Så er der 4 dage til
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 20:09

...om 4 dage befinder jeg mig, sammen med 50.000 andre heavy-rockfans, til
Wacken Open Air www.wacken.com

I skal nok få et fyldigt sammendrag efter begivenheden, men her er en
smagsprøve på nogen af dem jeg SKAL høre:
http://www.youtube.com/watch?v=ku2YavtBEww

Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

Rock'n'fuckin'roll

\m/

Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-11 20:20

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
> Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
> 50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

For saddan' da ... nu er jeg missundelig :) ... men det nummer du linker
til lyder som om de har drukket af samme snaps som AC/DC ... ;)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 23:21

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> For saddan' da ... nu er jeg missundelig :) ... men det nummer du linker
> til lyder som om de har drukket af samme snaps som AC/DC ... ;)

Han synger i samme toneleje som Brian Johnson, så klart det minder lidt om
AC/DC.
Det skal nu ikke afholde mig fra at headbange foran scenen

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-07-11 21:46

> [...]
>
> Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
> 50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

Tys tag nu ikke illusionerne fra Fur-tossen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 10:32

> [...]
>
> Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
> 50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

Altså hvis omkring 10 Mio Tyskere, ikke spiller nogen trille..
Er 50.000 Rock fans da absolut helt uden betydning...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 10:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Altså hvis omkring 10 Mio Tyskere, ikke spiller nogen trille..
> Er 50.000 Rock fans da absolut helt uden betydning...

Øøøh er der ikke omkring 80 milloner tyskere?
Skal vi gætte på at de 60 millioner er født efter 1950 og skal vi så igen
gætte på, at 75% af disse grundlæggende er rockfans. Så meget for en
statistik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 11:18

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Skal vi gætte på at de 60 millioner er født efter 1950 og skal vi så igen
> gætte på, at 75% af disse grundlæggende er rockfans.

Nej, det skal vi ikke

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 13:50

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal vi gætte på at de 60 millioner er født efter 1950 og skal vi så igen
> gætte på, at 75% af disse grundlæggende er rockfans. Så meget for en

I kløjs begge i statistikkens grundprincipper.
Hvor mange tyskere, europæere eller mennesker der findes, er helt uden
betydning.
Rent statistisk skal man sammenligne med andre koncerter/genrer, så 3.000
til Hansi i Ballerup lugter godt nok mere af ligklæde, end 70.000 til
Wacken. (Ja, det var 70.000, og ikke 50.000 som først skrevet)

Jeg udfordrer gerne gruppen til at finde musik der kan samle flere fans i 3
dage.
Og nej, Oktoberfest i München tæller ikke. Der kommer folk for at drikke øl,
og ikke for at gå til koncert.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 14:25

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jeg udfordrer gerne gruppen til at finde musik der kan samle flere fans i
> 3 dage.

Ingen problemer der.

1:
Mange millioner til Oktoberfest i München, hvor det vælter i slagermusik i
14 dage
2:
En million til Canstatter Wasen Volksfest, hvor det vælter i slagermusik i
14 dage

PS: Vi venter på undskyldninger fra Linå, for at dette ikke skal tælle med

3:
Flere millioner til Musikantenstadl og Feste Der Volksmusik, på Tv,
slagermusik uden stop

PS: Nu venter vi i hvert fald på undskyldninger fra Linå, for at dette i
hvert fald slet ikke gælder.

Gnæk-gnæk, hihi
Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 14:43

On 01-08-2011 15:24, Åge Halldorsson wrote:

> En million til Canstatter Wasen Volksfest, hvor det vælter i slagermusik
> i 14 dage

Hmm...

Wikipedia fortæller om "Canstatter Wasen Volksfest", at det er med
gynger og karuseller og masser af øl.
Schlager er slet ikke nævnt, men derimod optog med traditionelle dragter
og 'volksmusik'.
Også "traditional French music" en del af festen. Det er der sgu'nte
meget Hansi over.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannstatter_Volksfest

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 15:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Wikipedia fortæller om "Canstatter Wasen Volksfest", at det er med gynger
> og karuseller og masser af øl.

Glem det. Åge kan ikke kende forskel på byfester, hvor der spilles musik, og
så på folk der tager til koncerter med henblik på at høre musik.
Jeg har faktisk været på Cnastatter i Stuttgart, og det er ganske rigtigt en
stor folkefest med masser af gøgl, hvor der absolut ikke er fokus på
musikken. Og det er heller ikke primært schlagermusik man hører der.
Sammenlign det med Århus Festuge, hvor der festes, drikkes, og hygges i en
periode, og der også er musik af alle slags rundt omkring.

Drop de der useriøse forslag med Oktoberfest, Canstatter, eller Vilsund
marked. Find nogle reelle eksempler på at mere end 70.000 mennesker betaler
entre for at høre netop en bestemt slags musik, alene for musikkens skyld.
Det andet er jo som at kalde alle der handler i Bilka for muzak-fans.

Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 17:32

> Drop de der useriøse forslag med Oktoberfest, Canstatter, eller Vilsund
> marked.

..............og slagershow i tv gælder heller ikke. Det er dæleme svært når
alle eksempler bliver diskvalifiseret af den bedrevidende rock-jury.
Det gør det jo umuligt. Det er jo den jury der een gang for alle har sat
standarden for hvad der tæller, angående måden man lytter til musik på.

Pladesalg gælder
At se slager show på tv gælder ikke (tallene bliver for store)
At går til en koncert gælder
At gå til koncert på en folkefest gælder ikke

At bla. bla. tæller og bla bla tæller ikke.

Hvem pokkersen har egentlig afgjort at rockfol eller popfolk skal bestemme
måden der tæller og ikke tæller.

Dyb undren

>Find nogle reelle eksempler på at mere end 70.000 mennesker betaler entre

Nå, her har vi så endnu en betingelse. Man SKAL betale entre. javel-javel.
Jeg var i Vilsund for at høre Kandis, Kim og hallo, Richard Røvfuld og
Kisser og Søren.
Øv altså. Jeg betalte jo ikke entre, så det tæller slet ikke med at jeg
kan lide sådan noget musik. Det er nederen.

Når ingenting må tælle med, så vil jeg medgive at rock står for ca 125% af
det danskerne foretrækker.

hehe

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-11 17:36

Åge Halldorsson skrev:

>Når ingenting må tælle med, så vil jeg medgive at rock står for ca 125% af
>det danskerne foretrækker.

LOL

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 18:04

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> LOL
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Nå, men så 135%
Det ska` da ikke komme an på det da.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:09

meddelelse news:4e36d512$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kan lide sådan noget musik. Det er nederen.
>
> Når ingenting må tælle med, så vil jeg medgive at rock står for ca 125% af

Jamen hvilke ting der tæller, det siger jo sig selv...

At du køber pladen... Dette salg aflæses...

At du ser schlagershow, kan ikke aflæses, og indbringer ikke ( direkte )
penge til kunstneren
Indirekte gør det jo selvfølgelig, da de formodentligt får betaling for at
optræde. Desværre er det jo ikke afgjort, at alle syntes et sådan show, er
lig med god reklame.. Så teoretisk, kan det godt blive dyrt at gøre.

