Hvornår er musik populær ?
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-11 21:55

<http://politiken.dk/kultur/musik/ECE1351658/musikbranchen-kan-ikke-laen
gere-maale-popularitet/>

interesant læsning...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-11 22:51

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
news:1k5g4y7.a1n8w9feoniyN%thomas@elements.dk...
> <http://politiken.dk/kultur/musik/ECE1351658/musikbranchen-kan-ikke-laen
> gere-maale-popularitet/>
>
> interesant læsning...
>

> /thomas

Men der er bare ikke meget nyt i det.
Det har i flere år været sådan, at salgs-hitlisten ikke fortæller meget
om hvad der er populært.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-11 22:56

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Men der er bare ikke meget nyt i det.
> Det har i flere år været sådan, at salgs-hitlisten ikke fortæller meget
> om hvad der er populært.

Bingo, hvilket gør at jeg ikke forstå al den snak her i gruppen om hvad
der er populæt eller ej, istedet for at diskutere _musikken_

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 14:33

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Bingo, hvilket gør at jeg ikke forstå al den snak her i gruppen om hvad
> der er populæt eller ej, istedet for at diskutere _musikken_

Hele den snak er startet i Åges sære vrangforestilling om, at
schlagermusikken er det populæreste overhovedet, baseret på 500 fulde bønder
i et øltelt i Vilsund.
Hvad der er populærest er vist resten af gruppen inderligt ligegyldigt, vi
hører bare det vi kan lide.

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 07:02

Alex Linaa ytrede sig i <4e3e9405$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>i et øltelt i Vilsund.
>Hvad der er populærest er vist resten af gruppen inderligt ligegyldigt, vi

Helt rigtigt.

I øjeblikket virker det som om at det der ellers kaldes "independent" er
in i DK. Først Falullah og nu Oh Land...

Micahel Falchs datter er også godt på vej med eget pladeselskab (at jeg
synes hendes stemme er skod er ikke så relevant).

I øjeblikket skifter jeg primært mellem 2 vinyler:
Clannad - Sirius /lytter igen og igen til White Fools
Muddy Waters - Folk Singer (hele pladen, special udgivelse i 200g rent
vinyl - #8392)
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus