Hvad hedder denne sang på engelsk ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 19:25

Jeg har lige hørt den i NDR nu i aften kl. 20.15

http://www.youtube.com/watch?v=QpcF_hUTL-s&feature=related

Hvad pokker er det nu den hedder på engelsk - og gerne på dansk. Det kan
jeg heller ikke huske, ejheller hvem der sang

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 19:31

meddelelsen news:4e359e15$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvad pokker er det nu den hedder på engelsk - og gerne på dansk. Det kan
> jeg heller ikke huske, ejheller hvem der sang

Heyyyy... der fandt jeg den.

Down by the river, Albert Hammond.
http://www.youtube.com/watch?v=xwvQljC2KUQ

Men hwa med den danske

hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-11 19:41

On 31-07-2011 20:31, Åge Halldorsson wrote:

> Men hwa med den danske

http://www.youtube.com/watch?v=VjVmq01i6Ss

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 10:30

meddelelse news:4e359f7c$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> [...]

Jeg burde vide det, men kan ikke lige komme i tanker om det.

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 04-08-11 03:24

On 1 Aug., 11:30, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelsenews:4e359f7c$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg burde vide det, men kan ikke lige komme i tanker om det.
>
> M.V.H....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Der kom en dansk udgave af denne i 1976 -" Ude ved Stranden", den var
inspillet af den fyske gruppe Vocal Focal. En 24 personer stor
sanggruppe, der forsøgte sig i stil med Les Humphries Singers, og var
på dansktoppen to gange. Som kuriosum kan nævnes, at denne gruppe blev
startet af Trine Dyrholms forældre.
mvh Ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-11 12:20

Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

Der kom en dansk udgave af denne i 1976 -" Ude ved Stranden",

Pænt tak. Nu kan jeg huske den.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-11 12:22

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

sanggruppe, der forsøgte sig i stil med Les Humphries Singers, og var
på dansktoppen to gange. Som kuriosum kan nævnes, at denne gruppe blev

Så var jeg ikke helt tosset alligevel... Det var noget i den retning der
svirrede i tankerne, men kunne ikke helt få det frem.

M:V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-11 12:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så var jeg ikke helt tosset alligevel...

> M:V.H....Benny..

Arhhh......

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-11 15:48

meddelelse news:4e3a8217$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Arhhh......
>
> Hilsen Åge

Nej jeg var endda lige inde og snuse i databasen... Og finde ud af, jeg har
den søreme

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-11 18:22

> [...]
> meddelelse news:4e3a8217$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej jeg var endda lige inde og snuse i databasen... Og finde ud af, jeg

Utrroligt at den kun var på hitlisten een uge, og det endda som nr. 10

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-11 14:38

meddelelse news:4e3ad521$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Utrroligt at den kun var på hitlisten een uge, og det endda som nr. 10
>
> Hilsen Åge

Utroligt, det kan jeg ikke huske... Det er vel lidt et spørgsmål om held,
hvornår man bliver testet... Det kommer jo meget an på, hvilke numre der
allerede ligger på listen, og det var jo langfra hvergang, boblerne kunne
sende nogle af de gamle ud.... Husker jeg ikke helt galt, så oplevede vi
vist, en enkelt uge, at Regndråber drypper i mit hår, lå på Dansktoppen i
intet mindre end tre forskellige versioner... Og Husker jeg ikke helt
tosset, blev den faktisk i samme uge, testet i en helt fjerde version, der
dog vist måtte se sig ude af stand til at komme ind... Men den bedste, er
dog stadig Pedro Biker's version... Godt gået af en TV-Avis vært. Men OK...
Pedro Biker var jo bestemt heller ikke ligefrem ukendt i Jazz kredse,
hverken som musiker eller sanger... At blive Dansk Top sanger, var lidt af
et sidespring fra ham ...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-11 17:28

> [...]
> allerede ligger på listen, og det var jo langfra hvergang, boblerne kunne

Jeg husker også engang i 70-erne, at "Jeg er på vej til Tapernøje", med
"Palle Bror" overhovedet ikke kom på listen: Jeg tror endda den blev
gentestet. Ikke "géntestet"" men "gentestet".
Da kom den heller ikke ind. Den er faktisk i spitzen-klasse, så det er
jo bemærkelsesværdigt at den ikke kom ind.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-11 12:26

meddelelse news:4e3c1a2b$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Da kom den heller ikke ind. Den er faktisk i spitzen-klasse, så det er
> jo bemærkelsesværdigt at den ikke kom ind.

Jamen det var jo som sagt, et spørgsmål om rette tid, og held... At blive
testet, medens Lars Stryg & Royal Strings lå på toppen, tog automatisk 20%
af chancen for at komme ind, og nåede de først 1'ste pladsen, var man nødt
til at vende listen på hovedet, og ryste den kraftigt, for at få dem ud igen
... De havde altså et uhyggeligt godt tag på Dansktoppen...

M.V.H....Benny..