Hysterisk rock med slagergruppe - Her er n~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 11:54

Det er vist ikke lige så støjende vi kender ISARTALER HEXEN. Hold da kæft,
mand. Jeg har da aldrig hørt noget lignende.
Det var da voldsomt.

Her er dæleme puttet rock på for alle pengene. Lige hen i Krutte-stilen. Og
stotalt udenfor HEXEN-stilen. Milde Moster

ISARTALER HEXEM - med hysterisk rock
http://www.youtube.com/watch?v=IyRaRfY3O5g&feature=related'

ISARTALER HEXEN - med den sædvanlige melodiøse slager. Her med en af tidens
store slagere "Ruck suck":
http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM&feature=related

Det er fanme en forskel der er til at få øje på.

Hilsen Åge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-08-11 23:06

Den 31-07-2011 12:53, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> tidens store slagere "Ruck suck":
> http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM&feature=related
>
> Det er fanme en forskel der er til at få øje på.

Nah...jeg tror mere at han kan lide dette:

http://www.youtube.com/watch?v=sJ3kVtd2CCA

http://www.youtube.com/watch?v=hXJ7fL95eYM

http://www.youtube.com/watch?v=JbB1s7TZUQk

http://www.youtube.com/watch?v=p5JJy8Z4dNM

http://www.youtube.com/watch?v=m6VojYGrnpg

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-08-11 23:23

On 31-07-2011 12:53, Åge Halldorsson wrote:
> Det er vist ikke lige så støjende vi kender ISARTALER HEXEN. Hold da
> kæft, mand. Jeg har da aldrig hørt noget lignende.
> Det var da voldsomt.

Det kan du da ikke mene?
Så se dette nummer - lige noget for dig der elsker børn, og dyr og
brandbiler.
Det er dog lidt ærgerligt, at man ikke har sluppet et par høns og en ko
ud. Det ville have peppet nummeret lidt ekstra op.

http://www.youtube.com/watch?v=1MjJVBP2pu0&feature=related

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-11 09:14

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det kan du da ikke mene?
> Så se dette nummer - lige noget for dig der elsker børn, og dyr og
> brandbiler.

Jamen du plejer da at føle sig sån hjemme blandt et teenager-ungt publikum
og teenage-sangere?????

> Det er dog lidt ærgerligt, at man ikke har sluppet et par høns og en ko
> ud. Det ville have peppet nummeret lidt ekstra op.
> http://www.youtube.com/watch?v=1MjJVBP2pu0&feature=related

Rigtigt godt nummer. Det er et års tid gammelt, tror jeg. En ko og en høne
kunne der ganske rigtigt sagtens have været plads til. Høren kunne have
stået
på sangerindens hovede. Haha.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-08-11 14:41

On 06-08-2011 10:13, Åge Halldorsson wrote:

> Jamen du plejer da at føle sig sån hjemme blandt et teenager-ungt
> publikum og teenage-sangere?????

Ja, jeg holder meget af sangere der synger, og optræder, for alle
aldersgrupper.
Musik har ingen aldersgrænse, eller rettere: det meste musik har ikke.

> Rigtigt godt nummer. Det er et års tid gammelt, tror jeg. En ko og en
> høne kunne der ganske rigtigt sagtens have været plads til

Ja, i denne genre skal der ikke meget til, for at bedre numrene.
Var der såmænd bare fløjet en mÅge forbi, havde det været et langt bedre
nummer.
Men den slags dyr er vel skræmt væk af støjen?

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-08-11 15:38

> [...]
> nummer.
> Men den slags dyr er vel skræmt væk af støjen?

Man skal være god ved dyrene - de har ikke noget at gøre i støjende
schlager-shows

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-08-11 16:01

On 06-08-2011 16:37, Eva Schmidt wrote:

> Man skal være god ved dyrene - de har ikke noget at gøre i støjende
> schlager-shows

Enig.
Men hvad er et 'nummer' som dette (hvis man kan kalde det et nummer),
uden den "Weisse Kuh":
http://www.youtube.com/watch?v=sLDB4N8K1iE

Mon Benny Mortensen ved, om der foreligger undersøgelser angående
køernes lytning til tysk schlager, kontra mælkeydelsen?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-08-11 08:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon Benny Mortensen ved, om der foreligger undersøgelser angående køernes
> lytning til tysk schlager, kontra mælkeydelsen?

Hej Henning

Man skulle tro det var løgn, men der er faktisk lavet undersøgelser i den
retning ).... Men om der nu lige var brugt schlager, skal jeg ikke kunne
sige... Men musik med god klang, og rimeligt rythme, gav faktisk bedre
mælkeproduktion... Blomster derimod, gror bedre til klassisk musik... Og det
værste er, det er ikke engang løgn

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-08-11 13:39

On 07-08-2011 09:10, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> mælkeproduktion... Blomster derimod, gror bedre til klassisk musik... Og det

I (Nørre Sundby Avis) og flere andre Nordjydske aviser) står der, at
køer reagerer mest og bedst på klassisk musik. Men bonden Henrik
Vadsholdt der bliver citeret udtaler, at han ikke selv kan lide
klassisk, så han 'fodrer dem' med P4 og ANR. Hvad det sidste så end er?

http://www.e-pages.dk/norresundbyavis/40/2

Henning

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-11 13:41

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> og ANR. Hvad det sidste så end er?

http://www.anr.dk/

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-08-11 13:48

On 07-08-2011 14:41, Thomas von Hassel wrote:

> http://www.anr.dk/

Der er langt fra hovedstaden og til Furland - ikke mindst mentalt.

