Skiftelås kræver længere tryk
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-11 22:38

Var I klar over, at skal man aktivere skiftelås, skal man lave et langt
tryk på tasten? Trykker man blot kortvarigt, bliver skiftelås ikke
aktiveret. Det er naturligvis lavet sådan, så man ikke ved en fejl
aktiverer skiftelås, hvis man lige strejfer tasten. Jeg har faktisk en
gang imellem tænkt, at skiftelås var lidt sej at aktivere, men nu læste
jeg tilfældigt i dag, at det altså er meningen, at den skal virke sådan.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-11 07:23

> Var I klar over, at skal man aktivere skiftelås, skal man lave et langt
> tryk på tasten?

ja :)

> [...]
> gang imellem tænkt, at skiftelås var lidt sej at aktivere, men nu læste
> jeg tilfældigt i dag, at det altså er meningen, at den skal virke sådan.

Man kan jo håbe at den tast snart forsvinder helt :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-11 14:51

> ja :)

> Man kan jo håbe at den tast snart forsvinder helt :)

Hvad er der nu galt med skiftelås? Der er da situationer, hvor man skal
skrive med store bogstaver. Det er da også en af de gode gamle taster
fra skrivemaskinerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-11 14:55

gHenrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Hvad er der nu galt med skiftelås? Der er da situationer, hvor man skal
> skrive med store bogstaver. Det er da også en af de gode gamle taster
> fra skrivemaskinerne.

Det er uhøfligt at råbe ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-11 15:47

> Det er uhøfligt at råbe ;)

Ja-ja, men der er da situationer, hvor en skiftelås er praktisk. Det er
jo ikke altid, man skal skrive tekster. Lange licensnumre er ofte med
store bogstaver. Henne på mit arbejde er vores brugernavne med stort.
Jeg har lagt mærke til, at mange lader skiftelåsen være slået til
konstant, men de skal heller ikke skrive andet end adgangskoder, nogle
klokkeslæt og andre koder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 08-08-11 12:14

Henrik Münster kom med denne ide:
> [...]
> gang imellem tænkt, at skiftelås var lidt sej at aktivere, men nu læste
> jeg tilfældigt i dag, at det altså er meningen, at den skal virke sådan.

Det er den tast som hedder CAPS-LOCK på engelsk?

På min MacBook reagere den så hurtigt, som jeg kan trykke. Og lyset i
tasten tænder. Men det er måske ikke på en MacBook du mener?

I øvrigt en fornuftig tast for os (mig) som har lært mig selv 10-finger
systemet og rammer forkert i 10% af tilfældene. Når jeg altså en
sjældent gang skal skrive versaler.

--

Kent