At du går til koncert... Igen Billetsalget, penge direkte til kunstneren...

At gå til folkefest.. Tæller selvfølgelig ikke, af samme årsager som
TV-Show'et, da du jo kan komme for at drikke bajere, køre radiobil, eller
bare se om du kan gøre en god handel i boderne... Og stadig være bedøvende
ligeglad med, hvem der spiller.. Når bare de spiller...

Det er vel ikke så svært at finde ud af... Vel ?

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 18:40

> [...]

> Det gør det jo umuligt. Det er jo den jury der een gang for alle har sat
> standarden for hvad der tæller, angående måden man lytter til musik på.

Hvad fanden snakker du om klovn?

Jeg bad om at finde eksempler på musiknavne der kunne samle over 70.000
publikummer på én gang, som alene kommer for at høre musikken. Hvad er det
din mikroskopiske hjerne har så svært ved at fatte?
Om der kommr én eller 5 millioner til oktoberfest er mig ganske ligegyldigt.
Havde jeg villet vide dette, havde jeg spurgt efter det.

Mit spørgsmål var så simpelt formuleret, at selv en 1. klasses skoledreng
vil kunne forstå det. Da du tydeligvis rent intellektuelt ligger flere
grader under dette, og derfor er ude af stand til at forholde dig til selv
de simpleste problemstillinger, tæller du bare ikke med her. Gå over i en
gruppe for præskolebørn og leg med dine ligesindede.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:47

> [...]
> de simpleste problemstillinger, tæller du bare ikke med her. Gå over i en
> gruppe for præskolebørn og leg med dine ligesindede.

Nu var det så vidt jeg da kunne se, en slem blanding dernede...
Hvor mange grupper er der... 70.000 Troede jeg var til 1 navn.
Men du svarede jo ikke... Så er din egen påstand vist også udhulet.

Eller er den jo allerede slået af Roskilde Festival.. Så hvorfor rejse så
langt ?

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 01-08-11 18:52

Den 01-08-2011 16:37, Alex Linaa skrev:
> Find nogle reelle eksempler på at mere end 70.000 mennesker betaler
> entre for at høre netop en bestemt slags musik, alene for musikkens skyld.

Skal vi prøve at nævne Jean Michel Jarre, den bette intimkoncert jeg
selv var med til, var vi over 170.000, alle betalende.
Ellers er han i Gunnars rekordbog, for koncerter med flest publikums,
både betalende og ikke betalende, og det har ikke meget med rock at
gøre, i hvert fald ikke den type rock som her i tråden.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 19:00

> [...]
> betalende og ikke betalende, og det har ikke meget med rock at gøre, i
> hvert fald ikke den type rock som her i tråden.

Der må den da siges, at være overgået, og det af et enkelt navn.

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 01-08-11 19:05

Den 01-08-2011 20:00, Benny Mortensen skrev:
> Der må den da siges, at være overgået, og det af et enkelt navn.

Skal vi så ikke have et nummer fra den koncert, endda ét som er lidt rocket:

http://www.youtube.com/watch?v=sDd2Ong5l0U

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 19:23

> Skal vi prøve at nævne Jean Michel Jarre, den bette intimkoncert jeg selv
> var med til, var vi over 170.000,

Og Rolling Oldefar spillede for 1.250.000 på Cobacabana i 2006

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 19:25

> Og Rolling Oldefar spillede for 1.250.000 på Cobacabana i 2006

Pokkers jeg huskede forkert...det var 1.300.000
http://www.iorr.org/tour05/rio.htm

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 19:30

http://www.youtube.com/watch?v=aVNF-QHf4m0&feature=related

Fra : Hauge

Dato : 01-08-11 19:32

Den 01-08-2011 20:24, Allan Krautwald skrev:
> Pokkers jeg huskede forkert...det var 1.300.000

Intimkoncert ;)

Jarre igen:

* September 6, 1997
* Moscow, Russia
* Audience: 3.5 million
* Fourth entry in the Guinness Book Of Records.

Kom igen

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 21:26

> Intimkoncert ;)
>
> Jarre igen:
>
> * September 6, 1997
> * Moscow, Russia
> * Audience: 3.5 million
> * Fourth entry in the Guinness Book Of Records.
>
> Kom igen

Ikke nødvendigt. Det handler ikke så meget om rekorder, men mere om at det
er noget andet end 3.000 gamle Tena-bærende til Hansi Hinterhüler. Styrer
schlagermusikken verden....I think not

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 15:02

meddelelsen news:4e36a913$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Gnæk-gnæk

Så er der Oktoberfest. Slager til millionerne.

http://www.youtube.com/watch?v=7UvYavFq_q8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1I2gZ7T3wCs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZpCJezetG8s&feature=related'

og 70.000 til rockkoncert, hehehe. Ihhhh.... hvor er det mange.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 15:07

On 01-08-2011 16:02, Åge Halldorsson wrote:

> Så er der Oktoberfest. Slager til millionerne.

> [...]

Det er da ikke schlager-eksempler du linker til...

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 15:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hmm...
> Det er da ikke schlager-eksempler du linker til...
>
> Henning

Nårh nej. Det er jo dødsmetal

hahaha. 70.000 til rockmusik. HA! - Vi kan da godt sætte det op til 80.000.
For min skyld ingen alarm.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 15:26

On 01-08-2011 16:11, Åge Halldorsson wrote:

> Nårh nej. Det er jo dødsmetal

Når nu Oktoberfest i München er schlagerens Mekka, så burde det være
nemt at finde nogle eksempler. Også med de 'berømte' schlager-sangere.

Det vil jo være ærgerligt at køre derned, og så gå skuffet derfra.
Det er da vel ikke meningen, at man kun kommer for at trøste-drikke?
Men man skal måske selv medbringe musikken?
http://www.youtube.com/watch?v=indbF-Ki1iI&feature=related

Kan du ikke linke til et program med nogle af schlager koncertene ved
oktoberfesten?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 17:52

¨
> Kan du ikke linke til et program med nogle af schlager koncertene ved
> oktoberfesten?
>
> Henning

OLAF HÄNNING til Oktoberfest
http://www.youtube.com/watch?v=r2bjMrUNiiE

SWF sender fra Canstatter Wasen: http://www.youtube.com/watch?v=_osXKQXPo-M

Husk google er din ven

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 18:51

On 01-08-2011 18:51, Åge Halldorsson wrote:

> SWF sender fra Canstatter Wasen: http://www.youtube.com/watch?v=_osXKQXPo-M

SWF, er det ikke fjernsyn?

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 15:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hmm...
> Det er da ikke schlager-eksempler du linker til...
>
> Henning

Oktoberfesten er ikke en schlager fest. Det er et sted hvor bollefede
tyskere mødes iklædt lederhosen og indtager uanede mængder af pølser og
halvdårligt øl

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 15:39

> [...]

