Stafetten genstarter: Den kedeligste sang/~
Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 14:39

Hej alle her i vores gode musikgruppe

Den sidste stafet var jeg jo vinder af, hvor jeg skrev, at jeg pga.
sommerferie ville vente til den 1. august med at føre stafetten videre.
Størstedelen af gruppens skribenter er tilbage fra ferie, fornemmer jeg, så
jeg genstarter to dage før hermed stafetten med emnet i Emne-linjen.

Jeg lægger ud med i mine øjne/ører verdens kedeligste nummer: Erik Saties
"Gymnopædi nr. 1".
Ked med på: http://www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU

I den lidt mere moderne tid kan jeg som kedeligt nummer pege på Lou Reeds
"Pale Blue Eyes" - afgrundsdybt gab!
Gab med på: http://www.youtube.com/watch?v=KisHhIRihMY&feature=related

Kom frisk med kedelige numre

Venligst

Kert Rats

Fra : P. Petersen

Dato : 30-07-11 15:20

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ked med på: http://www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU
>
> I den lidt mere moderne tid kan jeg som kedeligt nummer pege på Lou Reeds

Kender ikke så meget kedeligt musik, fordi det ikke genspilles og huskes.
Men har dog fundet et par eksempler jeg synes er ekstremt kedelige.
Bjørn og Okay. En fattig millionær.
http://www.youtube.com/watch?v=AdHnC8qVEEc&feature=related
Kedeligt og intetsigende ud over alle grænser.

Flemming Antony. Lykkelige Jim.
http://www.youtube.com/watch?v=uUGQtA98rRs&feature=related
Har altid fundet denne sang voldsomt kedelig. Men denne her version slår
alle rekorder.
Gaaaaaaaaaaab.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-07-11 15:59

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

Der er jo nok at tage fat på, men her er en, der efter min mening er mere
end dræbende kedelig:

"Fra Mols til Skagen" m. Aud Wilken

http://www.youtube.com/watch?v=RPSeK5kFttQ

mvh Eva

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 17:15

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Der er jo nok at tage fat på, men her er en, der efter min mening er mere
> [...]

Jeg er meget enig! Den melodi, du har valgt, er kedelig i middelsvær grad,
og den bringer mig mindelser til Lou Reeds "Pale Blue Eyes" mht. tempo,
melodi og gab-tekst.

Dit valg kunne være en vinder til denne stafet - men jeg må lige høre, om
der dukker andre kedelige melodier op her på denne kedelige stafet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-07-11 17:39

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Fra Mols til Skagen" m. Aud Wilken
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RPSeK5kFttQ
>
> mvh Eva

Det mener du ikke? Det er en af de bedre MGP sange og den klarede sig jo
også helt fint med en 4. plads i det internationale MGP

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-07-11 17:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener du ikke? Det er en af de bedre MGP sange og den klarede sig jo
> også helt fint med en 4. plads i det internationale MGP

Jo, jeg mener det - og jeg har aldrig forstået, hvorfor den klarede sig så
godt.

Jeg synes den er dræbende kedsommelig.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 19:34

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes den er dræbende kedsommelig.
>
> mvh Eva

Jeg vil faktisk hellere se maling tørre, end høre den.
Den er så kedeæig at jeg jo nok også er faldet i søvn,
inden den er færdig

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 19:37

Den 30-07-2011 20:34, Åge Halldorsson skrev:
> Jeg vil faktisk hellere se maling tørre, end høre den.

Det ville jeg også.. Endda end at høre en del af det musik du omtaler
som "kendt af alle danskere"

> Den er så kedeæig at jeg jo nok også er faldet i søvn,
> inden den er færdig

Snork.. Ahva?

Mvh Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 17:35

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=uUGQtA98rRs&feature=related
> Har altid fundet denne sang voldsomt kedelig. Men denne her version slår

Jeg synes, at der er for meget hopsa og go'daw i dine forslag. Kedelige er
de godt nok, men ikke tilstrækkelig kedelige, vil jeg mene.

Kan du på f.eks. dansktoppen fra de socialrealistiske og
mikro-makro-biokreative helse-70'ere finde numre med mere Gab-faktor, så
glæder jeg mig til at høre fra dig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 19:41

> Jeg synes, at der er for meget hopsa og go'daw i dine forslag. Kedelige er
> de godt nok, men ikke tilstrækkelig kedelige, vil jeg mene.

