Søgemaskine indeksering
Fra : Steen F.

Dato : 07-08-11 16:52

Hvordan får man søgemaskinerne til at finde ens hjemmeside?
Jeg troede at de "kom forbi" automatisk hver 2. måned eller sådan noget.
Men det lader ikke til at være tilfældet.
Jeg har udfyldt flg. i headeren, men selvom man søger direkte på nogle
af ordene, så finder bl.a. Google dem slet ikke: (ordene er udskiftet)

<title>her står sidens titel</title>
<META NAME="description" CONTENT="fx firmanavn, adresse, by, tlf.nr.">
<META NAME="keywords" CONTENT="nøgleord, firmanavn stavet på forskellige
måder, hvad der handles med, by/område, postnummer, tlf.nr., vejnavn">

I gamle dage kunne man manuelt tilføje en hjemmeside hos søgemaskinerne,
men den funktion kan jeg ikke finde mere.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 07-08-11 17:05

On 07-08-2011 17:51, Steen F. wrote:
> [...]
>
> I gamle dage kunne man manuelt tilføje en hjemmeside hos søgemaskinerne,
> men den funktion kan jeg ikke finde mere.

Det er sikkert godt altsammen

Nu mangler du bare: http://www.google.dk/add_url.html
så er den hjemme.

Tænk lidt over dine overskrifter (h1...h6), de er faktisk meget vigtige
for søgemaskiner.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-11 22:47

Karl Erik Christensen skrev:

> Nu mangler du bare:
> http://www.google.dk/add_url.html
> så er den hjemme.

Den har jeg også gode erfariger med, når jeg
laver en ny og ukendt side - den komme på i
løbet af få dage, hvis den ellers er bygget
rigtigt.

> Tænk lidt over dine overskrifter (h1...h6), de
> er faktisk meget vigtige for søgemaskiner.

Ja, <title>, <h1> til <h6> og tekst i <p> er meget
vigtigere end keywords i dag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-08-11 00:03

On 07-08-2011 23:47, Allan Vebel wrote:

> [...]
> løbet af få dage, hvis den ellers er bygget
> rigtigt.

> Ja, <title>, <h1> til <h6> og tekst i <p> er meget

Jeg har oplevet at en adresse kunne findes på Google næste dag.

Jeg kan se at Google besøger mine sider mindst hver dag - somme tider 2
gange om dagen.

Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-11 02:49

Den 08-08-2011 01:03, Karl Erik Christensen skrev:
> On 07-08-2011 23:47, Allan Vebel wrote:

>>> http://www.google.dk/add_url.html

> Jeg har oplevet at en adresse kunne findes på Google næste dag.

Så har de da godt nok fået forbedret den. I gamle dage kunne
der nemt gå et par måneder, fra man havde angivet en side,
til bot'en kom forbi. I har ikke haft adressen oplyst andre
steder?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Screamer radio kan du lytte til og optage fra

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-11 17:30

Den 07-08-2011 17:51, Steen F. skrev:
> Hvordan får man søgemaskinerne til at finde ens hjemmeside?

Du bringer et link til den. Du kan selvfølgelig bruge den
formular, som Karl Erik Christensen gav dig adressen til,
men det kan tage lang tid, før Google får set på siden.
Havde du nu skrevet linket i dit indlæg, ville der kun gå
nogle få dage, før siden blev fundet.

Google bruger ikke nødvendigvis dine keywords. Men du har
vel også de samme ting i sidens indholdsdel, og så skal
Google nok finde dem.

Det havde været naturligt at bringe et link til din side i
dit indlæg, fordi vi så kunne give dig råd til
søgemaskineoptimering. Men ellers betragtes det som spam at
bringe adressen uopfordret. En måde at gøre det på er at
benytte en signatur, som jeg fx gør i dette indlæg.

Signaturen skal stå under en signaturadskiller, den består
af to streger, et mellemrum og et linjeskift. Signaturen må
være på fire linjer og fylde op til 72 tegn på hver linje.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-08-11 10:17

Steen F. wrote:

> Hvordan får man søgemaskinerne til at finde ens hjemmeside?

Lav en XML-sitemap, og registrér den hos Google, så kommer 'han' inden for
nogle timer.

Men en ny side bliver besøgt nogle gange inden Google beslutter sig for at
indexere den.

Der findes tilsvarende funktioner (registrering af XML sitemap) ved andre
søgemaskiner.

Årsagen til det går hurtigere er, at man skal 'autorisere' ejerforholdet, så
efter 'autoration' tager Goggle (og de andre) fat i sitemappet.

Men søgemaskinerne skal også bruge tid, og de skal også sørge for at 'holde
lav profil', da en fuldstændig traversing af hjemmeside (teoretisk) kan
lægge siden ned (AKA DoS angreb).

Derfor kommer Google (med venner) kun forbi engang imellem.

Stig Johansen