> Oktoberfesten er ikke en schlager fest. Det er et sted hvor bollefede
> tyskere mødes iklædt lederhosen og indtager uanede mængder af pølser og

Det er en ølfest og en folkefest, ikke en musikfest.
Der kommer også "musik" ud af højttalerne ved radiobilerne i Palles Tivoli,
men jeg tror næppe dem der kommer i tivoliet kommer for at høre musikken ;)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-11 15:20

> I kløjs begge i statistikkens grundprincipper.

Det var nu ikke meget statistik i det jeg skrev. Man behøver at være
faktuel, når man argumenterer imod schlager mafiaen i denne gruppe.
Men der bliver da uddelt gratis Tena ved indgangen til koncerterne med
Hansi...og nu skal du være fair, der er jo ikke plads til så mange med alle
rolatorer, der skal være plads til

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 15:40

> [...]
> Men der bliver da uddelt gratis Tena ved indgangen til koncerterne med
> Hansi...og nu skal du være fair, der er jo ikke plads til så mange med

hehe, rammende sagt.
Man skal enten være senil, eller hamrende fuld, for at kunne holde ud at
høre sådan noget skodmusik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 15:34

> [...]
> 3 dage.
> Og nej, Oktoberfest i München tæller ikke. Der kommer folk for at drikke

Sig mig lige... Det du skal til, er det en Festival, eller er det en koncert
?

Så kan jeg jo også påstå at der var 35.000 Mennesker til Tonny Åbo
koncert... Men det ville være løgn, men sandt at der var mindst 35.000 til
Brønderslev Marked...

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 17:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så kan jeg jo også påstå at der var 35.000 Mennesker til Tonny Åbo
> koncert... Men det ville være løgn, men sandt at der var mindst 35.000 til
> Brønderslev Marked...

Så har rock-mafian fået aflivet de fleste eksempler.

Der mangles bare at de også diskvalificerer de millioner der møder op foran
deres tv-apparat mange lørdagsaftener kl. 20.15 for at se slagermusikshow.
Det er måske heller ikke for slagermusikken de kigger med. - HAHAHAHA!
Det tæller så heller ikke med. hehe.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:24

meddelelse news:4e36daf7$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> slagermusikshow.
> Det er måske heller ikke for slagermusikken de kigger med. - HAHAHAHA!

Jamen Åge...

At kigge TV, tæller altså ikke med, så der kan du ikke hente støtte ved mig.
Du kan købe pladen, møde op til koncerten, se Opera'en filmen, Købe DVD'en
eller hvad det nu er, det er hvad der tæller... Alt andet, er uden
betydning.
Der er selvfølgelig en undtagelse hvad TV angår, den hedder Pay Pr. View...

Der foruden, skal der mange til, for at hver enkelt kunstner i et tv show,
kan sige, det er mit publikum... Det eneste du kan sige til dette, er at det
F.eks er et samlet publikum til schlager musik... Men ikke knytte det til
noget bestemt navn... Og således, er oplysningen jo værdiløs.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 21:06

> [...]

> betydning.
> Der er selvfølgelig en undtagelse hvad TV angår, den hedder Pay Pr.

Jeg er utilfreds med at jeg ikke må tælle med. Det vil i hvert fald aldrig
give et retvisende
billede af hvad folk kan lide, hvis jeg, og mange andre, ikke må tælle med.

hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 23:55

meddelelse news:4e370720$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> give et retvisende
> billede af hvad folk kan lide, hvis jeg, og mange andre, ikke må tælle

Det syntes jeg jo så på en måde at det gør... For jeg ved da, at du da somme
tider køber en plade... F.eks har du lige købt en Kandis plade, ikke
sandt... Altså tæller du da lidt med... Lige som du bestilte plader hjem fra
Holland... Okay, dit køb, tæller i Holland... Men det tæller...

De Queen koncerter, jeg har optaget fra TV, tæller jo heller ikke, andre
steder end i min DVD samling...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 09:14

> De Queen koncerter, jeg har optaget fra TV, tæller jo heller ikke, andre
> steder end i min DVD samling...
>
> M.V.H....Benny..

Jamen hvis du har set en af deres koncerter direkte på tv, ligesom nogle har
set dem direkte i en eller anden by, så burde begge dele da tælle med.
Hvis du har lyst at se dem til koncert på en tv-skærm, så er det dit valg og
det er ligeså meget værd som andres. Det viser din interesse for gruppen.

PS: det er faktisk ikke engang sikkert at dem der har været til koncert med
dem, i en eller anden by, har set dem "naturel". Der er jo opstillet
storskærme,
så dem der står bagerst kan kigge med. De skal da egentlig ikke tælle med.
De har jo kun set dem på en skærm.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 11:33

meddelelse news:4e37b1b6$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> storskærme,
> så dem der står bagerst kan kigge med. De skal da egentlig ikke tælle med.

Jamen vi kan sammenligne dette med AaB... De tjener penge direkte på, at du
køber en billet, for at komme ind og se kampen, medens den står på... Derved
kan du heppe på holdet, og give dem både fysisk og moralsk opbakning....

Ved at sidde hjemme, og se kampen på TV, vil du i givet fald, støtte TV 3
eller hvem der nu har TV rettighederne til at sende fra AaB's kampe...
Dermed støtter du så også AaB lidt økonomisk... Ved at TV 3 har købt disse
rettigheder... ( Og det er altså ikke pebbernødder vi snakker om ) Da TV 3
jo som du ved, er en betalingskanal... Er det fortrinsvis dem du støtter...
Og du har afskrevet dig selv muligheden for at støtte AaB Fysisk &
Moralsk...

Så kan du selv vurdere, hvor meget støtte kan du give, ved at sidde 75 Km og
en vandpyt væk, og se på TV... Medens AaB har brug for dig på Aalborg
Stadion.
Hørte du TV-Sporten igår... Så fortalte Den Gule Fare, hvor meget det
trofaste publikum på tribunen betød... For holdet er det dem, der er de
vigtige... Hvad der sker inde på kontorerne, har ikke særligt stor
indflydelse ude på banen...

Det mest deprimerende for en kunstner / gruppe, må vel være, når deres fans
ikke gider lette røven, for at komme ud og se dem...

Lige som det må være afsindigt deprimerende, for Danske kunstnere, at ingen
gider komme til deres arrangementer, fordi der findes større udenlandske
navne. Denne magtkamp, vil vare, lige til der kun er en tilbage... Så
fortryder vi, vi udslettede alle de andre....

Som en indianer engang sagde. Når det sidste træ er fældet, og det sidste
dyr er skudt, opdager vi, at vi ikke kan spise penge.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-08-11 11:48

On 02-08-2011 12:32, Benny Mortensen wrote:

> Det mest deprimerende for en kunstner / gruppe, må vel være, når deres fans
> ikke gider lette røven, for at komme ud og se dem...

Fornemmer jeg lidt fornuft fra din side?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 11:59

> Fornemmer jeg lidt fornuft fra din side?
>
> Henning.