> Venligst Kert Rats

Jeg har også godt nok svært ved at kategoriseri sådan nogle sange, somhar
en hurtig takt og er kvikke,
til at falde ind under "kedelig". Det virker helt malplaceret, synes jeg.
Man kan godt synes det er dumme sange,
men at sige at de er kedelige virker lidt mærkeligt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-11 15:59

On 30-07-2011 15:38, Kert Rats wrote:
> Hej alle her i vores gode musikgruppe
> Den sidste stafet var jeg jo vinder af, hvor jeg skrev, at jeg pga.
> sommerferie ville vente til den 1. august med at føre stafetten videre.
> Kom frisk med kedelige numre

Hej.

Når jeg helt udelukker tysk tv-schlager, så er det mest kedelige og
trivielle musikstykke jeg kender, Ravel's bolero.
Det er et dræbende og ensformigt og uendelig langt og kedeligt stykke musik.

Kun een ting er værre, og det er når det er Andre Rieu og hans orkester
der spiller værket.
Nummeret skal vare ca. et kvarter, og selv om Rieu har været så
'skånsom' at amputere det ned til Ca. 7 minutter, så er det, i dobbelt
forstand, slemt at høre på:

http://www.youtube.com/watch?v=3-4J5j74VPw

Henning

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 17:18

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nummeret skal vare ca. et kvarter, og selv om Rieu har været så 'skånsom'
> at amputere det ned til Ca. 7 minutter, så er det, i dobbelt forstand,

Jeg kan godt følge dig, men jeg er dog ikke enig med dig i, at musikstykket
er kedeligt.
Hvis Bolero blev kortet ned til ca. fire minutter, så ville kompositionen
vinde gevaldigt, vil jeg tro.

Nuvel, smag og behag er forskellig.
Tak for dit bidrag.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-11 18:53

On 30-07-2011 18:17, Kert Rats wrote:

> Hvis Bolero blev kortet ned til ca. fire minutter, så ville kompositionen
> vinde gevaldigt, vil jeg tro.

Jeg tror du har ret.
Jeff Beck's udgave er et forsøg i den rigtige retning:
http://www.youtube.com/watch?v=F1hijzkOrnk&feature=related

Henning

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 17:22

Den 30-07-2011 15:38, Kert Rats skrev:
> Kom frisk med kedelige numre

Suzanne Vega, kan ikke finde den rette version uden musik, men den hvor
hun bare synger, er rygende kedelig:

http://www.youtube.com/watch?v=-26hsZqwveA

Mvh Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 17:38

> Suzanne Vega, kan ikke finde den rette version uden musik, men den hvor
> hun bare synger, er rygende kedelig:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-26hsZqwveA

Meget enig. Gab-faktor 8 fra en skala fra 1 til 10

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 17:32

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Kom frisk med kedelige numre

Det er rimeligt svært. Jeg ville uvilkårligt sige al popmusik. Jeg skal se
om jeg senere kan finde en som skiller sig ud. Det virker lige kedeligt al
sammen.

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-07-11 18:24

> [...]
> Ked med på: http://www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU
>
> I den lidt mere moderne tid kan jeg som kedeligt nummer pege på Lou Reeds

Nu kan det, der keder den ene jo virker saliggørende på ebn anden, men her
er tre numnre, som virker utroligt kedelige på mig.

http://www.youtube.com/watch?v=Ws998K0Jkds
J-Lo med Get Right

http://www.youtube.com/watch?v=flmzdD3YY_Ehttp://www.youtube.com/watch?v=flmzdD3YY_E
Mariah Carey mned Joyride

Og til sidst, men absolut ikke mindst

http://www.youtube.com/watch?v=xA4mDsQIMCc
Coronarias Dans og Kenneth Knudsen med "Se det".

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-11 20:45

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> Kom frisk med kedelige numre

Hvad som helst med Lene Siel

Her med "Nu falmer skoven", Nebelongs melodi, som heller ikke er min kop
the.

http://www.youtube.com/watch?v=W1sMbKfbjPE

Den er RIGTIG træls

Til orientering for dem der er tilpas nørdede: "Nu falmer skoven" kan også
synges på Otto Mortensens "Septembers himmel"

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-11 20:43

Ingen over, ingen ved siden af: http://www.youtube.com/watch?v=ApRPz9FzkQM

Fra : Max

Dato : 31-07-11 21:16

Hej Kert Rats

> Kom frisk med kedelige numre

Man kan vel ikke finde noget mere kedeligt end dette

Whitney Houston - I Will Always Love You
http://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU&ob=av2e

Tænk sig hvis hun holdt op med at skrige og så
startede med at synge lidt med sjælen ?