Tak for oplysningen. Jeg vidste ikke at det var en radiostation.
Jeg kan se, at selv om ANR's play-liste tilsyneladende ikke er
opdateret, så er det da ikke helt dumt, det der spilles.

Henning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-11 13:50

> [...]

> Jeg kan se, at selv om ANR's play-liste tilsyneladende ikke er
> opdateret, så er det da ikke helt dumt, det der spilles.

arh, det ved jeg nu ikke. Det er standard "pop uden at fornærme nogen og
kan spilles på et kontor a la P3"

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-08-11 14:05

On 07-08-2011 14:49, Thomas von Hassel wrote:

> arh, det ved jeg nu ikke. Det er standard "pop uden at fornærme nogen og
> kan spilles på et kontor a la P3"

Jeg forstår din "vrede". Musikken kan ikke fornærme til nogen af
siderne, og det er en problematik der fortjener en lidt mere seriøs tråd
end denne. Også radiostationer burde have 'en kant', og en målgruppe, og
ikke kun fylde en sendeflade ud med det nemmeste.

Men i det jeg skrev, skulle have været en lille ironisk undertone, som
jeg slet ikke fik tydeliggjort, og det skulle have været en lille finte
til Ågen.
Jeg mente, at af en radiostation med den tætte beliggenhed til Furland,
landet hvorfra der dagligt fortælles, at schlageren er det mest populære
i det Nordjydske, ja i hele landet, så er der forbavsende lidt af
slagsen i radiostationens sendeflade.

Henning

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-11 14:47

> [...]

> end denne. Også radiostationer burde have 'en kant', og en målgruppe, og
> ikke kun fylde en sendeflade ud med det nemmeste.

DR's P6 BEAT er et fantastisk eksempel på radio med kant og
udfordringer.

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-08-11 15:00

> Jeg forstår din "vrede".

jamen hvor er du altså dygtig

> Musikken kan ikke fornærme til nogen af siderne,

Nej ikke hvis man er døv

> og det er en problematik

Jamen Henningen ér problematisk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-11 13:01

> [...]
> det Nordjydske, ja i hele landet, så er der forbavsende lidt af slagsen i

Tja, det ved jeg nu ikke, for jeg fatter til gengæld ikke en meter...
Forstår... Musik....Vrede... Det lyder som noget, der kræver en forklaring..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-11 16:46

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tja, det ved jeg nu ikke, for jeg fatter til gengæld ikke en meter...
> Forstår... Musik....Vrede... Det lyder som noget, der kræver en
> forklaring..
>
> M.V.H....Benny..

Henningen er en person, som i sig selv kræver en forklaring. Det er derfor

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-11 14:21

meddelelse news:4e4004bc$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Henningen er en person, som i sig selv kræver en forklaring. Det er derfor
>
> Hilsen Åge

Hvorfor mener du det Åge... Jeg bebrejder aldrig dig, for din usædvanligt
kraftige hang til TV Schlager musik... Okay, jeg er ikke altid helt
forstående over for dit melodivalg, det kan jeg somme tider stille mig noget
spørgende over for... Men din begejstring for samme, har jeg altid
beundret... Henning har, lige som jeg selv, en mangestrenget musiksmag...
Derfor forstår jeg ikke... Vrede & Musik, to ting, som ikke burde høre
sammen... Min Lillebror, prøvede også, for mange år siden, gennem en totalt
forkvaklet musik, at fortælle os alle sammen, hvor usædvanligt ringe, det
Danske samfund var.... Men nu hvor det betaler hans invalidepension, syntes
han nu meget godt om det.... Så det var måske, som Gunnar ville have sagt
det " Slet ik' så ringe endda " ) Så kan man jo kun sige... Ja Ja, Når
skidt kommer til ære ...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-11 12:56

> [...]
> Jeg kan se, at selv om ANR's play-liste tilsyneladende ikke er opdateret,
> så er det da ikke helt dumt, det der spilles.

Nej ANR er ikke helt tosset.... P4 det er vist der min skalasnor sprang..
Nej det er nok ikke så meget derfor, nok mest fordi der står 4 radioer, så
er det lige som bedst, de står på samme station, da de overlapper hinanden
lidt... Så kan man bevæge sig rundt, uden at misse en masse..

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-11 13:00

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> er det lige som bedst, de står på samme station, da de overlapper hinanden
> lidt... Så kan man bevæge sig rundt, uden at misse en masse..

Du skal ha' et Sonos system :)

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-11 15:57

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ha' et Sonos system :)
>
> /thomas

Ih du fredsens, jeg ved ikke engang hvad det er for noget... Det lyder mere
moderne end det jeg har

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-11 18:22

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Ih du fredsens, jeg ved ikke engang hvad det er for noget... Det lyder mere
> moderne end det jeg har

<http://www.sonos.com/system/>

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-11 14:28

> <http://www.sonos.com/system/>
>
> /thomas

Tja, det ser da vist godt nok mere moderne ud end mit....
Så jeg tror alle ville føle det Out of place her...
Hvor vi ikke engang har en Smart phone...
Mit det ældste er vist fra engang i 70'erne.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-11 16:47

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal ha' et Sonos system :)

Øhhh....??? - Hwa for noget skal han have?

Hilsen Åge