Så blev der liv på terrassen
Fra : Steen

Dato : 29-07-11 22:27

Da familien var samlet på terrassen til lidt grill og øl, og alle skulle
være der - var radioen stillet ind på P5 og Mylles Eldorado.
Bedst som burgerne var kommet over flammen, spillede den gode Jørgen
pludseligt Twisted Sister. Det skal han da have den gode mand, han
kommer godt rundt i hjørnerne.
Så var selv grillmesteren tilfreds med musikken
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 11:32

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kommer godt rundt i hjørnerne.
> Så var selv grillmesteren tilfreds med musikken

Var lige inde at lytte hvad Tvisted Sisters er for noget. Det støjer godt
nok meget voldsomt. Og det overrasker mig at Myllemand spiller sån noget.
Men OK, P4 og P3 ligner jo efterhånden hinanden meget, med det mere støjende
musik. Vi har idag to forskellige P3-er, "P4 og P3"

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 12:58

Den 30-07-2011 12:31, Åge Halldorsson skrev:
> Var lige inde at lytte hvad Tvisted Sisters er for noget. Det støjer
> godt nok meget voldsomt. Og det overrasker mig at Myllemand spiller sån
> noget.

Tjaeh, nu var det jo sådan, at da de var meget populære blandt poptøser
og drenge, der befandt vi os i 80'erne.
Læg mærke til at det var pop-personerne der kunne li' det, altså dem der
kunne li' populærmusik.
Så prøv nu at falde ned på jorden, der findes altså andet end dend er
suppe-musik.

> Men OK, P4 og P3 ligner jo efterhånden hinanden meget, med det mere
> støjende musik. Vi har idag to forskellige P3-er, "P4 og P3"

Utroligt at du så blive ved med at høre dem, du minder mig om Erhard
Jacobsen, da han var aktiv indenfor brokkeriet om tv og radio dengang i
70'erne, eller er vi også tilbage til 60'erne? Han hørte alt, bare for
at kunne brokke sig..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 13:23

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jacobsen, da han var aktiv indenfor brokkeriet om tv og radio dengang i
> 70'erne, eller er vi også tilbage til 60'erne? Han hørte alt, bare for at

Jamen OK, det problem kan da lynhurtigt løses. Det er bare at begynde at
spille andet musik.
Sådan! - det var da nemt. Så er der ikke noget at "brokke" sig over.

Hvorfor har ingen fået den tanke?. Den lå ellers lige for døren.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 13:36

Den 30-07-2011 14:22, Åge Halldorsson skrev:
> Hvorfor har ingen fået den tanke?. Den lå ellers lige for døren.

Jojo, men én gang om året står selv julen for døren, endda så meget, at
den (døren) ikke kan åbnes. Har du tænkt over det?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 13:42

> Jojo, men én gang om året står selv julen for døren, endda så meget, at
> den (døren) ikke kan åbnes. Har du tænkt over det?
>
> Mvh Hauge

Jojo, jeg tror godt jeg ved hvad du mener.
Det er noget med, at hos DR ligger der så mange pop-larmende cd-er foran
døren, at de ikke kan åbne døren ind til det andet lokale, hvor alle
slager-cd-erne ligger.

Er det ikke noget i den henretning, du mener?

Hilksen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 13:58

Den 30-07-2011 14:41, Åge Halldorsson skrev:
> Er det ikke noget i den henretning, du mener?

Næeh, jeg tænker mere på dig selv. Du er så fikseret på at hade alt
andet musik, end det du hører derhjemme, at du har nået samme niveau som
Krishna eller lign. religion.
Kik en bette tur i dk.livssyn, så vil du finde ud af hvad jeg mener, og
forskellen er ret ens.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-07-11 17:34

> [...]
> drenge, der befandt vi os i 80'erne.
> Læg mærke til at det var pop-personerne der kunne li' det, altså dem der

Tjah. Det oprindelige koncept for udsendelsen var, at der skulle spilles
80'er musik. Deraf navnet Eldorado. Så kan ikke se noget galt i at spille
Twisted Sister. Det er sådan set det meste af hvad han ellers spiller, der
ligger uden for konceptet.

> Utroligt at du så blive ved med at høre dem, du minder mig om Erhard
> Jacobsen,

Erhard havde da i det mindste en vis underholdningsværdi

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-08-11 23:10

Den 30-07-2011 13:58, Hauge skrev:
-klip-
> [...]
> Jacobsen, da han var aktiv indenfor brokkeriet om tv og radio dengang i
> 70'erne, eller er vi også tilbage til 60'erne? Han hørte alt, bare for

Nåh jah, men Erhard Jacobsen var da i det mindste i modsætning til Åge
rimeligt underholdende.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 11:39

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer godt rundt i hjørnerne.
> Så var selv grillmesteren tilfreds med musikken

OT, men det går vel her i sommervarmen - se indlægget Sommerrøg på
www.dary.dk. Fornøjelig læsning, også til grillfolket.