Max

Fra : Hauge

Dato : 31-07-11 21:18

Hej Max
Den 31-07-2011 22:15, Max skrev:
> Man kan vel ikke finde noget mere kedeligt end dette
>
> Whitney Houston - I Will Always Love You

Du har ret, den er meget kedelig og sygelig at høre på, med det skrigeri.
Måske derfor hun bare blev et narkovrag, hun skulle være skæv, for selv
at holde det ud.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 21:50

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Du har ret, den er meget kedelig og sygelig at høre på, med det skrigeri.

Sån er pop jo

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 21:46

> [...]
>
> Whitney Houston - I Will Always Love You
> http://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU&ob=av2e
>
> Tænk sig hvis hun holdt op med at skrige og så

Så ville der jo ikke eksistere popmusik ?

Bortset fra det så er denne sang ellers "undtagelsesvis" rigtig god. Men
andre har sunget den bedre. Så meget vil jeg medgive.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-07-11 23:48

meddelelsen news:4e35bf19$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Bortset fra det så er denne sang ellers "undtagelsesvis" rigtig god. Men
> andre har sunget den bedre. Så meget vil jeg medgive.

Ja, vi behøver vel bare sige Dolly Parton - som i øvrigt har skrevet sangen.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 00:04

> Ja, vi behøver vel bare sige Dolly Parton - som i øvrigt har skrevet
> sangen.

Absolut helt enig. Skrigeskinken når ikke Dolly til sokkeholderne.

En af kommetarerne til Youtube-videoen er:
"Hearing Whitney sing this makes me amazed at her voice. Hearing Dolly sing?
it makes me cry"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-11 09:06

> [...]
> meddelelsen news:4e35bf19$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, vi behøver vel bare sige Dolly Parton - som i øvrigt har skrevet

Så fik vi lige det skab sat på plads. Dolly Par5ton og Connie Talbot synger
den meget bedre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-11 10:36

meddelelse news:4e35bf19$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Bortset fra det så er denne sang ellers "undtagelsesvis" rigtig god. Men
> andre har sunget den bedre. Så meget vil jeg medgive.

Der er nok ingen genrer, der helt kan sige sig fri, men derfor er det da
alligevel kedeligt, at nakotika & spiritus har så stor betydning for
musikken, at nogle mener det er helt naturligt, så naturligt så man ligefrem
siger Sex, Drugs & Rock'N'Roll.... Nå ja, nu er Fuckin' vist også kommet
med...

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 01-08-11 10:52

Tusind tak for alle bidrag. Der var mange gode bud, men især en af dem slår
alle af banen, og det er:
Coronarias Dans og Kenneth Knudsen med "Se det".

Så det bliver Jan Kronsell, der løber med stafetten for at have fundet en i
mine ører ultimativ kedelig melodi.

Til lykke, Jan.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 02-08-11 11:17

> [...]
> Coronarias Dans og Kenneth Knudsen med "Se det".
>
> Så det bliver Jan Kronsell, der løber med stafetten for at have fundet en

Men Jan er måske stadig på sommerferie?

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 03-08-11 09:39

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Men Jan er måske stadig på sommerferie?

Vi må nok konkludere, at Jan Kronsell er på ferie.
Derfor går stafetten videre til den næstkedeligste melodi her i stafetten,
og jeg har besluttet mig for Susanne Vegas Tom's Diner. Den er kedelig både
med og uden musikledsagelse og helt igennem kedelig.

Så det bliver altså Hauge, der skal videreføre stafetten i stedet for Jan
Kronsell.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hauge

Dato : 03-08-11 13:32

Hejsa
Den 03-08-2011 10:38, Kert Rats skrev:
> Så det bliver altså Hauge, der skal videreføre stafetten i stedet for Jan
> Kronsell.

Jamen uha, jeg takker, jeg finder på et emne til i aften.

Mvh Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 03-08-11 23:01

> Hejsa
>
> Jamen uha, jeg takker, jeg finder på et emne til i aften.

Kniber det med at finde på et emne?

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-08-11 11:12

> [...]
> Coronarias Dans og Kenneth Knudsen med "Se det".
>
> Så det bliver Jan Kronsell, der løber med stafetten for at have fundet en

Tak for stafetten. Var lige uden internet et par dage men vender tilbage med
ny stafet i aften.