Har han skrevet at han går til rock-koncerter?
hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:32

meddelelse news:4e37d885$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Har han skrevet at han går til rock-koncerter?
> hehe
>
> Hilsen Åge

Det ved jeg ikke, men jeg går gerne med...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 17:50

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Fornemmer jeg lidt fornuft fra din side?
>
> Henning.

Ja se det ved jeg jo ikke noget om... Jeg spionerer ikke på dine
fornemmelser

Jeg er faktisk lidt ked af, jeg ikke kom ud til Hansi Hinterseer's koncert..
Og for den sags skyld, en masse andre, afholdt samme sted....

Ikke fordi, jeg ikke kunne, mere fordi, den pris jeg skulle betale dagen
efter..
Ville blive alt for høj...

Jeg er ikke spor i tvivl om, han gav en kanon koncert

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 11:58

> [...]

> du køber en billet, for at komme ind og se kampen, medens den står på...
> Derved kan du heppe på holdet, og give dem både fysisk og moralsk

Det er jo så en helt anden diskussion. Forøvrigt er der ingen (andre end
naboerne)
der ved om jeg hopper og danser og spjæpper rundt på stuegulvet når jeg ser
slagerkoncert.

Forøvrigt er der flere måder for arrangørerne at tjene koncertpenge ind på.
Jeg har jo f.eks. ikke betalt "billet" for at se al det dansktop,
jeg så i Vildsund. Men det er faktisk en kendsgerning med modifikationer at
jeg ikke har "betalt". Jeg har faktisk betalt. Arrangøren, f.eks. Vildsund
Ungdomsklub, tjenmer nemlig pengene ind på at leje en græsmark og tage høje
priser for at man parkerer sin bil der - og jeg skulle skrive hjem at det
satan lyneme drejer sig om mange biler. Ligeledes tjenes pengene ind ved at
sælge øl, ribbensstegm pølser og hvad ved jeg.
Jeg støtter KIM OG HALLO, så den kan komme igen - og arrangementet giver
stort overskud for Vildsund Ungdomsklub. De har købt deres eget
klubhus og er totalt u-afhængig af kommunen. Klubben er selvstændig.
Jeg støtter og grupperne ved at se dem i tv. Det er igen arrangementer
der er helt kommercielle. Dem der vil se det i hallen betaler ved kasse 1,
når de
går ind i MESSEhalle Et-Eller-Andet og de flyver ud på tv. Jo flere der ser
det på tv, jo mere bliver gruppen kendt og kan arrangeres ude i det fri.
Jeg går nemlig til begge dele, både det i tv og det ude i det fri. Begge
dele støtter grupperne lige meget. det er naivt at tro at de spiller gratis
i tv, for der er
masser af slagergrupper der IKKE er i tv, men lever udmærket alligevel.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-08-11 13:32

On 02-08-2011 12:58, Åge Halldorsson wrote:

> dele støtter grupperne lige meget. det er naivt at tro at de spiller
> gratis i tv, for der er
> masser af slagergrupper der IKKE er i tv, men lever udmærket alligevel.

Du kan have ret i lidt af det du skriver.
Ligesom ude i virkeligheden, så mangler der jo, også her i gruppen, en
konkret definition på hvad et hit er - og under hvilke omstændigheder.
Og en definition man er enige om.

Ligger jeg og hviler på chaise longue'n efter et par "svalere", og jeg
uforvarende kommer til døse ind i næste TV'program, der ulykkeligvis
måske er såkaldt tysk "underholdning", så har jeg jo også været seer i
nogle mikrosekunder, selv om jeg haster op af sofaen for at få slukket
så hurtigt som muligt.

Det sidste du skrev ovenfor om de mange schlagergrupper, der ikke
optræder i TV, lyder interessant.
Begynder du at linke til dem, så man slipper for det værste af den
sædvanlige TV-umpa?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 14:06

> Begynder du at linke til dem,

Nej, jeg interesserer mig for dem jeg kender fra tv. Det andet er for
u-overskueligt.
Det andet gider jeg ikke sætte mig ind i, så kan jeg ikke nå at slå
græsplæne og støvsuge.

Men tjek slager-portalerne. Det flyder over med sådanne grupper

Hilsen Åge

Ps: google er din ven

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-08-11 14:19

On 02-08-2011 15:06, Åge Halldorsson wrote:

> Nej, jeg interesserer mig for dem jeg kender fra tv. Det andet er for
> u-overskueligt.

Man kan nu godt blive træt af 'Bamse og Kyllingen' og 'Pingu'.

> Men tjek slager-portalerne. Det flyder over med sådanne grupper

Det er dig der har forstand på schlager, og det er dig der linker til
sådanne, så det må være dig der ved hvem der er bedst.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 16:25

> Det er dig der har forstand på schlager,

Tak

> og det er dig der linker til sådanne, så det må være dig der ved hvem der
> er bedst.

Det er nu mest dem på tv jeg ved lidt om. Det er fint nok at du spørger, men
jeg har bare ikke den fornødne tid til at hjælpe dig.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-08-11 16:30

meddelelsen news:4e3816d8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er nu mest dem på tv jeg ved lidt om. Det er fint nok at du spørger,
> men jeg har bare ikke den fornødne tid til at hjælpe dig.

Du kan vel nok tage og hjælpe Henning, når der er noget, han ikke kan finde
ud af?

Jeg ved ikke, hvad det er, men der er sikkert rigeligt at tage fat på )

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-08-11 16:40

On 02-08-2011 17:29, Eva Schmidt wrote:

> Du kan vel nok tage og hjælpe Henning, når der er noget, han ikke kan
> finde ud af?

Ja, jeg er i en alvorlig nød. Jeg er meget dum på specielt dette område
- og uvidende.
Jeg har til overflod fået præsenteret den ene tv-slager efter den anden.
Pludselig fortæller Åge så at der også findes schlager-grupper udenfor
TV-studiet!!!
Måske endda nogle gode?
Dem kunne Åge godt fortælle om og pege på.

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-08-11 18:39

> [...]
> TV-studiet!!!
> Måske endda nogle gode?
> Dem kunne Åge godt fortælle om og pege på.

Det synes jeg så også Henning - men det kræver jo, at han bevæger sig væk
fra tossekassen og søger ude i det virkelige liv.
Er du da gal, det vil med garanti tage livet af ham )

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:42

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Er du da gal, det vil med garanti tage livet af ham )
>
> mvh Eva

Fornemmer man at i to turtelduer har fundet sammen igen?. Hvor sødt.
I får den her: http://www.youtube.com/watch?v=TgTieHHIH00

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-08-11 18:44

meddelelsen news:4e3836cf$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Fornemmer man at i to turtelduer har fundet sammen igen?. Hvor sødt.
> I får den her: http://www.youtube.com/watch?v=TgTieHHIH00
>
> Hilsen Åge

Hvad skulle vi med den rædsel - der blev lukket efter 20 sekunder.

Og nej, der er ingen romance, men med din enorme slagerviden, så behøver du
ikke smyge dig udenom, når Henning spørger.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:49

> Og nej, der er ingen romance, men med din enorme slagerviden, så behøver
> du ikke smyge dig udenom, når Henning spørger.

