.

Cab Calloway har indspillet sin "Minnie the Moocher" en del gange.
Sangen fortæller om 'stakkels' Minnie, som inderst inde gemmer på en drøm:

She had a dream about the King of Sweden
he gave her things that she was needin'
gave her a home built of gold and steel
a diamond car, with the platinum wheels

http://www.youtube.com/watch?v=TOJt_XnKcfs&feature=related

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 04-08-11 21:46

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Sangen fortæller om 'stakkels' Minnie, som inderst inde gemmer på en drøm:
>
> She had a dream about the King of Sweden

Fedt nummer. Lige der hvor jeg synes grænsen mellem jazz og blues flyder.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:33

> [...]
> Sangen fortæller om 'stakkels' Minnie, som inderst inde gemmer på en drøm:
>
> She had a dream about the King of Sweden

Jeg holder meget af denne stil, som af en eller anden grund minder mig om
30'ernes og 40'ernes tegnefilm.

Jan

Fra : P. Petersen

Dato : 06-08-11 12:40

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg holder meget af denne stil, som af en eller anden grund minder mig om
> 30'ernes og 40'ernes tegnefilm.
>
> Jan

Nemlig.
http://www.youtube.com/watch?v=4j-qRIjooQ0

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-11 22:29

> [...]
> eller tekst. Gerne i så forskellige genrer som muligt for at komme rundt.

Så skal vi have lidt dansktop

Birgit Lystager - Smilende Sussi http://www.youtube.com/watch?v=pJLymVLNXQc

Kim og Halløjsada - Lille fregnede Louise:
http://www.youtube.com/watch?v=LqD_zBHcS9s&feature=related
Johnny Reimer -. Lille fregnede Louise:
http://www.youtube.com/watch?v=Ey_DXyTJlwo&feature=related

Klaus og Tjenerne - Jeg er på vej til Herstedvester (Han skal hen til
Esther henne i Albertslund, det er ovre på Sjælland et sted)
http://www.youtube.com/watch?v=HPmbQu4HYY8&feature=related

Otto Brandenburg - Alle sømænd er glade ved piger (der nævnes et verdenshav
af pigenavne) http://www.youtube.com/watch?v=A4D_rzVDZwo

Dirch Passer og Gitte Hænning - Lille frøken himmelblå
http://www.youtube.com/watch?v=P0-L0AGEWEk&feature=related

Four Jacks - Oh Marie a woll hjem te dæj
http://www.youtube.com/watch?v=jvYagLTa_GY&feature=related

Five Tonnys - Kære lille Anna http://www.youtube.com/watch?v=gqa6nGlTF94
(Den spilles efter 6,5 minut)

For variationens skyld skal vi lige have en engelsk sang med "godaw":
Dean og Jean - Tralalala Suzy http://www.youtube.com/watch?v=eFx2qniByKs

og en tysk sang med "gutentag": Tobee - Pretty Belinda
http://www.youtube.com/watch?v=14xd4g9miXw

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:35

meddelelsen news:4e3b0f3a$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Dean og Jean - Tralalala Suzy http://www.youtube.com/watch?v=eFx2qniByKs
>
> og en tysk sang med "gutentag": Tobee - Pretty Belinda

Four Jacks og Otto Brnadnburg kan gå an, de andre er ikke lige min stil.

Jan

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-11 23:26

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

De "slemmeste af de slemmeste". (genbrug fra min side, men håber det går
(helt tilbage fra dagens ord))

The Cramps - Like a bad girl should.
http://www.youtube.com/watch?v=Qd2M9ynQb5k

Divinyls - I touch myslef
http://www.youtube.com/watch?v=wv-34w8kGPM

Sabrina - Boys boys boys (hun er pige enough til at overskygge titlen )
http://www.youtube.com/watch?v=eiuHdUkuRi0

Sorry, men det var lige hvad jeg kom i tanke på.

Bjarne K.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:37

"Bjarne K." <bjk@nej.niet> skrev i meddelelsen

> [...]
> )
> http://www.youtube.com/watch?v=eiuHdUkuRi0
>
> Sorry, men det var lige hvad jeg kom i tanke på.

Divinyls kendte jeg ikke, men både den og de andre er interessante.

