Bernd Clüver døde tidligt fredag
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 12:15

Den kendte tyske slagerstjerne Bernd Clüver dødetidligt fredag morgen, da
han fald
ned af en trappe kl. 1 i nat og slog hovedet, i sit hjem på Mallorca.

BILD skriver at det skete under "mystiske omstændigheder", hvad der så end
menes med det.

Bern Clüver sang et hit som stort set alle kender. "Der junge mit der
mundharmonika". Den blev et mega-hit i Tyskland.
http://www.youtube.com/watch?v=i5FuQWm970U&NR=1

.......men ikke nok med det.
I Danmark blev sangen indspillet af "Joans Family" under titlen "Drengen med
sin mundharmonika". Sangen er blevet en evegreen og er nok kendt af enhver
dansker.

Om Bernd Clüver også står for "Marmor, Stein und Eisen bricht" kan jeg ikke
helt gennemskue. Måske nogen ved noget om det?. '
Men sangen blev jo genudgivet for få år siden, i en udgave med
"Isertaler Hexen" og den var rigtig god.
http://www.youtube.com/watch?v=i4zvL5uPUjU

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 29-07-11 13:50

Den 29-07-2011 13:14, Åge Halldorsson skrev:
> BILD skriver at det skete under "mystiske omstændigheder", hvad der så end
> menes med det.

At det er mystisk.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 13:55

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> At det er mystisk.

Ja, hvorfor skulle det være det?

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 29-07-11 14:38

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> At det er mystisk.
>
> /Hauge

:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 14:40

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Der har vi jo sørme Pelle-fant.
Hvordan har din far-Krutte det idag?

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 29-07-11 14:41

meddelelsen news:4e32961a$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Men sangen blev jo genudgivet for få år siden, i en udgave med
> "Isertaler Hexen" og den var rigtig god.

Trist, at han er død. Altid trist når nogen dør før tiden.
Jeg har godt nok aldrig hørt om ham.
Heller ikke sangen du linker til.
Heller ingen i min familie eller mine venner kender den. Hverken på tysk
eller dansk eller noget andet kendt sprog.
Så din påstand om, at den "er nok kendt af enhver dansker" undtager da
ihvertfald et par hundrede danskere.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 15:52

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> eller dansk eller noget andet kendt sprog.
> Så din påstand om, at den "er nok kendt af enhver dansker" undtager da

Nok nærmere 99% af befolkningen

--
Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-11 13:28

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller dansk eller noget andet kendt sprog.
> Så din påstand om, at den "er nok kendt af enhver dansker" undtager da

Tja, egentligt ville jeg da have troet, at Åge ville have haft ret i den
påstand...
Okay, en del er jo for unge, til at det er en selvfølge de kender den...

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 30-07-11 14:56

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> påstand...
> Okay, en del er jo for unge, til at det er en selvfølge de kender den...

Ja, det er sgu nok det.
Er selv 54. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-11 15:11

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, det er sgu nok det.
> Er selv 54. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Tja, for at sige man ikke kender den, må være det samme som at sige, man
ikke kender " Ridder Lykke ".... Jeg kan da huske, da den kom frem, uanset
hvilken arbejdsplads man kom ind på... Blev den spillet i radioen, blev der
stille

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 16:02

> [...]
> hvilken arbejdsplads man kom ind på... Blev den spillet i radioen, blev

Selvfølgelig.
Jeg kender osgå navnet på mange hit, som jeg ikke kan lide. Om man kender
navnet på en sang,
har jo ikke noget at gøre med om aman kan lide den, eller ej.
"Drengen med sin mundharmonika" kendes af stort set enhver, liså vel som
stor sel alle kender
"Rabalderstræde" uanset om man kan lide den, eller ej.

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-11 16:04

On 30-07-2011 17:02, Åge Halldorsson wrote:

> har jo ikke noget at gøre med om aman kan lide den, eller ej.
> "Drengen med sin mundharmonika" kendes af stort set enhver,

Nååh... jeg har aldrig hørt om den!!!

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 16:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nååh... jeg har aldrig hørt om den!!!
>
> Henning

Har du heller aldrig hørt om GASOLIN, Rolling Stones, Nena, Die Toten Hosen,
Bethoven og Hansi Hinterseer ? -
Folk kender da generelt navne på mange ting, som de ikke absolut selv
interesserer sig for.
Af navn kender jeg da både Bob Dylan og Kim og Hallo - også selv om
førstnævnte interesserer mig en kornblomst.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-11 16:17

On 30-07-2011 17:11, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Af navn kender jeg da både Bob Dylan og Kim og Hallo - også selv om
> førstnævnte interesserer mig en kornblomst.

Er det den du mener "Man with Harmonica", for så kender jeg den
selvfølgelig godt:
http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-11 16:20

> On 30-07-2011 17:11, Åge Halldorsson wrote:

> Er det den du mener "Man with Harmonica", for så kender jeg den
> [...]

Hehe, Det var nok ikke
liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige den.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-11 14:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nååh... jeg har aldrig hørt om den!!!
>
> Henning

Det er også nok, at du har hørt den

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Sanomi

Dato : 30-07-11 02:45

On 29 Jul., 13:14, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Den kendte tyske slagerstjerne Bernd Clüver dødetidligt fredag morgen, da
> han fald
> ned af en trappe kl. 1 i nat og slog hovedet, i sit hjem på Mallorca.

Trist at høre.

> Om Bernd Clüver også står for "Marmor, Stein und Eisen bricht" kan jeg ikke
> helt gennemskue. Måske nogen ved noget om det?.

Jeg vil da ikke udelukke, at han kan have indsunget den, men den
oprindelige version er med i øvrigt også hedengangne Drafi Deutscher,
der også skrev musik og tekst.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Sanomi

Dato : 31-07-11 03:43

herpost.tele.dk> wrote:
> Om Bernd Clüver også står for "Marmor, Stein und Eisen bricht" kan jeg ikke
> helt gennemskue. Måske nogen ved noget om det?. '

Den blev sunget af den i øvrigt også hedengangne Drafi Deutscher, der
også skrev musik og tekst. Jeg skal ikke udelukke, om Bernd Clüver
også har indspillet den.

Mange hilsner
Michel