Johjoh, men nu har jeg jo også andre fornuftige ting at lave, end være
ulønnet pædagog. Hvem skal f.eks. slå min græsplæne. Det er jo lidt
vigtigere.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-08-11 18:59

meddelelsen news:4e383875$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Johjoh, men nu har jeg jo også andre fornuftige ting at lave, end være
> ulønnet pædagog. Hvem skal f.eks. slå min græsplæne. Det er jo lidt

Jamen, hvis din tid er så kostbar, hvordan får du så tiden til at sidde og
poste indlæg om diverse shows i stribevis?

For ikke at tale om alle de indlæg, hvor du svarer dig selv eller sender
links med forskellige mere eller mindre gode solister?

Måske skulle du gå ud og slå græsset i stedet for - vi andre overlever med
garanti anbefalingerne på shows, vi alligevel ikke ser.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 19:27

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du gå ud og slå græsset i stedet for - vi andre overlever med
> garanti anbefalingerne på shows, vi alligevel ikke ser.
>
> mvh Eva

Ja eller hyppe jordbær eller hvad fanden de nu gør på den egn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen, hvis din tid er så kostbar, hvordan får du så tiden til at sidde
og
> poste indlæg om diverse shows i stribevis?

Det er der lige præsis tid til.
Jeg kan bare ikke plukke mere tid på et træ. Det er det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 05:13

meddelelse news:4e385426$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> og
>
> Det er der lige præsis tid til.
> Jeg kan bare ikke plukke mere tid på et træ. Det er det.
>
> Hilsen Åge

Så må du jo have udskiftet det der et finger system med 10 finger
systemet... Du ved jo godt, sådan som Sort Sol siger... Let the fingers do
the walking

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-11 09:22

Du ved jo godt, sådan som Sort Sol siger... Let the fingers do
> the walking

Sort sol siger ???

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 16:43

meddelelse news:4e39053c$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
>
> Du ved jo godt, sådan som Sort Sol siger... Let the fingers do
>
> Sort sol siger ???
>
> Hilsen Åge

Ja... Det lyder sådan her, når de siger det...

http://www.youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 17:06

> Du kan vel nok tage og hjælpe Henning, når der er noget, han ikke kan
> finde ud af?

Tys Åge har ikke tid...hah har travlt med at copy paste sine gamle indlæg og
give dem en tur til i nyhedsgrupperne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:29

meddelelse news:4e3816d8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er nu mest dem på tv jeg ved lidt om. Det er fint nok at du spørger,
> men jeg har bare ikke den fornødne tid til at hjælpe dig.

Jamen Åge, det koster gratis... Henning forlanger ikke betaling

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:35

> [...]
> meddelelse news:4e3816d8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen Åge, det koster gratis... Henning forlanger ikke betaling

Tilbyder han at slå min græsplæne til gængæld, nejnej nejnej. Det var da det
mindste han kunne tilbyde til gengæld. Det koster trods alt tid.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:40

meddelelse news:4e38353d$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Tilbyder han at slå min græsplæne til gængæld, nejnej nejnej. Det var da
> det mindste han kunne tilbyde til gengæld. Det koster trods alt tid.

Du kan sgu låne min plæneklipper, så kan det vel ikke tage mange minutter
)

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Du kan sgu låne min plæneklipper, så kan det vel ikke tage mange minutter
> )
>
> M.V.H....Benny.

Det kommer jo an på hvordan man opfatter 60 af slagsen. Men jeg kan jo
alligevel ikke både slå den og bruge til at hjælpe Hænningen.
http://robot-plaeneklipper.dk/wp-content/uploads/2010/05/ambrosio.jpg

Han kunne vel give mig sådan en. Er det for meget forlangt? - noget for
noget

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:52

meddelelse news:4e383783$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://robot-plaeneklipper.dk/wp-content/uploads/2010/05/ambrosio.jpg
>
> Han kunne vel give mig sådan en. Er det for meget forlangt? - noget for

Mener du 60 Minutter til at slå din plæne, med min plæneklipper... Altså
hvis du troede du skulle bære den, så tager det nok snarere 60 år... Du kan
selvfølgelig også leje 4 får... Så kan du ligefrem blive liggende på
divaneseren, medens de klipper græs.. Jeg har 3 Stk, en der klipper 92 cm,
en der klipper 130 cm og den sidste klipper 170 cm.... Men den vil du
sikkert gerne undgå, for den kan finde på at sætte nogle fine fodspor i
græsplænen... Den vejer kun 3,7 tons

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:54

Den 02-08-2011 19:52, Benny Mortensen skrev:
> Du kan
> selvfølgelig også leje 4 får...

Leje eller få? ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:57

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Leje eller få? ;)
>
> Mvh Hauge

Han skriver jo tydeligt at jeg får dem.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:59

Den 02-08-2011 19:56, Åge Halldorsson skrev:
> Han skriver jo tydeligt at jeg får dem.

Så har du også noget at få tiden til at gå mææææhd..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:50

> Så har du også noget at få tiden til at gå mææææhd..
>
> Mvh Hauge

Eller man kan sige "Jeg får noget at få tiden til at gå med, jeg får får"

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 20:51

Den 02-08-2011 21:49, Åge Halldorsson skrev:
> Eller man kan sige "Jeg får noget at få tiden til at gå med, jeg får får"

"Var det lige så godt for dig, som det var for mig? Nææææhh.."

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:56

> [...]
Nææææhh.."

> Mvh Hauge

Det hedder "Mææææhh..
Er du forknønet?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 05:15

meddelelse news:4e3854e2$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Eller man kan sige "Jeg får noget at få tiden til at gå med, jeg får får"

Jeg tror nu ikke du kan lære dem at spise græs....

Men du kan da så samle op efter dem

M.V.H....Benny..

Fra : N/A

Dato : 02-08-11 19:37

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 19:37

> Leje eller få? ;)
>
> Mvh Hauge

Åge må ikke få får... Han har intet besætningsnummer... Han er
besætningen... Så jeg må hellere tage tangen med, så han også kan få
øremærker i.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 02-08-11 19:45

> [...]
>
> Åge må ikke få får... Han har intet besætningsnummer... Han er
> besætningen... Så jeg må hellere tage tangen med, så han også kan få

Nej gi' ham en stor gul plastiknæsering.
Det er jo det han altid fabler om. :)

Med venlig hilsen
Pelle.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:54

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Nej gi' ham en stor gul plastiknæsering.
> Det er jo det han altid fabler om. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle.

Gul???, har du arvet Kruttes næsering, den er gul.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 05:19

meddelelse news:4e3855cf$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Gul???, har du arvet Kruttes næsering, den er gul.
>
> Hilsen Åge

Nej da, Mærkerne er da gule, og med sorte tal...

Nej Pelle, det dur ikke med en næsering...
Du ved Åge's næse drypper jo lidt..
Det er ham der er dryptud

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 20:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Åge må ikke få får... Han har intet besætningsnummer... Han er
> besætningen...