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen

Dato : 30-07-11 12:15

Den 30/07/11 12.38, Kert Rats skrev:

> OT, men det går vel her i sommervarmen - se indlægget Sommerrøg på
> www.dary.dk. Fornøjelig læsning, også til grillfolket.

Hvem skriver egentligt indlægget du omtaler?
Som eksryger kan jeg ikke genkende udtalelsen om ikke at savne smøgen
efter en god gang grill+øl.

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 12:32

> Hvem skriver egentligt indlægget du omtaler?
> Som eksryger kan jeg ikke genkende udtalelsen om ikke at savne smøgen
> efter en god gang grill+øl.

Indlægget er skrevet af en Stefan Garvig, der er sekretær i DARY. Det står
øverst, ovenover artiklen

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 11:42

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så var selv grillmesteren tilfreds med musikken

Se, her har vi en rigtig grill-mester:
http://www.youtube.com/watch?v=DWBBOUk3Hls

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-11 12:08

> [...]
> kommer godt rundt i hjørnerne.
> Så var selv grillmesteren tilfreds med musikken

Tja, han er nu ikke helt dum til at ryste godteposen... Så der kommer
bolcher, hvor striberne går i alle retninger.. Godt hjulpet af sine
lyttere... Der rigtigt forstår at komme godt ud i hjørnerne, med deres
ønsker... Her vender tommelen også op for Eldorado..

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 30-07-11 12:11

Den 30/07/11 13.08, Benny Mortensen skrev:
> [...]
> lyttere... Der rigtigt forstår at komme godt ud i hjørnerne, med deres
> ønsker... Her vender tommelen også op for Eldorado..

Selvom P5 ikke lige er min stil, så var det alligevel forfriskende at
høre Mylle servere en stribe gamle 70'er-hits, man genhørte pludseligt
popmelodier man troede man havde glemt. Måske man skulle forsøge sig med
endnu et genlyt af Mylles programmer.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-11 12:28

> [...]
> Mylle servere en stribe gamle 70'er-hits, man genhørte pludseligt
> popmelodier man troede man havde glemt. Måske man skulle forsøge sig med

Indrømmet, jeg hører det på P4... tror sgu snoren er sprunget i mine
radioer.. Indrømmet, der har da været tider, hvor man syntes Mylle's
stemme kunne irritere en, men med så mange år i stolen, som han har haft,
ville alt andet vel forekomme underligt... Men musikken har der aldrig været
noget galt med... Så i hvert fald, vil det for mig være en sorgens dag, den
dag Mylle siger stop... Han er i mine ører... Helt på toppen.

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-11 12:30

> [...]
> Mylle servere en stribe gamle 70'er-hits, man genhørte pludseligt
> popmelodier man troede man havde glemt. Måske man skulle forsøge sig med

Mylle havde for et par år siden et indlæg med et nummer med den hedengangne
danske gruppe Midtfugle, hvis navn er er omskrivning af Disney-figuren
Fedtmule.
Forsangeren, Michael Bevort, er min fætter, så det var jo meget sjovt for
mig at genhøre et nummer fra pladen.
Min fætter var i øvrigt ved at falde ned af stolen, da jeg fortalte ham, at
hans plade var blevet spillet i Danmarks Radios Eldorado anno ca. 2009.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 13:25

> [...]

> Mylle servere en stribe gamle 70'er-hits, man genhørte pludseligt
> popmelodier man troede man havde glemt. Måske man skulle forsøge sig med

Ja, P5 er ikke helt towlig, selv om den, ind i mellem, virker alt for
tilbage-til-oldemor-tiden-agtig.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 31-07-11 10:26

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, P5 er ikke helt towlig, selv om den, ind i mellem, virker alt for
> tilbage-til-oldemor-tiden-agtig.
>
> Hilsen Åge

Var du ikke lige inde på at P4 var noget bras?
P5 er vel bare en sammenblanding af forskellige P4-stationer
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 10:36

> Var du ikke lige inde på at P4 var noget bras?
> P5 er vel bare en sammenblanding af forskellige P4-stationer
> --
> Steen

Arhhh.... Det er nu at overdrive det. Det er det meget langt fra. Så galt er
det slet slet ikke.
P5 er en meget god station, som næsten aldrig spiller musik fra P4 og
slet ikke ligner P4 spor.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-11 10:44

meddelelsen news:4e3521ed$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Og ej heller har det fjerneste med P4 at gøre - bortset fra at man sender
Myllesens programmmer fælles. og Giro 413.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 31-07-11 15:56

> [...]

> det slet slet ikke.
> P5 er en meget god station, som næsten aldrig spiller musik fra P4 og

Jeg troede P5 var DAB-versionen af FM's P4.
Der kan man bare se hvor lidt jeg ved om den slags
--
Steen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-07-11 12:50

> [...]
>
> Var du ikke lige inde på at P4 var noget bras?
> P5 er vel bare en sammenblanding af forskellige P4-stationer

Der er nogle samsendinger mellem P4 og P5. Mest oldekolle programmer som
Danmarksmester, Giro 413, Hans Ottos morgenprogram og Eldorado.