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 05-08-11 01:11

> [...]
> Her er lidt til inspiration:
>
> Og så slutter jeg med The Beatles og Michelle:

Michelle er næsten mere Pølle end det er Beatles... Lad os høre BOYS
Ringo i fineste form! Læg især mærke til, hvordan han i lange passager
tilsynesladende kan slå på bækkenet uden at det overhovedet bevæger sig...
http://www.youtube.com/watch?v=rN6ZZiKWZYA

Og Lennon skal da også have plads: GIRL:
http://www.youtube.com/watch?v=AVr_6kE1vio

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-08-11 12:14

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Her er tre af de "gamle", som er still going strong, men her er nogle af
deres ældre hits.

"Maggie May" m. Rod Stewart
http://www.youtube.com/watch?v=TEoc13bwCw0

"Angie" m. Rolling Oldefar
http://www.youtube.com/watch?v=usEcJwrNHAg

"Delilah" m. Tom Jones
http://www.youtube.com/watch?v=sI5LWwC-cE8

mvh Eva

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Her er tre af de "gamle", som er still going strong, men her er nogle af
> [...]
Rod Stewart havde jedg næsten fortrængt, men nu blev jeg mindet om ham igen

Anige er et af de virkeligt gode Stones' numre og den lytter jeg til med
fornøjelse. Til gengæld er jeg ikke meget for den walisiske flødebolle

Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-08-11 09:43

> [...]
> Anige er et af de virkeligt gode Stones' numre og den lytter jeg til med
> fornøjelse. Til gengæld er jeg ikke meget for den walisiske flødebolle

Han er nok også mere for pigerne - jeg er vild med hans stemme

mvh Eva

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:46

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Han er nok også mere for pigerne - jeg er vild med hans stemme

Ja, han synger godt, men det er nok mere typen af hans sange, som jeg ikke
er så meget for - og så skal han helst ikke ses

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:39

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=rN6ZZiKWZYA
>
> Og Lennon skal da også have plads: GIRL:

Begge kan gå an, men er bestemt ikke blandt mine favoritter.

Jan

Fra : B. Sørensen

Dato : 05-08-11 16:23

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=BKvee-w0uBc
>
> Kom glad med mange flere piger; der er nok at tgage af derude.

sussane, birgitte og hanne og tove og anne og lissie og kis og anne meret og
moly og lis osv:
http://www.youtube.com/watch?v=A4D_rzVDZwo
og marie:
http://www.youtube.com/watch?v=jvYagLTa_GY&feature=related
og sidst men ikke sidst nin:
http://www.youtube.com/watch?v=ZhvIalH-Hzc&feature=related

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:42

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> sussane, birgitte og hanne og tove og anne og lissie og kis og anne meret
> [...]
Det var nogenlunde som Åge repertoire, men pyt. John Mogens er jo næsten
altid god.

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-11 16:35

> [...]
> eller tekst. Gerne i så forskellige genrer som muligt for at komme rundt.

Nå ja, de piger de piger... De kan nu også være et problem... John Travolta
ved vist ikke helt, om man skal vælde slænget, eller Sandy

http://www.youtube.com/watch?v=NREFvObWoJw

Og selvfølgelig, den slags der altid volder problemer... Når man er lidt
bly... Drillenissen... Samme Film... Sandra Dee

http://www.youtube.com/watch?v=HGLxJRq-jIY

Og for lige at slutte med et par herlige gutter, jeg mødte første gang, i
1971.. Jørgen & Noller Olsen... Marie Marie

http://www.youtube.com/watch?v=oyHbnVBrhMo

Det var så mine bidrag...

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og for lige at slutte med et par herlige gutter, jeg mødte første gang, i
> 1971.. Jørgen & Noller Olsen... Marie Marie

Jeg foretrækker Sandra Dee for Sandy og for Travolta. Brd. Olsen kan gå an,
men er ikke nogen jeg lytter meget til.
'
Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-08-11 09:47

Thomas von Hassel for Arch Enemy, som virkelig kan ruske op i tingene.

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-11 11:34

Jan Kronsell <nospam@nospam.dk> wrote:

> Thomas von Hassel for Arch Enemy, som virkelig kan ruske op i tingene.

Jeg takker og bukker :)

Jeg finder på noget :)

/thomas