Ja han er helt besat

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 20:10

Den 02-08-2011 21:02, Allan Krautwald skrev:
> Ja han er helt besat

Men han får da trods alt noget..

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 05:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja han er helt besat

Jeg skal nok lige over til naboen og låne nogle numre...
Det er sjovere, hvis han får et af hans....
For så kan jeg få rettens ord for, jeg godt må kalde ham...
" Store dumme svin " )

Ellers har jeg jo bare Åge til at ligge nede i indkørslen og skrige

" Jeg vil Mææææææh "

Og tænk nu hvis han fik et godt øje til Lamse.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> besætningen... Så jeg må hellere tage tangen med, så han også kan få
> øremærker i.

Jaja, hvis der var nogen der skulle have de øremærker, så skulle de i hvert
fald være øremærket dig. HA!

Så fik vi vist lige det får klippet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-11 05:16

meddelelse news:4e38557c$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jaja, hvis der var nogen der skulle have de øremærker, så skulle de i
> [...]

Nej ikke endnu, men du kan jo lige komme og gøre det...
Hvis du skal have 4, skal vi da lige se, om du kan tage hånd om dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:09

meddelelse news:4e37d843$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> gratis i tv, for der er
> masser af slagergrupper der IKKE er i tv, men lever udmærket alligevel.

Det har jeg vist forklaret et par gange før... Så det opgiver jeg...
Du er alt for glad for din divaneser....
Jeg tror du skal søge på Slåbrock band, og lytte engang til " Pejlevognen "
))

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:15

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Du er alt for glad for din divaneser....

Jo, men jeg er da iokke mere glad ved den, end at jeg ikke slæbte den med op
til koncerterne i Vildsund.
Der brugte jeg de stole der var.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:38

meddelelse news:4e3830b0$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jo, men jeg er da iokke mere glad ved den, end at jeg ikke slæbte den med
> [...]

Det var da kun fordi du lugtede Gratis ØL...
Bryd sammen og tilstå

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 15:30

> [...]
> Skal vi gætte på at de 60 millioner er født efter 1950 og skal vi så igen
> gætte på, at 75% af disse grundlæggende er rockfans. Så meget for en

Ja det kunne lige så vel, være rigtigt...

Men hvis det hele tilsammen, skal blive til 100%
Vil jeg gerne se dig få regnestykket til at gå op

Se jeg er mindst lige så forundret, men det rammer ikke mig,
da jeg jo som sagt, er til næsten alle genrer...

Og så altså det, at det jeg lytter til, er jo aldrig rock...
Altid en eller anden underlødig afart af samme...
Altså ifølge i andre... Jeg er for så vidt ligeglad med,
hvad man mener det hedder...
Jeg lytter til det alligevel

Og altså ingen grund til at bebrejde mig det...
Det er ikke mig, der har travlt med gradbøjningen af.. Hvad der er rock.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 17:17

> [...]
>
> Og altså ingen grund til at bebrejde mig det...
> Det er ikke mig, der har travlt med gradbøjningen af.. Hvad der er rock.

I stedet for diskussionen kunne du så ikke sende nogle links til "den
underlødige afart" du hører.
Jeg gradbøjer som heller ikke rock.
Min smag går generelt hele spektret rundt, minus det meste jazz og slager.
Sorry. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 17:20

On 01-08-2011 18:16, P. Petersen wrote:

> Min smag går generelt hele spektret rundt, minus det meste jazz og slager.

Du skal ikke sætte jazz i bås med schlager!

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 17:30

> Du skal ikke sætte jazz i bås med schlager!
>
> Henning

Undskyld Henning, det var bestemt ikke ment på den måde. :)
Jeg anerkender skam kvaliteterne i jazz men kan af en eller anden grund ikke
nyde det. Selvom jeg holder meget af f.eks. gammel blues, der jo tit
overlapper.
Kan også lide fusionsmusik. Larry Coryell, Chick Corea, John McLaughlin og
den slags.
Kan i øvrigt godt lide Susanne Lanna. Ikke så meget hendes repertoire men
hendes stemme som jeg synes er unik.
Var hun født i USA havde hun solgt hundredetusindvis af albums.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-11 18:52

On 01-08-2011 18:30, P. Petersen wrote:

> Undskyld Henning, det var bestemt ikke ment på den måde. :)

Godt du ikke tager mig så alvorlig.

Henning.

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 21:17

> Godt du ikke tager mig så alvorlig.
>
> Henning.

Har efterhånden gennemskuet din fine humoristiske sans.
Dejligt her i gruppen. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 21:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Godt du ikke tager mig så alvorlig.
>
> Henning.

Det gør jeg altså
heller ikke

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 21:22

> Undskyld Henning, det var bestemt ikke ment på den måde. :)

> Med venlig hilsen

Pelle

Nårhhh...., det var sødt sagt. Pelle kan godt opføre sig pænt.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 02-08-11 00:09

meddelelsen news:4e370acb$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Pelle
>

> Nårhhh...., det var sødt sagt. Pelle kan godt opføre sig pænt.
>
> Hilsen Åge

Det håber jeg sørme, at Pelle altid gør. :)

Med venlig hilsen
Pelles mor.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 09:15

> Det håber jeg sørme, at Pelle altid gør. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelles mor.

Hihi. Ja jaja, det siger alle mødre om deres børn. Men hvad siger din far? -
Krutte, er du her?

Hildern Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 11:35

meddelelse news:4e37b224$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Hihi. Ja jaja, det siger alle mødre om deres børn. Men hvad siger din
> far? - Krutte, er du her?
>
> Hildern Åge

Han siger " Hvor F..... er den ForB...... Møgunge nu henne...
Find ham, han skal i kiosken efter pibetobak

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 12:01

> Han siger " Hvor F..... er den ForB...... Møgunge nu henne...
> Find ham, han skal i kiosken efter pibetobak
>
> M.V.H....Benny..

................og en ny næsering til farKrutte. Sidst han var til
rockkoncert
var der en der bandt en snor til den og bandt den anden ende af snoren
til en bil.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:34

meddelelse news:4e37d8e8$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> rockkoncert
> var der en der bandt en snor til den og bandt den anden ende af snoren

Nej der var mest tænkt på dig, og alle de stakkels ufødte børn. Tænk hvis
nogle af dem, var blevet dine... Du havde kaldt dem hjem fra Nykøbing M,
hvis du ikke kunne finde remoten. ).

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-08-11 17:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du skal ikke sætte jazz i bås med schlager!
>
> Henning

Nej, det vil vi schlagerfans sgutte finde os i

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 18:05

> Nej, det vil vi schlagerfans sgutte finde os i
>
> mvh Eva

Nej, det er uforskammet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:11

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nej, det vil vi schlagerfans sgutte finde os i
>
> mvh Eva

Årh, det gør da ikke noget.. Når bare det ikke er sådan et Tysk TV klip...
Der findes da også godt Jazz musik...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 21:07

> Der findes da også godt Jazz musik...
>
> M.V.H....Benny..