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-11 11:21

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Tak for stafetten. Var lige uden internet et par dage men vender tilbage
> med ny stafet i aften.

Vi har faktisk to vindere: Dig og Hauge.
Den, der først kommer med et nyt emne til stafetten, har ultimativt vundet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hauge

Dato : 04-08-11 12:47

Hej

Den 04-08-2011 12:12, Jan Kronsell skrev:
> Tak for stafetten. Var lige uden internet et par dage men vender tilbage
> med ny stafet i aften.

Du fik den først, og her ved mig kom der noget i vejen i aftes, så du
har den

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-11 12:59

> og her ved mig kom der noget i vejen i aftes,

> Mvh Hauge

Asfalt?

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 04-08-11 20:28

Den 04-08-2011 13:58, Åge Halldorsson skrev:
> Asfalt?

Nej, det var der allerede, det var noget andet.

Mvh Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-11 19:46

> Hej

> Du fik den først, og her ved mig kom der noget i vejen i aftes, så du har
> den

Mens vi venter på Jan Kronsell, kan vi jo lige tage endnu en kedelig stykke
musik.
Det er Albatros med Fleetwood Mac.
http://www.youtube.com/watch?v=dAefTj7GXwQ

Den er på gab-niveau med Erik Saties Gymnopædi nr. 1, synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 04-08-11 20:44

Hej Kert Rats

> Det er Albatros med Fleetwood Mac.
> http://www.youtube.com/watch?v=dAefTj7GXwQ
>
> Den er på gab-niveau med Erik Saties Gymnopædi nr. 1, synes jeg.

Ja, særlig oprivende er den ikke, men hold kæft hvor man var
glad for den på dansegulvet omkring 1970, den blev der skubbet en
del skind til dengang :)

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-08-11 16:10

Kert Rats skrev:

> [...]
> Det er Albatros med Fleetwood Mac.
> http://www.youtube.com/watch?v=dAefTj7GXwQ
>
> Den er på gab-niveau med Erik Saties Gymnopædi nr. 1,

Jeg har ikke deltaget i denne stafet, da jeg faktisk
holder meget af Fleetwood Mac's "Albatross", som jeg
har lyttet til med mellemrum i de sidste 42 år. Erik
Saties Gymnopædi holder jeg også meget af. Enhver
ting til sin tid. Kenneth Knudsens jazzmusik lytter
jeg også gerne til, selvom jeg ikke lige kendte det
foreslåede nummer "Se det".

Jeg kunne have foreslået Brian Enos "Thursday
Afternoon". Et nummer der varer cirka 61 minutter,
og sagtens kunne kaldes røvkedeligt. Det er bare
alt andet end kedeligt når jeg lytter til det.

Sådan er der så meget.
--
Herluf :·)
2b V ¬2b=?

Fra : Kert Rats

Dato : 05-08-11 19:18

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Afternoon". Et nummer der varer cirka 61 minutter,
> og sagtens kunne kaldes røvkedeligt. Det er bare
> alt andet end kedeligt når jeg lytter til det.

Helt enig. Smag og behag er forskellig. Og faktisk er noget musik, som jeg
den ene dag finder kedelig, interessant en anden dag. Pink Floyds indledning
på deres Wish You Were Here er sådant et eksempel.

Ærgerligt, at du ikke nåede at være med i denne stafet.
Men kom alligevel med et eksempel på musik, som du finder kedelig. Det vil
være interessant at vide, hvad du finder kedeligt. Kom gerne med en
begrundelse for, hvorfor du finder musikken kedelig.

Smag kan ikke diskuteres - siges det. Men vi kan i hvert fald udveksle
erfaringer og måske på den måde påvirke og inspirere hinanden.

Venligst

Ker Rats

Fra : Max

Dato : 05-08-11 19:21

Hej Kert Rats

> Smag kan ikke diskuteres - siges det. Men vi kan i hvert fald udveksle
> erfaringer og måske på den måde påvirke og inspirere hinanden.

Naturligvis kan smag diskuteres, ellers ville vi jo intet
kunne diskutere.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 05-08-11 19:29

> Hej Kert Rats

> Naturligvis kan smag diskuteres, ellers ville vi jo intet
> kunne diskutere.

Hvis man ikke kan diskutere smag, så gør vi det alligevel. For på den måde
får vi udvekslet erfaringer og meninger til inspiration - og det er både
godt og givende, og underholdende.

Venligst

Kert Rats