Jo, men hvem har tid til at lede så længe?, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 23:56

meddelelse news:4e370769$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jo, men hvem har tid til at lede så længe?, hehe
>
> Hilsen Åge

Du behøver ikke lede længe, du skal bare lede de rigtige steder

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 17:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du skal ikke sætte jazz i bås med schlager!
>
> Henning

Enig! - jazz err generelt kedeligt

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:26

meddelelse news:4e36db5c$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Enig! - jazz err generelt kedeligt
>
> Hilsen Åge

Jazz har sådan ca lige så mange ansigter, som alle andre stilarter...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 19:38

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Enig! - jazz err generelt kedeligt

Så la os få noet kedelig musik mæ Basie:

http://www.youtube.com/watch?v=BA9BK71KoIc

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 17:53

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg gradbøjer som heller ikke rock.
> Min smag går generelt hele spektret rundt, minus det meste jazz og slager.

Jo da, det har vist ikke være nogen hemmelighed... Det er da ikke så længe
siden, jeg sagde, at for tiden fyldte disse en masse...

The Who - Baba O'Riley Samt Won't get fooled again

http://www.youtube.com/watch?v=hKUBTX9kKEo

http://www.youtube.com/watch?v=Yg0YXxcn6Ec&ob=av2n

Roger Daltrey - McVicar

http://www.youtube.com/watch?v=Yg0YXxcn6Ec&ob=av2n

Samt igen The Who - Quadrophenia

http://www.youtube.com/watch?v=enMdm46Hmx4

Nena - 99 Luftballons

http://www.youtube.com/watch?v=jQYQTFudrqc

Slade - Mama wee're all crazy now

http://www.youtube.com/watch?v=0gPulu85q04

Og til slut... Monrad & Rislund - VM i Skidrop

http://www.youtube.com/watch?v=4JmEnbs-Urw

Altså intet, der på nogen måder er moderne... Og det varer lige et lille
stykke tid, at komme det hele igennem... Bagefter det, står der rigeligt,
som heller ikke er blevet hørt endnu...

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 18:15

> [...]
> stykke tid, at komme det hele igennem... Bagefter det, står der rigeligt,

Alle dine links her er også musik jeg holder meget af og er opvokset med.
Så hvad angår "underlødige afarter" er vi da helt enige. :)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 18:39

> [...]
>
> Alle dine links her er også musik jeg holder meget af og er opvokset med.
> Så hvad angår "underlødige afarter" er vi da helt enige. :)

Tja, men du skal se, jeg er nok slet så forskellig fra resten.... De er bare
bange for at komme, for som jeg plejer at sige.. De kommer for at snakke
rock, men vi ender altid i Dansk top Og det er åbenbart mægtigt flovt
for en rockmand ))... Selv syntes jeg det er pragtfuldt...

Jeg går ikke og leder efter de yderste fløje, for at gøre mig interessant.
Jeg lytter til musik, fordi jeg kan lide musikken, og er så heldig, at jeg
klarer stort set alle genrer, og kan sætte gode miner op til slet spil, hvis
det lykkes dem at ramme noget, jeg har svært ved at klare... Det kunne F.eks
være, en hel aften, at skulle høre George Zamfir, eller Lene Siel... Ikke
fordi, de er begge ganske gode... Men musikalsk, så perfekte, at de er
dræbende kedelige... Så det hænder jeg hører en god melodi med Zamfir, og
går ud og leder efter en plade med den, men med alle andre end netop George
Zamfir ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 11:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Altså hvis omkring 10 Mio Tyskere, ikke spiller nogen trille..

Det er mange, så de betyder ikke ret meget.

> Er 50.000 Rock fans da absolut helt uden betydning...

Nej de er ikke uden nbetydning. De er jo meget færre, så de betyder mere.
PS. Krutte-og rock-logik. Nej, rock-folket er vist stort set uddød.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 18:20

> [...]
>
> Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
> 50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

Der skal jo være lidt gang i den her i agurketiden.
Og i øvrigt ønsker jeg dig en fed tur.
Håber jeg har mulighed for at tage derned til næste år.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 18:29

> Der skal jo være lidt gang i den her i agurketiden.

Ja, det kom hurtigt til at handle om misundelse i stedet for musik. Fred
være med det :)

> Og i øvrigt ønsker jeg dig en fed tur.
> Håber jeg har mulighed for at tage derned til næste år.

Tak, så ses vi om et år :)

Fra : P. Petersen

Dato : 01-08-11 18:32

> [...]
>
> Og heavy/metal er kun en lille niche indenfor rockmusikken, så mon ikke
> 50.000 entusiaster kan få lukket den idiotiske ide, at rocken er død?

Lige en lille appetizer.
http://www.youtube.com/watch?v=OF8A9vLzWrQ&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 02-08-11 15:31

> [...]

> I skal nok få et fyldigt sammendrag efter begivenheden, men her er en
> smagsprøve på nogen af dem jeg SKAL høre:

Airbourne er et fremragende liveband, tifertifald hvis man skal dømme ud
fra den koncert MTV HD har sendt flere gange. At de så ovenikøbet lyder
som AC/DC i deres glansperiode skal man ikke kimse af.
--
Steen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 17:14

> I skal nok få et fyldigt sammendrag efter begivenheden, men her er en
> smagsprøve på nogen af dem jeg SKAL høre:
> http://www.youtube.com/watch?v=ku2YavtBEww

Utroligt fedt nummer. Jeg vil dog advare Åge i mod se den, han får sgu da et
hjerteanfald over de alle kvinder...som sgu er noget andet end de kønsløse
Heidi typer man ser i schlagershows

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 17:17

Den 02-08-2011 18:13, Allan Krautwald skrev:
> Heidi typer man ser i schlagershows

Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 17:29

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Krutte er skabs-slagerfan

hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 17:36

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Damer til Krutte:
www.youtube.com/watch?v=9f1FszZrghY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 17:40

meddelelsen news:4e382781$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Slager-damer til Krutte:
> www.youtube.com/watch?v=9f1FszZrghY&feature=related

Frabeder mig al ansvar for hvis Kruttes pacemaker sætter ud.
http://d3r6fppmnpquqq.cloudfront.net/a8/9f/i24682408._szw425h320_.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-11 18:37

meddelelse news:4e382781$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Damer til Krutte:
> www.youtube.com/watch?v=9f1FszZrghY&feature=related
>

> Hilsen Åge

Send bud til baren, send bud til baren, og få nogle øller sendt herop...

Nå nej, du skrev damer til Krutte...

Hvordan kan det være jeg læste " Damer til sprut "

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 18:25

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Hæ hæ got me
Narh...man har jo fra tid til anden smugkikket på de rædsler Åge har postet
i 10.000 vis af gennem årene

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:43

Den 02-08-2011 19:25, Allan Krautwald skrev:
> Hæ hæ got me

Aij nåw

> Narh...man har jo fra tid til anden smugkikket på de rædsler Åge har postet
> i 10.000 vis af gennem årene

Føldig har man da det.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 18:28

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Lad os give Åge nådestøddet

http://www.youtube.com/watch?v=eiuHdUkuRi0

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:43

Den 02-08-2011 19:28, Allan Krautwald skrev:
> Lad os give Åge nådestøddet

Haha, den var da højeste mode, da du selv brummede på Radio Århus

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:50

> Haha, den var da højeste mode, da du selv brummede på Radio Århus

Brummede? - Jeg troede bare det var modtagelsen der var dårlig.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:53

Den 02-08-2011 19:49, Åge Halldorsson skrev:
> Brummede? - Jeg troede bare det var modtagelsen der var dårlig.

Det var din gamle B&O sammen med det defekte høreagregat, der
spiritualiserede din hørelse, høredimsen har du ikke fået skiftet endnu.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:56

> Det var din gamle B&O sammen med det defekte høreagregat, der
> spiritualiserede din hørelse, høredimsen har du ikke fået skiftet endnu.
>
> Mvh Hauge

Nå for Fanden. Det var det der var galt.
Jamen det kan vel ikke passe at Kruttemanden lød fornuftig?

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:57

Den 02-08-2011 19:55, Åge Halldorsson skrev:
> Jamen det kan vel ikke passe at Kruttemanden lød fornuftig?

Nejsq, han brummede, dog på sin egen hylende måde.. ;)

Gir du snart den øl, Åge?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 20:55

> Nejsq, han brummede, dog på sin egen hylende måde.. ;)
>
> Gir du snart den øl, Åge?
>
> Mvh Hauge

Du skal ikke kalde mig Øl-Åge

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-08-11 18:56

> Haha, den var da højeste mode, da du selv brummede på Radio Århus
>
> Mvh Hauge

Ja those were the days. Lige et bidrag til Åge...det kan være fra Fur
Forsamlingshus. Bemærk det topengagerede publikum
http://www.youtube.com/user/nesbokaj27#p/u/21/jHbxeUI_EYc

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:58

Den 02-08-2011 19:55, Allan Krautwald skrev:
> Lige et bidrag til Åge...det kan være fra Fur
> Forsamlingshus. Bemærk det topengagerede publikum

Haha, med racerløb i starten af videoen

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:33

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Lad os bringe en af Krutte-mands favoritter, fra Cannstatter Wasen
http://www.youtube.com/watch?v=ee0ySLwEEaw

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 02-08-11 18:45

Den 02-08-2011 19:33, Åge Halldorsson skrev:
> Lad os bringe en af Krutte-mands favoritter, fra Cannstatter Wasen

Haha, den er sq da lidt øøhhmm..., og publikum ser da også hylende
interesserede og fanatiske ud.. ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:53

> Haha, den er sq da lidt øøhhmm..., og publikum ser da også hylende
> interesserede og fanatiske ud.. ;)
>
> Mvh Hauge

Så bytter vi til den her: http://www.youtube.com/watch?v=ImROFnQUL4Q
Også lige i Krutte-stilen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-11 18:40

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Uha Allan, "man" ser schlagershows, woow, det troede jeg ikke om dig.. ;)
>
> Mvh Hauge

Giv ham den her:

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 23:35

> Utroligt fedt nummer. Jeg vil dog advare Åge i mod se den, han får sgu da
> et hjerteanfald over de alle kvinder...som sgu er noget andet end de
> kønsløse Heidi typer man ser i schlagershows

Det er noget som Åge går glip af, og aldrig kommer til at forstå.
Rockmusikken har de lækreste kvinder, og de sejeste sild. Det er dem der
ikke står "Deflate after use" i nakken på

Waaaaacken, here I come

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-11 10:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Rockmusikken har de lækreste kvinder

........som efterhånden alle må være indlogeret på det lokale alderdosmhjemn
eller "Olle Kolle"
http://images.fyens.dk/74/582574_605_450_0_0_0_0.jpg

Vi skal en håndfuld årtier frem i tiden, frem til nutiden.
Derfor over til slager igen: http://www.youtube.com/watch?v=zm3AKvTCfIQ

http://www.youtube.com/watch?v=CxMgljQP0Do

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 03-08-11 11:22

meddelelsen news:4e391473$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> http://images.fyens.dk/74/582574_605_450_0_0_0_0.jpg
>
> Vi skal en håndfuld årtier frem i tiden, frem til nutiden.

Hvilken nutid?
Soley Soley er da fra 1971.
Og vist mere pop end slager.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-08-11 11:29

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> [...]

Pelle, har du ikke lagt mærke til, at Åge kalder AL musik, han kan lide for
schlager?'

Uanset om alle andre så kalder det pop - for popmusik kan han altså ikke
fordrage.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-11 11:39

> Pelle,

Pelle, mor kalder på dig.

> har du ikke lagt mærke til, at Åge kalder AL musik, han kan lide for
> schlager?'

Jamen så finder vi da lige en anden til lille Pelle og hans mor
Håber ikke at Pelle og Pellemor kalder det her punk-metal
http://www.youtube.com/watch?v=oHATv7Pw0q0&feature=related¨

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-08-11 11:43

meddelelsen news:4e392558$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jamen så finder vi da lige en anden til lille Pelle og hans mor
> Håber ikke at Pelle og Pellemor kalder det her punk-metal

Jamen, det er da kun dig, der putter al favoritmusik i en kasse, der står
schlager på.

Så hvorfor skulle vi dog kalde en glad popmelodi for punkrock???

Det rabler vist for dig.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-08-11 13:53

> Det rabler vist for dig.
>
> mvh Eva

Det har rablet for Åge i mange år
Hvis det ikke startede før, gjorde det i 1968, da Åge første gang hørte
Dansktoppen med Jørn Hjorting og siden har tiden stået stille på Fur

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-08-11 11:56

On 03-08-2011 12:39, Åge Halldorsson wrote:

> Jamen så finder vi da lige en anden til lille Pelle og hans mor
> Håber ikke at Pelle og Pellemor kalder det her punk-metal
> http://www.youtube.com/watch?v=oHATv7Pw0q0&feature=related¨

Hun har behov for et Hansi-kursus.
Hun er ikke så god til det med mimikken!

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-11 14:37

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

Som sagt så ved Åge ikke en hujende fis om virkelighedens verden, som her
fra Wacken Open Air:
http://www.fr-online.de/image/view/-/2737310/highRes/1423472/-/Wacken%2B2008%2B8%2B%252528media_442771%252529.jpg

Sgu ikke meget 2. verdenskrig over dem

/Alex

Fra : Max

Dato : 03-08-11 11:14

Hej Alex

> Det er noget som Åge går glip af, og aldrig kommer til at forstå.
> Rockmusikken har de lækreste kvinder, og de sejeste sild. Det er dem
> der ikke står "Deflate after use" i nakken på

Den kræver så at blive slået fast med den her

Queen - 'Fat Bottomed Girls'
http://www.youtube.com/watch?v=VMnjF1O4eH0&feature=artistob&playnext=1&list=TL6heKHjWeyWA

Max